آشپزی

طرز تهیه پاستا آلفردو؛ از عشق به همسر تا جهانی شدن

بسیاری از مردم تفاوتی برای پاستا و ماکارونی قائل نیستند و پاستا را با ماکارونی اشتباه می‌گیرند. اما این دو باتوجه به نحوه پخت می توانند تفاوت های اساسی با یکدیگر داشته باشند. در این مطلب به طرز تهیه پاستا آلفردو خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ سس آلفردو که در پاستا آلفردو مورد استفاده قرار می گیرد نوعی سس ایتالیایی است که از خامه پر چرب، پنیر پارمیجانو، کره و فلفل تهیه می‌گردد که طرز تهیه پاستا آلفردو را در ادامه توضیح خواهیم داد.

پنیر پارمیجانو سرشار از پروتئین است. بیشترین سهم پروتئین در میان انواع پنیر متغلق به پارمیجانو است.همچنین این پنیر کمترین درصد کلسترول را داراست. پنیر نرسیده و جوان آن را می‌توان در جایگاه دسر با انواع میوه‌ها یا همراه آجیل سرو کرد. رسیده رنده شده آن را نیز به عنوان چاشنی در بسیاری از غذاهای خارجی و ایرانی استفاده می‌شود.

تاریخچه سس پاستا آلفردو

پیش از آموزش طرز تهیه پاستا آلفردو به معرفی این غذای جهانی خواهیم پرداخت. سس آلفردو برای نخستین بار توسط آلفردو دی للیلو در سال ۱۹۱۴ برای همسرش که در دوران بارداری بود و نمی توانست سس‌های سنگین گوجه فرنگی را بخورد، آماده کرد. سس اصلی ساخته شده توسط این رستوران‌دار ایتالیایی حاوی تخم مرغ هم بود.

فتوچینی آلفردو نام نوعی غذای ایتالیایی درست‌شده با پاستا است و گفته می‌شود که رستوران‌داری اهل رم به نام آلفردو دی لیو اهل ایتالیا برای اولین بار آن را در سال ۱۹۱۴ میلادی پخته است و طرز تهیه پاستا آلفرو مخصوص خودش را ارائه کرده است. همسر آقای آلفردو دی للیلو که بر اثر زایمان سخت، اشتهایش را از دست داده بود با این دستور غذایی توانست به سمت غذاخوردن برگردد.

پیش از ابدای این دستور پخت پاستا آلفردو، همه طعم ها و غذاها را برای درمان مشکل اشتهای همسرش امتحان کرده بود، تا اینکه یک بشقاب از نوار فتوچینی تازه درست کرد و آن را با پنیر پارمیجانو یا همان پارمسان به همراه کره در تابه ای چرخاند و تفت داد، همسرش بسیار ازین غذا خوشش آمد.

طرز تهیه پاستا آلفردو

پس از گذشت ده سال از دستور پخت جدید آقای آلفردو، دو ستاره بزرگ هالیوود در آن دوره به نام داگلاس فیربنکس و مری پیکفورد که برای ماه عسل به شهرشان سفر کرده بودند به رستوران آلفردو می‌روند و فتوچینی آلفردو را میل می‌کنند. چندین سال بعد، زوج معروف بازیگر به آنجا بازگشتند و یک قاشق و چنگال با روکش طلا و حکاکی «به آلفردو، پادشاه نودل‌ها ژوئیه ۱۹۲۷» هدیه دادند.

سس ها از جمله چاشنی ها و اشتهاآورهایی هستند که از نظر تنوع مزه و مواد تشکیل دهنده تنوع زیادی دارند. سس سبزیجات، سس میوه ای، سس سفید و … از سس های پر طرفدار هستند. در بین سس های سفید، سس آلفردو یکی از خوش طعم ترین و پرکاربردترین ها است و موارد استفاده زیادی دارد.

