اقتصاد کلان

معرفی بهترین روش های سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان در سال 1403

در این مطلب به معرفی بهترین روش های سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ بررسی بهترین روش های سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان به ما کمک می‌کند متوجه شویم اولا، بهترین سرمایه‌گذاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، دوما کدام سرمایه‌گذاری این ویژگی‌ها را دارد که بتوان آن را بهترین نامید و به سمت آن قدم برداشت. پس اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید با 150 میلیون تومان چه نوع سرمایه گذاری را شروع کنید، حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چگونه با 150 میلیون تومان سرمایه گذاری کنیم؟

بستگی دارد این سوال را از چه کسی بپرسید. اگر از یک معلم بپرسید، می‌گوید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. تعدادی از افراد معتقدند که بهترین روش های سرمایه گذاری با 150 میلیون این است که آن را صرف آموزش و گذراندن دوره‌های علمی و فنی گوناگون کنیم. چراکه تنها سرمایه‌ای که با ما باقی می‌ماند دانش و مهارت ما است.

با این حال جدا از درست یا غلط بودن این سوال که علم بهتر است یا ثروت؟ ما به دنبال بررسی سرمایه‌گذاری مالی هستیم. یعنی فرض ما این است که شما توانسته‌اید با کار کردن یا به هر طریق دیگر ۱۵۰ میلیون تومان سپرده جمع کنید. منطقی است که این پول باید روی یک کالای با ارزش سرمایه‌گذاری شود تا ارزش آن در آینده چند برابر شود. اما روی چه کالایی باید سرمایه‌گذاری کرد؟

انواع سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان

چگونه با 150 میلیون تومان سرمایه گذاری کنیم؟

اگر بخواهیم کل کالاهای با ارزش موجود در بازار را تقسیم کنیم با سه دسته اصلی روبرو می‌شویم. دسته اول کالاهایی هستند که جزو سرمایه‌های کلان محسوب شده و شامل ملک و زمین هستند. این اموال عموما جزو سرمایه‌های با ارزشی هستند که همه ما باید نیاز داریم داشته باشیم.

دسته دوم سپرده بانکی است. اگر دقت کرده باشید بسیاری از افراد برای کودکان خود از کودکی حساب بانکی باز کرده و یک سرمایه‌گذاری برای آینده وی انجام می‎‌دهند. دسته آخر سرمایه‌گذاری روی فلزات گران‌بها و ارز خارجی است که پشتوانه پولی کشور هستند است. یعنی همان طلا و سکه یا مثلا ارزهای خارجی. در ادامه هر کدام را بطور کامل بررسی می‌کنیم.

سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان در بازار مسکن

اولین گزینه‌ای که برای بهترین سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان پیشنهاد می‌شود، سرمایه‌گذاری روی ملک و زمین است. همه ما می‌دانیم داشتن ملک و زمین چقدر با ارزش بوده و هدف همه داشتن خانه یا زمین خصوصی خودمان است تا بتوانیم آن را مطابق میلمان بسازیم. اما آیا می‌توان سرمایه‌گذاری روی ملک را بهترین نوع سرمایه‌گذاری دانست؟

اولین نکته مهم در سرمایه‌گذاری روی زمین و ملک این است که شما باید حداقل تا ۱۰ سال به سود سرمایه‌گذاری که می‌کنید فکر نکنید. چرا که قیمت ملک و زمین براساس بهبود موقعیتی که دارند افزایش می‌یابد و ممکن است این بهبودیافتگی در منطقه‌ای که شما زمین یا خانه خریده‌اید با سرعت بسیار کمی پیش رود. پس نمی‌توان آن را بهترین دانست؛ چرا که در زمان کوتاه سودرسان نیست.

سرمایه گذاری با سپرده بانکی

سرمایه‌گذاری با سپرده بانکی به این صورت است که شما ۱۵۰ میلیون تومان خود را در یک سپرده بلندمدت بانکی سرمایه‌گذاری می‌کنید و سود ماهانه آن را به عنوان نتیجه سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرید. اگر فرضا سپرده شما یک سود ۲۰ درصد داشته باشد، در این صورت ماهانه ۲۵۰۰۰۰۰ تومان به سرمایه شما اضافه می‌شود. اما آیا این مقدار سود برای ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری مناسب است؟

انواع سرمایه گذاری مالی

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

آیا نمی‌توان این مقدار پول را روی چیز دیگری سرمایه‌گذاری کرد و در نتیجه سود بیشتری از آن کسب کرد؟ بسیاری از متخصصین معتقدند کسانی که حساب خود را در سپرده بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند هم به خود ظلم می‌کنند هم به بازار. چرا که می‌توانند آن را در چرخه خرید و فروش وارد کرده و هم به بهبود اوضاع اقتصادی کمک کنند و هم برای خود سود مناسبی فراهم آورند. پس باتوجه به این توضیحات سرمایه‌گذاری با سپرده بانکی بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان است.

