زیبایی و تناسب

مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب که حتما باید بدانید

یکی از جراحی های زیبایی و پرطرفدار برای از بین بردن چربی های زیر چانه لیپوماتیک غبغب است. در ادامه به مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ در جراحی لیپوماتیک غبغب یک تا سه برش بسیار کوچک زیر چانه ایجاد شده و میکرو کانولا وارد بدن می‌ شود. سپس با مکش دستگاه، چربی‌ های زیر پوست تخریب شده و خارج خواهند شد. پس از این جراحی باید حتما با مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب آشنا باشید.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب

بسیاری از افراد چربی های اضافی در ناحیه ی غبغب و چانه دارند که بسیار می تواند آزار دهنده باشد. این چربی اضافه می تواند به میزان زیادی روی زیبایی و چهره افراد تاثیر بگذارد، به همین سبب افراد در پی رفع و از بین بردن آن به وسیله ی جراحی لیپوماتیک هستند. مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب می تواند به میزان زیادی روی نتیجه ی کار موثر باشد.

مزیت های عمل جراحی لیپوماتیک

  • بالا بردن فک
  • کشیدن پوست
  • شکل دهی گردن

بهترین روش برای از بین بردن این چربی های اضافی، عمل لیپوماتیک غبغب می باشد. زیرا این چربی در قسمتی از بدن قرار گرفته است که نمی توان آن را به راحتی با تغذیه و یا ورزش از بین برد. در این روش جراحی پزشک معالج، برش کوچکی زیر چانه فرد ایجاد می کند تا به بتواند به وسیله ی آن و لوله ی کوچکی که در آن جا قرار می دهد، چربی های اضافه را از بدن خارج کند.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب

افرادی که این عمل را انجام می دهند برای گرفتن نتیجه ی بهتر، باید به صورت جدی مراقبت های بعد از لیپوماتیک ناحیه غبغب را انجام دهند. پزشک معالج شما شیوه های مراقبت را برای شما بازگو خواهد کرد و شما نیز حتما باید آن ها را رعایت کنید.

درد یکی از طبیعی ترین حس هایی است که بعد از انجام این عمل جراحی به سراغ فرد می آید. این درد ها کاملا طبیعی است و نباید در مورد آن ها نگرانی داشته باشید. برای کم کردن این درد ها پزشک مسکن هایی را برای شما تجویز می کند که می توانید از آن ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که این درد ها ممکن است در روز های ابتدایی زیاد باشد. در این صورت نگران نشوید و بدانید این درد عادی است.

یکی از مهم ترین مراقبت ها استفاده نکردن از هیچ گونه کمپرس سرد و یا گرم برای ناحیه ی حراجی می باشد.
داشتن آرامش و بودن در محیطی بدون استرس از دیگر مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب می باشد که حتما باید آن را رعایت کنید. زیرا بدن و صورت شما در حال تغییر است پس بهتر است آرامش داشته باشید و به خوبی استراحت کنید.
ناحیه ی مورد جراحی به احتمال قوی قرمز و ملتهب خواهد شد. این تغییر وضعیت طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست و با گذشت زمان از بین خواهد رفت.

از دیگر مراقبت ها می توان به استفاده از گردنبند کشی اشاره کرد. شما باید بعد از انجام این عمل جراحی همیشه گردنبند کشی خود را استفاده کنید و از تحرک زیاد بپرهیزید. تحرک بیش از اندازه می تواند در نتیجه ی کار خلل ایجاد کند و درد بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب

پس از آنکه این عمل را انجام دادید نیاز است به یکسری قواعد پای بند باشید و برای بهبود سریع تر کارهای خاصی انجام دهید، کارهایی که در ادامه به آن ها خواهیم پراخت و خیلی آسان و موثر هستند.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب

تغذیه مناسب بعد از انجام عمل جراحی لیپوماتیک غبغب

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب، تغذیه درست و مناسب می باشد. لیپوماتیک غبغب نوعی پیکرتراشی به شمار می رود. به همین سبب باید بعد از آن تغذیه ی افراد تغییراتی داشته باشد. در غیر این صورت انجام آن ممکن است بی فایده باشد. در بسیاری از موارد دیده شده است که با انجام این عمل و رعایت نکردن مراقبت ها به خصوص تغذیه ی درست، چربی اضافی دوباره برگشته است. در نتیجه بهترین راه تغییر برنامه ی غذایی می باشد.

یکی از اتفاقاتی که بعد از انجام لیپوماتیک غبغب به وجود می آید، احساس ضعف در افراد می باشد. این احساس کاملا طبیعی است. برای رفع این ضعف بهتر است از غذاها و مواد غذایی مقوی استفاده کنید. همچنین لازم است میزان مواد مصرفی خود را در طول روز در وعده های بیشتری نوش جان کنید. از مهم ترین مراقبت ها مربوط به تغذیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از میوه و سبزیجات

استفاده ی انواع میوه و سبزیجات یکی از بهترین مواد برای بعد از انجام این عمل زیبایی می باشد. ویتامین های موجود در این مواد غذایی می توانند برای بدن بسیار مناسب باشند.

مصرف پروتئین

مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب

رساندن پروتئین کافی به بدن از دیگر روش های مراقبت پس از انجام عمل لیپوماتیک غبغب می باشد. این مورد ضروری را می توان با استفاده از گوشت، ماهی، مرغ، حبوبات و … به بدن رساند. پروبیوتیک نیز باید بعد از انجام این عمل مصرف شود. مصرف ماست و غذاهای تخمیر شده می تواند به شما در این راستا بسیار کمک کند.

مصرف مواد معدنی و ویتامین ها

روش دیگر مراقبت های بعد از لیپوماتیک غبغب به استفاده کافی از آهن و ویتامین ۱۲ است که در این راستا مصرف تخم مرغ و ماهی بسیار توصیه می شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x