خودرو

امکانات و مشخصات فنی جک T9 (جک هانتر)؛ دومین پیکاپ جک در ایران

جک T9 در ساختار سازه و بسیاری قطعات با محصول دیگر این برند یعنی جک T6  شباهت‌های بسیاری دارد. در این مقاله به معرفی مشخصات و امکانات این خودرو خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ جک T9 برای نخستین بار با نام جک هانتر در سال 2012 رونمایی شد. این خودرو پس از پیکاپ T8 وارد بازار چین شده است و به عنوان گران‌ترین و مجهزترین پیکاپ ساخت جک، با قیمت پایه 18 هزاردلار به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی جک T9

برای نخستین بار، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هم برای کی ام سی  T9 ارائه شده است. این گیربکس فقط با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TGDI با 231 اسب­‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور همراه می‌شود. حداکثر سرعت جک هانتر با پیشرانه بنزین‌سوز، 160 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

سامانه چهارچرخ محرک هم به صورت غیردائم و همراه با جعبه انتقال بورگوارنر و قفل دیفرانسیل محور عقب (سفارشی) طراحی شده است. البته نسخه دیفرانسیل-عقب از جک هانتر نیز قابل سفارش خواهد بود.

مشخصات فنی جک T9 پلاگین هیبرید

مشخصات فنی جک T9

نسخه پلاگین-هیبرید از جک هانتر هم به پیشرانه مشابه با نسخه بنزینی، یک موتور برقی با 184 اسب­‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور و ژنراتور به قدرت 150 اسب‌­بخار مجهز شده است. پیشرانه برقی به گیربکس متصل شده است و خروجی سامانه به هر دو محور ارسال می‌شود.

قیمت جک هانتر پلاگین هیبرید

جک هانتر با پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز با قیمت 22,500 دلار برای نسخه پایه دیفرانسیل-عقب الی 28 هزار دلار برای کامل‌ترین نسخه، به فروش می‌ترسد. در آینده نزدیک، پیشرانه 2 لیتری توربودیزل با 170 اسب‌­بخار قدرت و 410 نیوتن‌متر گشتاور هم برای این خودرو (در بازار چین) ارائه خواهد شد.

جدول مشخصات فنی  KMC T9

نام خودرو KMC T9
کشور سازنده چین
سال (طراحی) 2023
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1998 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر گشتاور 380 نیوتن متر در 1900 دور در دقیقه
جعبه دنده 8 سرعته خودکار
حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت
اندازه (میلیمتر) 5330 طول – 1965 عرض – 1920 ارتفاع
فاصله بین دو محور

3110 میلیمتر

وزن جک هانتر پلاگین-هیبرید با 195 واحد افزایش به 2.25 تن رسیده، درحالی‌که فاصله کف از سطح زمین با 10 واحد کاهش به 200 میلی‌متر رسیده، اما ظرفیت بارگیری بدون تغییر و برابر با 1.2 تن باقیمانده است. شتاب صفر تا صد، حداکثر سرعت و مصرف سوخت متوسط جک هانتر پلاگین-هیبرید به ترتیب 6 ثانیه، 150 کیلومتر برساعت و 7.5 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

مشخصات فنی جک T9 برقی؛ جک هانتر برقی

نسخه برقی از جک هانتر با دو موتور برقی، آماده ورود به بازار است. پیشرانه اول با 204 اسب­‌بخار قدرت و 295 نیوتن‌متر گشتاور روی محور عقب و موتور کوچک‌تر با 49 اسب‌­بخار قدرت و 95 نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو قرار دارد.

مجموعه باتری به ظرفیت 88 کیلووات ساعت هم در بین محورهای خودرو نصب شده است، که با توجه به فاصله تا سطح زمین محل مناسبی به نظر نمی‌رسد.

وزن و ظرفیت حمل بار جک هانتر برقی به ترتیب 2.35 و یک تن و شعاع حرکتی (برمبنای CLTC)، 417 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ترتیب 9 ثانیه و 150 کیلومتر برساعت خواهد بود. فعلا خبری از زمان ورود جک هانتر پلاگین-هیبرید و برقی به خط تولید، منتشر نشده است.

امکانات جک T9

تغییرات ظاهری به فرم متفاوت جلوپنجره و سپر جلو، قطعه حاشیه چراغ‌های جلو و جلوپنجره و طرح جدید رینگ‌های 18 اینچی محدود شده است.

در فضای کابین با تحول در طراحی داشبورد و فرمان مواجه هستیم. صفحه 7 اینچی پشت آمپر، نمایشگر مرکزی 10.4 اینچی لمسی، تکرار فرم هشت ضلعی و همچنین فرمان دو شاخه در این بخش جلب نظر می‌کند.

