زیبایی و تناسب

ضد آفتاب مناسب پوست خشک + معرفی ضد آفتاب های ایرانی و خارجی

برای داشتن پوستی درخشان و سالم نیاز به مراقبت و رسیدگی است و برای رسیدن به این هدف، نیاز به تست تمامی کرم‌های ضد آفتاب بازار نیست. اگر شما هم پوستی خشک دارید در ادامه با ضد آفتاب مناسب پوست خشک آشنا می‌‌شوید.

به گزارش پارت نیوز؛ کرم‌های ضد آفتاب از محصولات ضروری هستند که شما باید در برابر اشعه‌های مضر UV از آن استفاده کنید. بااین‌حال برای دریافت نتیجه مطلوب نیاز است تا کرم ضد آفتابی که خریداری می‌کنید مناسب پوست خودتان باشد. در این مقاله به معرفی چند ضد آفتاب مناسب پوست خشک می‌پردازیم.

فواید کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک

ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب مناسب باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست، جلوگیری از ایجاد لک براثر تابش خورشید، از برنزه شدن جلوگیری می‌کند، سلامت پوست را افزایش می‌دهد، از آفتاب‌سوختگی جلوگیری می‌کند.

آفتاب‌سوختگی می‌تواند پوست را نازک کند و آن را شفاف‌تر کند و کبودی‌ها را بیشتر نمایان شوند. پوست شما ممکن است حملات مکرر لایه‌برداری، تورم، قرمزی، کهیر و خارش را از خود نشان دهد.

این به دلیل اشعه UVB است که مسئول آفتاب‌سوختگی است. تاول‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را تشدید کنند.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2008 در Annals of Epidemiology منتشر شد، نشان داد که وقوع مکرر آفتاب‌سوختگی می‌تواند شمارا در معرض خطر بالاتر ملانوم کشنده (سرطان) قرار دهد. بنابراین، استفاده از ضد آفتاب مناسب پوستتان ایمنی بیشتری دارد.

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌دار

در یک کلام ضد آفتاب مناسب پوست خشک ناجی پوست شماست. این کرم پوست را آب‌رسانی کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند و از این طریق مانع پیری زودهنگام پوست می‌شود، هم‌چنین از تیرگی پوست و ایجاد چین‌وچروک جلوگیری می‌نماید.

اوزون که به‌طور مداوم در حال تخریب است از عوامل مانع رسیدن اشعه‌های مضر خورشید به ما می‌شد؛ و ما را در معرض خطر بیشتری در برابر اشعه‌های سرطان‌زا خورشید قرار داده‌است. کرم‌های ضدآفتاب محصولات مهم هستند که از شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کنند.

اکثر خانم‌ها دوست دارند، درخشان و سالم داشته باشند. این‌یکی از مهم‌کننده‌ترین دلایل برای شروع استفاده از ضدآفتاب است. مطالعات دانشمندان و پزشکان پوست نشان می‌دهد که علائم پیری پوست در افراد زیر 55 سال که از ضدآفتاب استفاده می‌کنند، 24 درصد شانس بیشتری  نسبت به افرادی که کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند یا گاهی ضدآفتاب را در روتین پوستی خود قرار می‌دهند استفاده می‌کنند، دارند.

تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب و آب‌رسان

بهترین ضدآفتاب

مدل‌های متنوعی از ضد آفتاب مناسب پوست خشک و لک‌دار در بازار موجود است. اینکه شما بهترین انتخاب را برای  ضد آفتاب مناسب را داشته باشید، می‌تواند خطرات آفتاب‌سوختگی، خشکی، لک و آسیب‌های پوستی را به کمترین حد برساند. این ویژگی تنها با شناخت ویژگی‌های مناسب یک محصول مناسب برای این نوع پوست‌ها ایجاد می‌شود.