مواد اولیه پخت پاستا آلفردو

پاسته پنه ۱ بسته
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۸ عدد
سیر ۲ حبه
آویشن ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
پنیر پارمزان ۶ قاشق غذاخوری
خامه ۲۰۰ گرم
شیر ۱ فنجان

طرز تهیه پاستا آلفردو

مواد لازم پاستا آلفردو

اگر شما هم به غذای ایتالیایی علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه پخت و طرز تهیه پاستا آلفردو را در ادامه باهم بخوانیم.

مواد تشکیل‌دهنده اصلی سس آلفردو خامه، پنیر پارمیجانو یا همان پارمسان، سیر و کره است. البته لازم به ذکر است که سس اصلی که در رستوران آقای آلفردو سرو می‌شود حاوی تخم‌مرغ نیز هست.

ابتدا در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و پاستا  فتوچینی را با توجه به زمانی که روی بسته نوشته‌شده بپزید و سپس آبکش کنید.

اول‌ازهمه ، مقدار آب لازم برای پخت پاستای فتوچینی به روش اصولی ایتالیایی را با توجه به قانون “1-10-100” محاسبه کنید. این قانون به این معناست که1 لیتر آب به ازای هر 10 گرم نمک در هر 100 گرم پاستا استفاده شود.

آب را در قابلمه بزرگی بجوشانید و نمک را اضافه کنید و پس از جوش آمدن آب می‌توانید ماکارونی را اضافه کنید.

پس از اضافه کردن پاستا به آب بلافاصله آن را با چنگال به هم بزنید تا پاستاها به هم نچسبند. اگر در حال پختن پاستا آۀفردو در خانه هستید ،. بر اساس نکته قدیمی یا همان فوت کوزه‌گری از سنت اصیل ایتالیا ، وقتی ماکارونی روی سطح آب شناور می‌شود، آماده شد است.

در حین پخته شدن پاستا مراحل آماده‌سازی سس آلفردو را نیز انجام دهید. یکی از مواردی که در طرز تهیه پاستا آلفردو خیلی حائز اهمیت است و طعم متفاوتی به پاستای شما می دهد روش تهیه ی سس آلفردو است.

طرز تهیه سس آلفردو

تزیین پاستا آلفردو

سس آلفردو  یک سس خامه‌ای سفید یکدست با بافت لطیف است که مواد اصلی آن خامه، کره و پنیر پارمزان است که هرکدام را بسته به ذائقه خودتان می‌توانید کم‌چرب تهیه کنید تا سس شما کالری کمتری داشته باشد.

در مرحله اول ره را در دمای محیط گذاشته تا نرم شود. سپس آن داخل یک شیرجوش ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا ذوب شود. وقتی کره خوب ذوب شد، سیر رنده شده را به کره اضافه می‌کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه هم می‌زنیم تا عطر سیر خارج شود.

خامه را به مخلوط فوق اضافه می‌کنیم و سریع هم می‌زنیم تا یکدست شود. سپس پنیر پارمزان رنده شده را افزوده و حدود ۲ الی ۳ دقیقه هم می‌زنیم تا غلیظ شود. حواستان باشد در طرز تهیه پاستا آلفردو سریع هم زدن خامه می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

در انتها نمک و فلفل سیاه را به سس آلفردو اضافه می‌کنیم و از روی حرارت برمی‌داریم و ۱ قاشق غذاخوری جعفری خردشده را اضافه می‌کنیم.

پس از آبکشی فتوچینی سپس سسی غنی سس آلفردو  را که از ترکیب کره، پنیر پارمیجانو رنده‌شده، خامهٔ زیاد و مقدار فراوانی فلفل سیاه آسیاب‌شده تهیه می‌شود را به آن افزوده سپس سرو می‌نمایند. اگر فتوچینی در دسترس نبود می‌توان از انواع دیگری از ماکارونی برای تهیه پاستا آلفردو به‌عنوان جایگزینی برای آن استفاده نمود.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x