مسکن

نکات مهم در خرید خانه در تهران

خرید خانه در تهران این روزها کار بسیار سختی است. معمولا خانه مورد نظر شما از بودجه شما بیشتر است و آن چه که در حدود بودجه شما است مد نظرتان نیست.

به گزارش پارت نیوز؛ خرید خانه در تهران یکی از سخت ترین کارهایی است که شما در طول زندگی خود انجام می دهید. چرا که پس از خرید تا سال ها باید در نتیجه انتخاب خود زندگی کنید. آپارتمان ها و ساختمان های زیادی را می بینید و به خاطر می سپارید اما هیچ یک مطابق سلیقه شما نیست.

تلاش می کنیم به شما کمک کنیم تا در انتخاب درست معیارهایی را داشته باشید و پس از تطبیق معیارهایتان به سراغ سلیقه خود در انتخاب و خرید خانه بروید.

محله خرید خانه خود را پیدا کنید.

در مرحله اول شما باید لیستی از محله های مورد علاقه خود را بنویسید. سپس وضعیت بازار منطقه را بررسی کنید تا مطمئن شوید پول کافی برای خرید خانه مورد نظر خود در آن مناطق دارید. آن مناطقی که هزینه بیشتری از سرمایه شما می برد را خط بزنید و تمرکز خود را بر بهترین ها با بودجه خود بگذارید.

در مورد منطقه ای که می خواهید خرید خانه در تهران را در آن انجام دهید تصمیم بگیرید. این ممکن است شامل گذراندن مدتی در آن منطقه یا حداقل انجام تحقیقات در خانه باشد.

بررسی کنید که ملک مورد نظر شما به امکانات مورد نیاز شما نزدیک باشد، به عنوان مثال مغازه ها، حمل و نقل عمومی، پارک ها، بیمارستان ها، مدارس، محل کار، باشگاه ورزشی، و غیره – یک نکته ارزشمند اگر می خواهید کمی وقت به دست آورید.

هنگامی که شما یک آپارتمان را انتخاب می کنید، در نظر بگیرید که آیا ساختمان به کافه یا سایر مکان های موسیقی زنده نزدیک است یا خیر. میزان ترافیک عبوری چقدر است – آیا در ساعات اوج ترافیک پر سر و صدا خواهد بود؟ آیا سر و صدا بر سبک زندگی شما تأثیر می گذارد؟ بهتر است قبل از اینکه با خرید موافقت کنید، یک بازدید از ساختمان را در هنگام عصر یا در ساعات اوج ترافیک ترتیب دهید.

همچنین موقعیت آپارتمان در داخل ساختمان ضروری است. نحوه مواجهه آن را در نظر بگیرید، خواه نزدیک درب آسانسور باشد یا گاراژ و محل پارکینگ و سطل ها. آیا نزدیک اتاق خواب شما گذرگاهی وجود دارد؟

آیا این یک بلوک پیاده روی سه طبقه است؟ اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که باید قبل از تعهد به یک آپارتمان از خود بپرسید. همه موارد فوق باید به عنوان بخشی از پیشنهاد کلی در نظر گرفته شود و برای کمک به تعیین ارزش ملک مورد استفاده قرار گیرد.

عکس از یک ساختمان در تهران

قبل از خرید، بازار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خرید خانه شما با قیمتی درست باشد. سایت های تخصصی املاک را بررسی کنید و بنگاه های املاک منطقه در خصوص شرایط و امکانات و بهترین خیابان های منطقه سوال بپرسید. شما حتی می توانید فروش‌های اخیر در منطقه را بررسی کنید.

به توصیه های فروشنده یا نماینده بنگاه های املاک به تنهایی اعتماد نکنید. این امر به ویژه در صورتی که قصد خرید آن خانه را دارید بسیار مهم است. می خواهید بدانید که ارزش آپارتمان تمام شده حداقل منعکس کننده آن چیزی است که پرداخت کرده اید.

تا جایی که می توانید به دنبال املاکی باشید که با معیارهای شما مطابقت داشته باشند، بنابراین ایده خوبی از آنچه با پول خود خریداری می کنید خواهید داشت.

