زیبایی و تناسب

روش های برنزه کردن پوست در خانه با روش های ساده و بدون درد

برنزه کردن پوست در خانه کار آسانی است و شما می توانید به راحتی با استفاده از برخی روش های ساده پوست تان را به خوبی برنزه کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر دوست ندارید از محصولات شیمیایی برای برنزه کردن پوست تان استفاده کنید می توانید به راحتی و در خانه پوست تان را برنزه کنید برای دانستن روش های این کار تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

روش های برنزه کردن پوست

می‌توانید به کمک نور طبیعی خورشید پوستتان را برنزه کنید یا از روش‌های مصنوعی کمک بگیرید؛ هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب متعددی به همراه دارند. به همین دلیل، مهم است روش مناسب خودتان را انتخاب کنید.

برنزه کردن پوست با آفتاب

آفتاب گرفتن یا به زبان ساده زیر نور آفتاب اولین راه حلی است که می توان برای برنزه شدن اندیشید. نور خورشید یک راه حل اقتصادی است. اما اگر مراقب نباشید، ممکن است به پوست شما آسیب برساند. خورشید دوست شماره یک شما در برنزه کردن است. فقط با حضور در فضای باز برای مدت کوتاهی می توانید پوست خود را برنزه کنید.

برنزه کردن پوست با آفتاب

در مرحله اول، زمانی که میزان اشعه ماوراء بنفش با شدت کمتری است، باید زیر نور خورشید باشید. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که بهتر است بدون استفاده از کرم یا روغن مناسب زیر نور آفتاب نروید. با کمک چنین لوسیون هایی می توانید میزان آسیب پوست را به حداقل برسانید.

حواستان به زمان باشد

گذراندن وقت در خارج از منزل به صورت روزانه می تواند به تیره شدن پوست شما کمک کند. علاوه بر این، نور خورشید می تواند در تثبیت خلق و خو موثر باشد. هنگامی که نور خورشید به پوست شما می رسد، سلول های پوست ملانین تولید می کنند. هرچه ملانین بیشتری داشته باشید، پوست شما تیره تر می شود.

تنها چیزی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید استفاده از محصولات مراقبت از پوست با SPF مناسب است. SPF از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. این را در نظر داشته باشید، حتی استفاده از محصولات مراقبت از پوست نیز محافظت 100٪ در برابر اشعه های خورشید نیست. برای برنزه شدن بهتر است قبل از ساعت 11 صبح و بعد از ساعت 16 در معرض نور خورشید باشید.

بهترین محصولات مراقبت پوستی را انتخاب کنید

قبل از رفتن به آفتاب گرفتن و برنزه کردن خود، باید از محصولات مراقبتی خوب استفاده کنید. انتخاب بهترین و سازگارترین محصولات، علاوه بر محافظت از اشعه های مضر خورشید، به برنزه شدن پوست شما نیز کمک می کند.

اگر در بین روش های برنزه کردن خانگی به دنبال ارزان ترین روش هستید، آفتاب گرفتن می تواند مناسب باشد. به یاد داشته باشید که از روغن ها و کرم هایی استفاده کنید که پوست را نرم و محافظت می کنند.

در انتخاب لوسیون دقت کنید

هنگام تهیه لوسیون برنزه‌کننده مناسب، باید مواردی مانند نوع پوست، نوع برنزه‌شدن و از همه مهم‌تر بودجه‌تان را در نظر بگیرید. اگر پوست حساسی دارید، باید از محصولی استفاده کنید که مخصوص پوست‌های خشک و حساس است. اگر در تلاش برای برنزه‌شدن طبیعی هستید، باید از برنزه‌کننده‌های حاوی لوسیون استفاده کنید.

در نهایت، هنگام انتخاب و خرید لوسیون برنزه‌کننده، بودجه‌تان را در نظر بگیرید. بازار طیف گسترده‌ای از محصولات را شامل می‌شود. بسیار مهم است محصولی را انتخاب کنید که از نظر اقتصادی هم راضی‌کننده شما باشد.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، باید بتوانید لوسیون برنزه‌کننده مناسب با نیازهایتان را تهیه کنید. پس از تهیه محصول مورد نظر هم حتما مطابق با دستورالعمل‌های بسته‌بندی عمل کنید. زمان صرف‌شده برای یافتن مناسب‌ترین محصول، ارزش آن را دارد که شما را به استفاده‌ای درست از آن هم راهنمایی کند.

