خودرو

مشخصات فنی کی‌ ام‌ سی E10X کرمان موتور؛ قیمت، امکانات و طراحی

شرکت کرمان موتور پس از چندین‌بار رونمایی از هاچبک برقی کی‌ام‌سی E10X سرانجام در اولین روزهای اسفندماه 1402، اولین تست درایو این خودرو تمام برقی را برج میلا انجام داد.

به گزارش پارت نیوز؛ نسخه تست شده کی‌ ام‌ سی E10X کرمان موتور دارای لوگوی SEHOL می باشد و حروف چینی نیز روی درب صندوقش خودنمایی می‌کنند. خودرو برقی E10X ابعادی مشابه ام‌وی‌ام 110S دارد و با قوی‌ ترین تیپ خود به ایران آمده است. این خودرو با قدرت تقریبی 60 اسب‌بخار، خودرویی شهری بوده و گزینه ایده‌آلی برای سفرهای بین‌شهری نمی باشد.

کی ام سی E10X برقی کرمان موتور (JAC EJS1)

کی‌ ام سی E10X دارای باتری‌هایی با ظرفیت 30.2 کیلووات‌ساعت بوده که می‌تواند قدرت موتور الکتریکی‌اش را به 60 اسب‌بخار برساند. خوشبختانه شرکت کرمان موتور، این هاچبک برقی را با قوی‌ترین پیشرانه عرضه شده توسط خودروسازی جک، به بازار کشورمان آورده است.

طراحی کی‌ ام‌ سی E10X

این هاچبک برقی، ظرفیت 5 سرنشین را داشته و وزنش به حدود 1180 کیلوگرم می‌رسد. حداکثر سرعتش نیز بیشتر از 102 کیلومتربرساعت نخواهد بود. درباره باتری‌های ان نیز باید بدانید که با شارژ سریع، می‌توان 80% باتری‌ها را در 42 دقیقه شارژ کرد. اما با ولتاژ معمولی، این زمان حدود 6 ساعت طول می‌کشد.

لیست امکانات هاچبک برقی کی ام سی

نکته قابل توجه در رونمایی این هاچبک برقی، معرفی آن تحت برند KMC بوده است. همچنین شرکت کرمان موتور برای نخستین‌بار، اطلاعات اولیه این محصول را نیز بصورت زیر، منتشر کرده است:

1. دو ایربگ
2. سنسور عقب
3. دوربین عقب
4. سنسور با تایر (TPMS)
5. ترمز پارک برقی (EPB)+ترمز ضدقفل (ABS)+توزیع نیروی ترمز (EBD)
6. فرمان برقی+روکش چرمی فرمان+ دکمه‌های کنترلی فرمان
7. چراغ دیلایت+چراغ LED جلو+تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
8. آنتن کوسه‌ای
9. شیشه بالابر برقی
10. نمایشگر 6.2 اینچی صفحه کیلومتر
11. ورود بدون کلید+استارت دکمه‌ای
12. کروز کنترل
13. صندلی جلو با تنظیم 4 حالته دستی
14. صندلی عقب تاشو
15. آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن
16. مانیتور 10.25 اینچی با بلوتوث و USB
17. رینگ 14 اینچ آلومینیومی با تایرهای 165/65

مشخصات فنی کی ام سی E10X

همانطور که قبلا اشاره کردیم، پلتفرم جک EJS1، دقیقا همان پلتفرم جک iEV6E است. بنابراین جک، از همان موتور برقی 45 کیلووات متعلق به هاچبک iEV6E بهره گرفته و آنرا در دل هاچبک EJS1 گذاشته است. البته برای آنکه مشتریان بیشتری، توانایی خریداری این خودرو را داشته باشند، جک از موتور برقی 30 کیلووات و 36 کیلووات نیز استفاده کرده است.