سرمایه گذاری روی طلا و ارز

آخرین گزینه که به عنوان بهترین سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان بررسی می‌شود، سرمایه‌گذاری روی بازار سکه و ارز است. این روزها شاهدیم که قیمت دلار چقدر سریع افزایش می‌یابد. البته قیمت دلار همیشه در بازار ایران افزایشی بوده است. پس شاید این مورد همان بهترین سرمایه‌گذاری باشد. راستش ریسک سرمایه‌گذاری روی بازار ارز زیاد است.

چراکه اکثر افرادی که وارد این بازار می‌شوند دانش قبلی از چگونگی تحلیل اوضاع اقتصادی بازار ارز نداشته و با اولین اصلاح بازار دچار استرس شده و هرچه خریده‌اند را می‌فروشند. این‌گونه نه تنها سرمایه‌گذاری مناسبی نکرده‌اند، بلکه ضرر هم خواهند کرد. نتیجه اینکه اگر قرار باشد یک سرمایه‌گذاری مطمئن به عنوان بهترین سرمایه‌گذاری معرفی شود، قطعا بازار ارز نخواهد بود.

همین موضوع در مورد بازار سکه و طلا هم وجود دارد. یعنی در این بازار نیز افت‌وخیر زیادی وجود دارد و برای شخصی که آگاه به تغییرات بازار و چگونه برخورد کردن با آن‌ها نیست، جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.

هرچند همه می‌دانیم خرید طلا یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود و از قدیم به زوج‌های جوان گفته شده که هرچه طلا بخرید سرمایه‌گذاری برای زندگی خودتان است، با این حال تلاطم زیاد آن بخصوص تلاطم فراوان بازار سکه باعث می‌شود که نتوان آن را به عنوان بهترین سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. به این ترتیب هیچ گزینه دیگری روی میز باقی نمی‌ماند. اما آیا به این معناست که بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون وجود ندارد؟ خیر.

سرمایه گذاری در بازار بورس با 150 میلیون تومان

انواع روش های سرمایه گذاری

از بهترین روش های سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ می توان به بازار بورس اشاره کرد. بازار بورس در واقع یکی از بازارهایی است که می شود با پول کم و یا زیاد در آن سرمایه گذاری نمود. حتی چنانچه ۵ میلیون تومان پول در اختیار داشته باشید هم می توانید وارد بازار شوید و طبیعا این بازار پتانسیل مناسبی برای سرمایه گذاری با رقم های بالاتر از این را هم دارد.

همان طور که می دانید حداقل مبلغ مورد نیاز برای ورود به این بازار و معامله یک سهم ۵۰۰ هزار تومان است، ولی شاید از بازار بورس ایران بترسید و از دوستان و آشنایان شنیده باشید که در این بازار زیان کرده اند، ولی بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که بازار سهام در بلندمدت سودده ترین بازار می باشد و تنها در سه سال اخیر حدود ۱۲ برابر شده است.

یعنی حتی با وجود تمام ریزش های اخیر، چنانچه بلند مدت به این بازار نگاه کنید، سود مورد نظر شما قابل دستیابی خواهد بود، لذا چنانچه قصد دارید برای وارد بورس اقدام کنید، باید به یک سری نکات توجه کافی داشته باشید؛ اول این که سهامی را انتخاب کنید که ارزنده باشد. چنانچه هم خودتان چنین سهامی را سراغ ندارید، از متخصصان و کارشناسان خبره یا شرکت های سرمایه گذاری کمک بگیرید.

نکته بعدی این است که با نوسانات کوچک، سریع برای فروش سهم اقدام نکنید. بازار سهام از این نوسانات مقطعی بسیار دارد و نباید سریع اقدام به تصمیم گیری های احساسی کنید. گفتنی است که در بازار سهام صبر و حوصله بسیار حائز اهمیت است. چنانچه سهام مناسبی انتخاب کرده‌ اید، دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت و باید طبق تحلیلی که دارید صبر کنید تا سود مورد نظر شما حاصل شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان را بطور کامل توضیح دهیم. به همین دلیل ابتدا انواع کالاهای موجود در بازار را برای سرمایه‌گذاری معرفی کردیم و بعد تک‌تک آنها را بررسی کردیم تا متوجه شدیم کدامشان می‌تواند بهترین سرمایه‎‌گذاری باشد.

3.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x