مد

راهنمای انتخاب تاج عروس؛ حواستان به فرم صورت، میکاپ و رنگ مو عروس باشد!

انتخاب تاج عروس بستگی به عواملی از جمله آرایش عروس، رنگ مو، مدل تاج، ارتفاع تاج و از همه مهم تر فرم صورت دارد.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر قصد انتخاب تاج عروس دارید پیشنهاد می کنم برای آشنایی با انواع تاج و یک انتخاب مناسب تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب تاج عروس مناسب فرم صورت و استایل شما

همه عروس خانم ها می خواهند در مراسم عروسی خود خاص و منحصر به فرد باشند و می خواهند بدرخشند، انتخاب یک تاج مناسب به عروس شکوه و درخشش می دهد تا در چنین شب مهمی مانند یک شاهزاده خانم ظاهر شود. نکات مهمی که برای انتخاب زیباترین مدل تاج عروس باید در نظر داشته باشید را در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

تاج برای عروس با صورت‌های گرد

برای عروس‌هایی که صورت گرد و پهنی دارند، تاجی با ارتفاع زیاد انتخاب کنید و آن را در قسمت بالای سر قرار دهید. این کار باعث می‌شود صورت آن‌ها به شکلی زیباتر و بلندتر به نظر برسد.

تاج مناسب عروس‌ با صورت بیضی

اگر فرم صورت شما بیضی شکل است، تاجی را انتخاب کنید که در محدوده پشت سرتان قرار می‌گیرد. این نوع تاج‌ها باعث می‌شوند که صورت شما گردتر به نظر برسد و میزان کشیدگی صورت تان کاهش می یابد.

تاج عروس نگین دار

تاج عروس برای صورت‌های پر و تپل

برای عروس‌هایی که صورت‌های پر و تپل دارند، تاجی با طول متوسط و شکل حرف “V” میتواند گزینه ای مناسب باشد. این نوع تاج به شما کمک می‌کند که صورتتان کمی لاغرتر به نظر برسد.

تاج برای صورت‌های کشیده

اگر صورت شما کشیده است، بهتر است از تاج‌های بلند پرهیز کنید. این نوع تاج‌ها ممکن است صورت عروس را کشیده‌ و باریک تر نشان دهند. اگر تمایل به استفاده از ریسه‌ها یا سنجاق‌های سر عروس ندارید، تاج‌های کوتاه با طراحی ساده و یکنواخت بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

تاج مناسب برای عروس‌ های با صورت کوچک

اگر صورت شما کوچک است، هرگز تاج‌های بزرگ را انتخاب نکنید. انتخاب تاج بزرگ ممکن است باعث شود صورتتان کوچکتر و ریز نقش تر به نظر آید و چهره شما زیر جلوه تاج گم شود. به جای آن، از تاج‌های کوچکتر با جزئیات ظریف و سبکی متناسب فرم صورتتان، روی موهایتان استفاده کنید تا زیبایی چهره تان بیشتر نمایان شود.

چند نکته کلیدی دیگر در انتخاب تاج عروس

برای هرچه زیبایی و جذابیت بیشتر در مراسم ازدواج تان در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که بسیار در انتخاب تاج به شما کمک خواهند کرد.

تناسب قد عروس با داماد در انتخاب تاج

در انتخاب تاج، حتماً به قد داماد هم توجه کنید تا تناسب ظاهری در عکس‌ها حفظ شود. این نکته مهم است که شما نباید بلندتر از داماد دیده شوید. برای حفظ این تناسب، می‌توانید از تاج‌هایی با ارتفاع متوسط و پاشنه کفش‌هایی با ارتفاع کوتاه تر استفاده کنید. ولی اگر قد نسبتا کوتاهی دارید، تاج بلندتر  می تواند پیشنهاد بهتری باشد.

تناسب تاج عروس با جواهرات

تاج عروس شما باید با سرویس طلایی که استفاده می‌کنید هماهنگ و متناسب باشد. اگر سرویس طلای شما ساده و زرد رنگ است، بهتر است تاج عروستان نیز باید ساده و با طراحی‌های زرد رنگ باشد تا یک تناسب رنگی ایجاد شود. اگر سرویس طلای شما سفید رنگ است، تاج عروس نیز بهتر است که سفید رنگ باشد تا تطابق رنگی مناسبی داشته باشید.

تاج عروس

تناسب تاج با شینیون موی عروس

توجه به تناسب تاج عروس با مدل شینیون مو بسیار مهم است. اگر موهای شینیون شده عروس فر و مجعد یا نامرتب هستند، بهتر است تاجی با طرح و اندازه‌ای انتخاب کنید که در میان شلوغی موها گم نشده و بتواند خودش را به خوبی نشان دهد. بالعکس، اگر مدل شینیون ساده و کلاسیک است، می‌توانید از تاج‌های کوچک و مینیمال‌تری استفاده کنید تا تناسب موهایتان با تاج حفظ شود.

مدل و طرح لباس عروس

تاج عروس باید با مدل و طرح لباس عروس مطابقت داشته باشد. اگر طرح و جزئیات لباس عروس شما پیچیده تر است، می توانید برای ایجاد تناسب از یک تاج با طرح ها و جزئیات زیاد استفاده کنید. اگر لباس عروس ساده ای دارید، یک تاج مینیمال با طرحی ساده و متناسب با لباس عروس خود انتخاب کنید. مهم است که تاج عروس و لباس عروس با هم ترکیب شوند تا در روز خاص خود بسیار زیبا به نظر برسید.

انتخاب تاج با توجه به رنگ موهای عروس

توجه به رنگ موی عروس در انتخاب تاج عروس بسیار مهم است. اگر می خواهید موهای خود را مش کنید، بهتر است از تاج های طلایی خودداری کنید زیرا می تواند تاثیر و زیبایی موهای شما را کاهش دهد. اما اگر رنگ موی قهوه ای یا مشکی دارید می توانید از تاجی با طرح شلوغ و پر از جزئیات استفاده کنید. این نوع تاج به خوبی با رنگ موی تیره هماهنگ می شود و جلوه زیبایی ایجاد می کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x