آشپزی

طرز تهیه اشکنه مشهدی + مواد لازم و دستور پخت

اشکنه از غذاهای قدیمی ایرانی است در نواحی مختلف کشور پخته می شو و در هر منطقه به سبکی خواص پخت می شود. در این مقاله برایتان از طرز تهیه اشکنه مشهدی نوشتیم.

به گزارش پارت نیوز؛ در کشور عزیزمان انواع اشکنه طبخ می شود. این بار قصد داریم طرز تهیه اشکنه مشهدی را به شما آموزش دهیم.

البته برخی اسم این اشکنه را اشکنه تهرانی می گذارند ولی اولین مردمی که آن را طبخ می کردند مردمان خراسان و مشهدی ها بودند.

اشکنه مشهدی برخلاف اشکنه های جنوب کشور قرمز رنگ است و شل تر از اشکنه بوشهری است. اگر شما هم به غذاهای ساده و سریع که در کمتر از یک ساعت آماده شوند علاقه دارید یا گیاه خوار هستید پیشنهاد می کنیم اشکنه مشهدی را امتحان کنید. اشکنه مشهدی را می توانید در کمتر از نیم ساعت آماده کنید.

در ادامه به شما طرز تهیه اشکنه مشهدی خوشمزه را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه اشکنه مشهدی برای 4 نفر

عکس طرز تهیه اشکنه مشهدی

ماده میزان
تخم مرغ 2 عدد
پیاز 2 عدد
سیب زمینی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه اشکنه مشهدی

عکس اشکنه مشهدی همراه با دوغ و نان

مرحله اول: در مرحله اول لازم است پیازها را خوب شسته و پوست کنید. سپس آنها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و سعی کنید کاملا یک دست شوند.

مرحله دوم: یک تابه مناسب انتخاب کنید و روی شعله ملایم اوجاق گاز قرار دهید. در حد 2 تا 3 قاشق غذاخوری به آن روغن اضافه کنید و تمام سطح تابه را به روغن آغشته کنید. کمی صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله سوم: پیازی را که نگینی کردید به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا رنگ آن به طلایی برگردد. وقتی پیاز رنگ گرفت وقت آن است که زردچوبه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: سیب زمینی ها را خوب بشویید و سپس پوست کنید. آنها را نگینی درشت خرد کنید و در ظرفی مناسب بگذارید. به آن ظرف مقداری آب اضافه کنید و روی شعله متوسط اوجاق گاز بگذارید تا به خوبی بپزند.

مرحله پنجم: در ظرف سیب 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و صبر کنید تا به خوبی سیب زمینی ها رنگ بگیرند. سپس به آن پیاز داغ و زردچوبه را اضافه کنید و مدتی اجازه دهید روی شعله کم اوجاق گاز قل بخورد.

مرحله ششم: تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و خوب به هم بزنید. پس از آنکه کاملا مخلوط شد درون ظرف اشکنه مشهدی بریزید و ظرف روی شعله ملایم اوجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا کمی خودش را بگیرد.

غذا را در ظرفی مناسب بکشید. غذای شما آماده است. شما می توانید این غذا را با دوغ محلی، نان و مقداری سبزی خوردن میل کنید. نوش جان

نکات مهم در طرز تهیه اشکنه مشهدی

  • طرز تهیه اشکنه مشهدی به صورت معمول بدون گوشت است. برای آنکه کمی مغذی تر شود می توانید به آن مقداری لپه اضافه کنید. لپه را خیسانده و به تابه پس از طلایی شدن پیازها اضافه کنید. سپس باقی مراحل را به ترتیب بیان شده ادامه دهید.
  • در صورتی که دوست داری غذای شما کمی چرب تر باشد می توانید روغن بیشتری اضافه کنید. چرب بودن غذا هرچند برای سلامتی مضرر است اما غذای شما را خوش طعم تر می کند.
  • شما می توانید مقداری آب قلم به اشکنه مشهدی اضافه کنید. این کار کمک می کند تا غذای شما طعم بهتری بگیرد.
  • در صورتی که دوست دارید می توانید از سبزی های معطر نظیر شنبلیله برای طعم دادن و مزه دار کردن غذای خود استفاده کنید. همچنین این سبزی ها می تواند عطر بهتری به غذای شما بدهد. توجه کنید که سبزی را حتما باید در پایان مراحل پخت و پز استفاده کنید.
  • کسانی که دوست دارند در اشکنه مشهدی لپه بریزند توجه داشته باشند که سیب زمینی را باید نگینی ریز خرد کنند تا غذا در زمان سرو ظاهر بهتری داشته باشد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x