از مهم‌ترین مواردی که در خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حاوی ترکیبات آب‌رسان
  • خاصیت مرطوب‌کنندگی
  • فاقد ترکیبات حساسیت‌زا
  • بافت کرمی ضد آفتاب
  • SPFحداقل 30
  • اثرات محافظتی در برابر UVB و UVA
  • مقاوم در برابر تعریق و آب
  • خاصیت روشن‌کنندگی

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک و حساس

در برندهای ایرانی یافتن ضد آفتاب مناسب پوست خشک کار چندان سختی نیست. ما در اینجا چندتا از بهترین و محبوب‌ترین برندها را به شما معرفی می‌کنیم.

بیوتی درما، سبک روی پوست و زود جذب

بیوتی درما

کرم ضد آفتاب بیوتی درما یکی از محصولات برتر ایرانی برای پوست خشک و لک‌دار است. این محصول به بهترین شکل از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. ترکیبات ضد لک این کرم (عصاره شیرین بیان و آربوتین) نقش مهم در کاهش لکه‌های تیره پوست دارد. داشتن پوستی روشن و یکنواخت از دیگر ویژگی‌های استفاده از این کرم ضد آفتاب است.

سینره، ضد آفتاب گیاهی از برند ایرانی

سینره

ترکیبات  گیاهی موجود در کرم ضد آفتاب سینره، آن را به محصولی متمایز از باقی محصولات تبدیل کرده است. این ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد لک و التهابات پوستی می‌سازد. ویتامین E این ضدآفتاب، با ایجاد اثرات تخریبی بر رادیکال‌های آزاد، از هرگونه آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کند. این محصول به دلیل دارا بودن فیلترهای مورد تائید اف دی ای، بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌دار در بین برندهای ایرانی است.

سی گل، نرم کننده و دارای کلاژن

سی گل

ضدآفتاب سی گل محصولی مناسب برای انواع پوست خشک و معمولی است. این محصول دارای ترکیباتی چون عصاره جوانه گندم و ویتامین E است. به همین دلیل، در حذف چروک های سطحی و نرم شدن پوست نقشی مؤثر دارد. این کرم ضد آفتاب فاقد چربی است و استفاده از آن در کاهش لک های پوستی بسیار مفید است.

شون، ضد آفتاب با دانه‌های رنگی

شون - کرم ضد آفتاب

ضدآفتاب شون بارنگ طبیعی و SPF معادل 50 از دیگر برندهای برتر ایرانی به عنوان بهترین ضد آفتاب مناسب پوست خشک و لک‌دار است. حاوی عصاره بابونه است و محافظ خوبی برای اشعه‌های UVB و UVA می‌باشد.

My، ضد آفتاب رنگی با  SPF60

My

ضدآفتاب رنگی مای هم از آن دسته محصولاتی ایرانی مناسب برای پوست‌های خشک و لک‌دار است. فرمولاسیون این محصول فاقد اسانس است که در برابر اشعه‌ی مضر خورشیدی اثر پایداری دارد. این محصول هم در لیست بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌دار طرفداران زیادی دارد.

NEUDERM Highly Protection، ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک

NEUDERM Highly Protection

ضدآفتاب نئودرم مدل Highly Protective با SPF50 محصولی مناسب برای انواع پوست خشک و معمولی است. این محصول فاقد عصاره است.

بهترین ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک  و حساس

اگر برایتان هزینه‌ای که برای ضد آفتاب می‌کنید چندان مهم نیست و ضد آفتاب مناسب پوست خشک خارجی را ترجیح می‌دهید، گزینه‌هایی را اینجا به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها به نتیجه دلخواهتان برسید.