طراحی کی‌ ام‌ سی E10X

مشخصات این موتورها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. فراموش نکنید که نسخه عرضه شده توسط کرمان موتور، همان نسخه 45 کیلوواتی است:

نوع موتور برقی 30 کیلوات 36 کیلووات 45 کیلوات
حداکثر قدرت 40 اسب بخار 48 اسب بخار 60 اسب بخار
حداکثر گشتاور 95 نیوتن متر 110 نیوتن متر 150 نیوتن متر

*اطلاعات جدول فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

در بازار چین، مشتریان برای موتور 30 کیلوواتی، می‌توانند پکیج باتری‌ها را در دو مدل 15 کیلووات‌ساعت و 19.7 کیلووات‌ساعت سفارش دهند. خریداران موتور 45 کیلوواتی نیز می‌توانند پکیج باتری‌های 30.2 کیلووات‌ساعت و 31.4 کیلووات‌ساعت را سفارش دهند. به دلیل اختلاف این نوع باتری‌ها، میزان پیمایش خودرو نیز متفاوت خواهد بود.

طراحی کی ام سی E10X

جک EJS1 یا همان سهول E10X هاچبک کاملا جدیدی است. این هاچبک برقی، در واقع نسخه فیس‌لیفت شده‌‌ای از هاچبک برقی جک iEV6E است که از سال 2016، در بازار چین حضور دارد.

طراحی داخلی کی‌ ام‌ سی E10X

از آنجایی که محصولات برند سهول، معمولا رده قیمتی بالاتری نسبت به محصولات برند جک دارند، از این‌رو چینی‌ها، ظاهرش را دوباره طراحی کرده‌اند و به این ترتیب، سهول E10X خلق شده. ولی مطمئن باشید که پلتفرم و موتورهای برقی این خودرو، دقیقا با پلتفرم و پیشرانه برقی در جک iEV6E مشابه است.

در خانواده محصولات برند سول، هاچبک برقی سهول E10X، کوچکترین عضو این خانواده بوده و دقیقا یک پله، پایین‌تر از هاچبک برقی سهول E20X ایستاده است. از آنجایی که کرمان موتور، محصولات جدید جک را تحت برند کی‌ام‌سی (KMC) می‌فروشد، این احتمال نیز وجود دارد که هاچبک برقی جک، تحت همین برند، در بازار کشورمان عرضه گردد.

قدرت پیمایش کی ام سی E10X

خوشبختانه نسخه وارداتی شرکت کرمان موتور، از قوی‌ترین موتور برقی شرکت جک بهره می‌برد؛ یعنی موتور 45 کیلوواتی. همچنین پکیج باتری‌ها نیز از نوع 30.2 کیلووات‌ساعت انتخاب شده است. با این ترکیب، شما می‌توانید با کمک شارژ سریع، 80% ظرفیت باتری‌ها را تنها در 42 دقیقه شارژ کنید. شارژ عادی این خودرو نیز حدود 6 ساعت زمان می‌برد.

کی‌ ام‌ سی E10X زرد رنگ

این هاچبک برقی 1180 کیلوگرمی، حداکثر می‌تواند از شیب‌های 25 درجه بالا برود. ضمن اینکه حداکثر سرعت آن نیز چیزی حدود 100 کیلومتربرساعت خواهد بود. براساس اعلام شرکت کرمان موتور، میزان پیمایش هاچبک برقی KMC براساس استانداردهای NEDC، حدود 300 کیلومتر با یکبار شارژ است.

قیمت کی ام سی E10X

در بازار چین، قیمت جک EJS1 بستگی به نوع موتور برقی و همچنین نوع پکیج باتری‌هایش دارد اما بصورت کلی، ارزان‌ترین مدل آن حدود 60 هزاریوآن و گران‌ترین مدلش نیز حدود 91 هزار یوآن قیمت دارد. به عبارت بهتر، قیمت هاچبک برقی کرمان موتور معادل تقریبی 8 تا 12 هزار دلار خواهد بود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x