آشپزی

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + نکات کلیدی

تهیه لیمو عمانی در خانه نه تنها تجربه‌ای لذت بخش است بلکه ین اطمینان را به شما می‌دهد که از مواد طبیعی استفاده می‌کنید. برای یادگیری طرز تهیه لیمو عمانی با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ تهیه لیمو عمانی خانگی در مقایسه با نوع بازار آن هزینه کمتری برای شما به همراه دارد. طرز تهیه لیمو عمانی بسیار ساده است و شما می‌توانید با شروع فصل لیمو تازه در خانه به‌راحتی لیمو عمانی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی خانگی

لیموترش ۴ کیلو
سرکه یک استکان
نمک به مقدار لازم
آب جوش به مقدار لازم

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

طرز تهیه لیمو عمانی

برای خشک کردن لیموعمانی حتما نیازی نیست که دسترسی به نور مستقیم آفتاب داشته باشید. البته در صورتی که به حیاط دسترسی دارید خوشحال باشید چرا که لیموهای شما زودتر خشک می‌شوند.

مرحله اول

برای خرید لیمو سعی کنید که از لیموهای زردرنگ و پوست نازک استفاده کنید تا لیموعمانی شما بعد از خشک شدن تلخ نشود؛ در ابتدا لیمو ترش‌ها را شسته و به خوبی خشک کنید؛ سپس همه لیموها را درون ظرف بزرگی ریخته و به آن نمک بزنید؛ توجه داشته باشید که همه لیموها به نمک آغشته شده باشند.

مرحله دوم طرز تهیه لیمو عمانی

لیموهای نمک زده را به مدت ۲۴ ساعت استراحت دهید. سپس تمام لیموها را در صافی ریخته و با آب سرد مجدد بشویید تا نمک‌های آن از بین برود؛ سپس درون یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش آید، در این مرحله نصف لیوان سرکه را به آب اضافه کنید و اجازه دهید مجدد به جوش آید.

مرحله سوم

در این مرحله لیموها را درون آب و سرکه در حال جوش ریخته و اجازه دهید لیموها ۱۰ ثانیه در این محلول قرار گیرند؛ سپس آن‌ها را صاف کرده و با آب سرد بشویید.

مجدد این روند را یکبار دیگر انجام دهید؛ اما این سری اجازه دهید لیموها به مدت بیشتری در آب و سرکه باقی بماند؛ توجه داشته باشید که در این مرحله دیگر نباید لیموها را بشویید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله چهارم

بعد از اینکه لیموها سرد شدند، با کمک یک خلال دندان روی آن‌ها چند سوراخ ایجاد کنید.اینکار باعث می‌شود درون لیموها به خوبی خشک شده و آب اضافی از آن خارج شود.

مرحله پایانی

در نهایت در طرز تهیه لیمو عمانی در خانه اگر از فر برای خشک کردن استفاده می‌کنید، لیموها را درون سینی فر از قبل گرم شده قرار دهید و درون فر بگذارید؛ هر چند دقیقه یکبار لیموها را برگردانید تا تمام قسمت‌های آن خشک شو.

در صورتی هم که از نور آفتاب برای خشک کردن لیموها استفاده می‌کنید، آن‌ها را روی یک پارچه تیره با فاصله بچینید و به مدت ۳ الی ۴ روز در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند؛ توجه داشته باشید که در این مدت لیموها را برعکس کنید تا به طرف دیگر هم نور آفتاب بتابد و فرآیند خشک شدن انجام شود.

طرز تهیه لیمو عمانی خشک ورقه ای

طرز تهیه لیمو عمانی ورقه ای
طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای

در این روش لیموهای تازه و سفت را ورقه ورقه کرده و خشک می کنند.

در صورت استفاده از میوه خشک کن، امکان کپک زدن لیموها کمتر است.

اگر میوه خشک کن ندارید می توانید روی سینی پارچه نخی تمیزی پهن کنید، سپس لیموها را روی آن چیده و در آفتاب خشک کنید.

اگر محیط خانه هوای آزاد جریان داشته و آفتاب گیر باشد بهتر از هوای آزاد و زیر نور مستقیم آفتاب است.

نکات تهیه لیمو عمانی در خانه

درست کردن لیمو عمانی در خانه

در آفتاب که گذاشتید باید زیرش جریان هوا باشد سبد چون توری است هوا از زیر آن عبور می‌کند و زودتر خشک می‌شود دو تا سه هفته زمان لازم است تا کاملا خشک شود.

ارزان‌ترین راه استفاده از سبدهای پلاستیکی میوه است، هر چقدر لیموها درشت تر باشند دیرتر خشک می‌شوند.

جالب است بدانید نمک و سرکه باعث می‌شود تلخی روی پوست لیمو گرفته شود و لیموها بعد از خشک شدن پوست براق‌تر و روشن‌تری داشته باشند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x