La farrerr Normal To Dry، آبرسان و جوان کننده پوست

La farrerr Normal To Dry

ضد آفتاب مناسب پوست خشک لافارر با SPF50 در برای خشکی و لک‌های پوستی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. از جمله نکات بااهمیت در انتخاب این ضد آفتاب:

  • دارای ترکیبات مؤثر در کاهش لک‌های پوستی چون عصاره شیرین‌بیان، آلوئه ورا، بربری، ساکسی فراگا و پاپایا
  • جلوگیری از پیری و خشک شدن پوست
  • قدرت آب رسانی بالا
  • محافظ قوی در برابر اشعه‌های مضر آفتاب

La farrer Normal To Dry Light، لکه بر و آب‌رسان پوست

ضد آفتاب رنگی لافارر مدل لایت حجمی برابر 40 میلی‌لیتر است. این ضدآفتاب دارای اس پی افی معادل 40 می‌باشد. همچنین فرمولاسیون آن برای پوست خشک و معمولی طراحی شده است.

این محصول با خاصیت پوشانندگی بالا و خاصیت لکه بری و آبرسانی شناخته می‌شود. به همین دلیل می توان آن را هم در لیست بهترین ضد آفتاب مناسب پوست خشک و لک‌دار قرارداد. ضد آفتاب ضد لک رنگی پوست خشک و معمولی لافارر برای خانم‌هایی که در جستجوی ضد آفتابی رنگی، مات  با بافت سبک هستند، می‌توانند با اطمینان این گزینه را خریداری کنند.

La farrer Normal To Dry Medium، کاهش التهابات پوستی

این مدل از ضد آفتاب لافارر از محصولات مناسب این برند برای خانم‌هایی باپوست گندمی است. رنگ‌دانه‌های باکیفیت این ضد آفتاب، استفاده از آن را به‌عنوان کرم پودر امکان‌پذیر می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های این ضد آفتاب می‌توان این موارد را نام برد:

  • کاهش التهاب و قرمزی پوست
  • کاهش آثار سوختگی پوست
  • خاصیت ابرسانی بالا

Bioderma، محصولی مناسب برای پیشگیری از لک

Bioderma

کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک ضد لک فتودرم بایودرما، کرمی مناسب پوست‌های مستعد لک و محافظی حرفه‌ای در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. این ضد آفتاب بافت سبکی دارد و روی پوست شما زود جذب می‌شود. از دیگر ویژگی های این ضدآفتاب مقاومت در برابر رطوبت و گرما می‌باشد. سایر ویژگی‌های عبارت است از:

  • دارای ترکیبات ویتامین C و E و گیاه Centella asiatica
  • محافظت بالا در برابر اشعه‌های فرابنفش، مرئی و فروسرخ
  • جلوگیری از پیری و افتادگی پوست

MQ Light BIEGE-Norml، پوشانندگی و محافظت بالای پوست

ضد آفتاب رنگ‌دانه‌ای ام کیو تولیدشده در کشور فرانسه با درصد بالا از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر (SPF50) محافظت می‌کند. بافتی سبک و لطیف، پوشانندگی عالی و مقاومت در برابر تعریق از ویژگی‌های این ضد آفتاب است. این محصول را هم می‌توان به‌عنوان بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌دار معرفی کرد.

Foto Ultra ISDIN مدل Active Unify، محافظت کامل در برابر اشعه‌های مضر

Foto Ultra ISDIN

ضدآفتاب ایزدین سری فوتو الترا بهترین ضد آفتاب مناسب پوست خشک خارجی است. ضد آفتاب رنگی اکتیو یونیفای ایزدین SPF50 برای پوست های معمولی، چرب و حساس نیز قابل‌استفاده است. SPF این ضد آفتاب 50 است و به‌خوبی در برابر UVB و UVA از پوست محافظت می‌کند.

Limpio، ضد آفتابی برای رفع لک های تیره پوستی

ضد آفتاب لیمپیو به دو ویژگی، جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و ایجاد لک‌های تیره در پوست معروف است. این محصول ترکیباتی چون ویتامین E، مواد آب‌رسان و بیزابولول دارد که از خشکی پوست جلوگیری می‌کند؛ همین امر باعث شفاف و مرطوب شدن پوست می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کاهش التهابات پوستی
  • جذب بالا به دلیل بافت سبک و غیر چرب

پایان مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x