داخل  KMC T9

کابین جک T9

همانند ظاهر خارجی، طراحی داخلی KMC T9 نیز در مقایسه با دو پیکاپ قبلی این برند تغییر کرده است. وجود یک صفحه نمایش بزرگ و عمودی در کابین این خودرو، باعث شده است تا کابین جک T9 و بهمن G9 شباهت قابل توجهی به یکدیگر داشته باشند.

اهرم تعویض دنده این خودرو همانند کراس‌اوورها و سدان‌ها طراحی شده است. بنابراین طراحان این پیکاپ بیشتر از کارا بودن، بر لوکس بودن تمرکز داشته‌اند.

پنل ابزار خودرو نیز از نوع دیجیتالی است و دریچه‌های بزرگ سیستم تهویه، باعث می‌شوند تا پرتاب باد مناسبی را در فصول گرم و سرد تجربه کنید. فاصله بین دو محور KMC T9، برابر با 3110 میلیمتر است. بنابراین کابین و قسمت بار این خودرو اندکی از جک T8 بزرگتر خواهد بود. تریم کابین این خودرو چرمی است و فرمان دی کات خودرو نیز به گرمکن مجهز است. کنسول میانی خودرو نیز به سبک پیکاپ‌های کوچک و متوسط آمریکایی طراحی شده است.

این کنسول ابعاد بزرگی دارد و دو صندلی ردیف جلو را به صورت کلی از یکدیگر جدا می‌کند. با وجود تمرکز بر لوکس بودن این محصول و استفاده از مواد باکیفیت در ساخت کابین، همچنان کی ام سی T9 یک پیکاپ است. از این رو جایگاه‌های متعددی برای قرار دادن اشیا و ابزارهای شما در نقاط مختلف کابین تعبیه شده است.

طراحی  KMC T9

طراحی جک هانتر

KMC T9 به عنوان نسخه بزرگتر و قوی‌تر جک T8، از اصول طراحی جدیدتری در مقایسه با برادر کوچکتر خود بهره می‌برد. برای مثال در بخش جلویی این خودرو، چراغ‌های روشنایی اصلی به نواحی جانبی منتقل شده‌اند و چراغ‌های روی کاپوت در نقش دی‌لایت ایفای نقش می‌کنند.

جلوپنجره این خودرو نیز به صورت یک مشبک مشکی رنگ بزرگ طراحی شده است و برخلاف نسخه قبلی، از قطعات مشکی‌رنگ به جای قطعات کرومی در آن استفاده شده است. نمای جانبی KMC T9 مطابق انتظاری که از یک پیکاپ داریم، ساده و کاربردی طراحی شده است.

البته طراحان جک سعی کرده‌اند با افزودن چند خط و همچین قطعات تزیینی از سادگی آن بکاهند. طرح رینگ‌های خودرو نیز به محصولات پیکاپ و شاسی بلند هیوندای شباهت دارد.

در نمای عقب جک T9، یک بازآفرینی از پیکاپ‌های آمریکایی را می‌بینیم که نسبت به جک T8، آمریکایی‌تر شده است! سپر عقب این خودرو ارتفاع قابل توجهی از سطح زمین دارد و زاویه خروج مناسبی را برای عبور از مسیرهای دشوار فراهم می‌کند. طراحان جک برای جلوگیری از آسیب‌های سطحی، دورتادور این پیکاپ را با محافظ‌های پلاستیکی پوشانده‌اند.

رقبای KMC T9 در بازار

از جمله خودروهایی که می توانند با این خودرو به رقابت بپردازند می‌توان به؛ مکث کلوت اتوماتیک، فوتون تونلند اتوماتیک و بهمن در بازار خودرو ایران اشاره کرد.

خرید KMC T9 به روش اقساطی

قیمت جک هانتر

جک T9 در مقایسه با رقبای یاد شده، از مزیت سابقه خوبی برخوردار است که به لطف جک T8 در اختیار این پیکاپ قرار دارد. بنابراین مشتریان با اطمینان خاطر به سمت این خودرو خواهند آمد، چرا که کی ام سی T8 جواب خود را در بازار ایران پس داده است. علاوه بر سابقه خوب KMC T8 که به کمک برادر بزرگتر آن یعنی KMC T9 خواهد آمد، این پیکاپ از مزیت فروش اقساطی نیز برخوردار است.

عرضه کی ام سی T9 با روش اقساطی امکان خرید این پیکاپ را برای گروه بیشتری از مشتریان فراهم می‌کند. در نتیجه همه شرایط برای موفقیت سریع جک T9 در بازار آماده است و فاکتوری به نام بازاریابی موفق می‌تواند این خودرو را در بازار ایران به موفقیت برساند.

قیمت جک  T9

در حال حاضر این خودرو با قیمت پایه 18 هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد  و برای آن در بازارهای داخلی قیمت مشخصی اعلام نشده است.

انتهای مطلب/م.ع

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x