برنزه‌کردن پوست با روش های مصنوعی

در نگاه اول، این روش ایمن‌تر از تیره‌کردن پوست در برابر خورشید به حساب می‌آید؛ زیرا به‌صورت مستقیم در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید قرار نمی‌گیرید. این روش انواع مختلفی، از جمله تخت‌های برنزه، قرص برنزه‌کننده، اسپری و سایر روش‌ها را شامل می‌شود. هر روش هم ویژگی‌های خاص خودش را دارد که به انتخاب خودتان می‌توانید هر کدام را استفاده کنید.

اسپری برنزه‌کننده پوست

استفاده از اسپری‌های تیره‌کننده پوست، یکی از روش های خانگی برنزه کردن پوست است. در این روش بدون قرارگیری در معرض نور خورشید، می‌توانید پوستی تیره و برنزه داشته باشید. در این روش، کافی‌ست ابتدا پوستتان را به‌صورت کامل پاکسازی کنید. پس از خشک‌شدن پوست، با کمک اسپری، پوستتان را در خانه برنزه کنید.

اسپری برنزه پوست

اسپری کمک می‌کند پوستتان به‌صورت یک‌دست و یکنواخت برنزه شود و جلوه زیبایی داشته باشد. البته، هنگام استفاده از این محصولات بهتر است مطابق با توضیحات روی بسته‌بندی‌شان پیش بروید. توجه به این مورد هم که ممکن است برخی اوقات اسپری ظاهری غیر طبیعی به پوستتان دهد، مهم است.

به‌صورت کلی، این اسپری‌ها به‌صورت غبار ریزی روی پوستتان قرار می‌گیرند. ماندگاری این روش دائمی نیست و تنها چند روز روی پوست می‌ماند. می‌توانید با آب و صابون آن را بشویید و پوستتان را به حالت طبیعی‌اش برگردانید.

کرم برنزه‌‌کننده بدون نیاز به آفتاب

اگرچه آفتاب گرفتن از روش های دیگر رایج تر است. اما استفاده از کرم به عنوان یکی از روش های برنزه کردن خانگی انتخاب بسیاری از افراد است. در بین مدل های مختلف، این محصولات رنگ پوست شما را بدون نیاز به نور خورشید تیره می کنند.

کرم برنزه کننده را به طور یکنواخت روی تمام سطح پوست خود بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود. در اکثر مواقع این کرم ها علاوه بر خاصیت برنزه کنندگی پوست را نیز نرم و لطیف می کنند. در واقع شما با کمک این محصولات دو پرنده را با یک سنگ میکشید.

برنزه‌ کردن پوست با قهوه

روش های خانگی برنزه کردن تنها به استفاده از کرم ها و مواد مصنوعی محدود نمی شود. با کمک مواد طبیعی مانند قهوه می توانید پوست خود را تیره کنید. برای استفاده از این روش کافی است مقداری قهوه دم کنید و بگذارید کمی غلیظ و کاملا سرد شود.

برنزه کردن پوست با قهوه

قهوه غلیظ شده را با لوسیون یا کرم مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. هرچه قهوه قوی تر باشد، رنگ پوست شما تیره تر خواهد بود. البته به جای استفاده از کرم و لوسیون می توانید از ترکیب روغن زیتون و قهوه نیز استفاده کنید. ترکیبی طبیعی که به پوست شما رنگ جذاب تری می بخشد. توجه داشته باشید که پس از استفاده از قهوه صبر کنید تا این مخلوط به خوبی روی پوست شما خشک شود. بعد از اینکه مطمئن شدید که خوب خشک شده، می توانید لباس هایتان را بپوشید.

برنزه‌ کردن پوست با کاکائو

مقداری پودر کاکائوی آسیاب‌شده را با لوسیون بدنتان مخلوط کنید. اجازه دهید این ترکیب حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند. پس از گذشت این مدت‌زمان، با آب ولرم ترکیب را بشویید. بدیهی‌ست افزایش مقدار کاکائو، اثرگذاری آن در برنزه‌کردن پوست را هم افزایش خواهد داد.

سولاریوم پوست

اگر هیچ‌کدام از روش های خانگی برنزه کردن پوست، شما را راضی نکرد، می‌توانید از سولاریوم استفاده کنید. درست است یک روش کاملا خانگی محسوب نمی‌شود؛ اما می‌تواند رضایت شما را جلب کند. این دستگاه هم به‌وسیله لامپ‌های اشعه ماوراءبنفش پوستتان را برنزه می‌کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x