وضعیت ملک و آپارتمان را برای خرید در نظر بگیرید

من قبول دارم نمای خارجی جذابیت خاصی دارد. اما نکات مهمتری هم از نمای خارجی در خرید خانه هست که می تواند در آینده زندگی و آسایش شما را تحت شعاع قرار دهد.

به حجم نور در زمستان و خورشید در تابستان توجه کنید. مطمئن شوید که از تهویه مناسبی برخوردار خواهید شد، نسیم و جهت اتاق خواب ها به قسمت های مشترک ساختمان، همسایگان و فضاهای نشیمن فکر کنید.

عکس پذیرایی یک خانه در تهران

همیشه به پلان طبقه مراجعه کنید زیرا باید ارتباط آن با شمال را نشان دهد. این به شما کمک می کند تا مشخص کنید که خورشید در کجا طلوع و غروب می کند در رابطه با هر روزنه ای. جنبه ها به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر دسترسی امکان پذیر است، یک نکته مفید این است که در زمانی از روز که معمولاً در خانه هستید از ملک بازدید کنید تا ببینید نور طبیعی چگونه است. این یک راه عالی برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری در هنگام نقل مکان است.

ساختمان چند قدمت دارد؟ شما باید سن ساختمان را در نظر بگیرید. آیا امکاناتی نیاز به تعمیر یا تعویض دارند؟ اکیداً توصیه می شود قبل از تصمیم به خرید، یک گزارش کامل از مواردی که نیاز به بازسازی یا تعمیرات دارند را بنویسید یا مهندسان در مورد ساختمان دریافت کنید.

به عنوان مثال اقدامات امنیتی چیست، آیا کسی می تواند وارد ساختمان شود؟ آیا دوربین های امنیتی وجود دارد؟

آیا بالکن دارد تا بتوانید از منظره یا آفتاب بعد از ظهر لذت ببرید؟ یا توسط ساختمان های دیگر مسدود شده اید یا در مسیر اشتباه و به دور از نور خورشید قرار گرفته اید؟

هزینه های نگهداری چیست؟ بسیاری از مردم هنگام خرید خانه جدید به این جنبه فکر نمی کنند. آنها به طور کلی مالیات شهرداری، مالیات دارایی، هزینه های آب، هزینه های برق مشترک، هزینه آسانسور و هزینه های نگهبانی و نظافت، را در نظر نمی گیرند. مطمئن باشید که از هزینه نگهداری مطلع هستید. این هزینه ها این روزها در شارژ گنجانده شده است اما مواردی هست که خارج از شارژ است.

عکس خرید خانه در تهران

اگر ماشین دارید حتما به فکر پارکینگ باشید. آیا واحد شما پارکینگ دارد؟ وضعیت انباری و مشاعات ساختمان نیز از اولویت های دیگر ساختمان است.

مطمئن شوید که بافت فرهنگی ساختمان با شما همگون باشد

بسیاری از ساختمان های آپارتمانی به عنوان جوامع خود عمل می کنند. قبل از خرید خانه اطمینان حاصل کنید که درک درستی از جمعیت شناسی ساختمان دارید. با درک فرهنگ آن و به دست آوردن بینش نسبت به فضای اجتماعی آن، می توانید تعیین کنید که آیا با سبک زندگی شما مطابقت دارد یا خیر. درصد مالکان آپارتمانی که سرمایه‌گذار هستند در مقابل مالک و ساکنان نیز می‌تواند بر نحوه ارزیابی خریداران و آینده سرمایه‌گذاری در یک ساختمان تأثیر بگذارد. اینجاست که تحقیق می تواند کمک کند. با مدیر ساختمان، دربان و  همسایگان صحبت کنید و برای درک قوانین آیین نامه، الزامات مالکان و همچنین قوانین موجود برای سر و صدا، حیوانات خانگی و مناطق مشترک را جویا شوید.

عکس مشکلات آپارتمان نشینی

قوانین و مقررات آپارتمان نشینی و همجواری در ساختمان چقدر رعایت می شود؟

درک قوانین طبقات ممکن است دشوار باشد. هنگام خرید مالیات سالانه باعث کاهش هزینه‌های نگهداری، بیمه، امنیت و خدمات برای یک خانه نمی‌شود، این هزینه‌ها اغلب می‌توانند هزینه زیادی داشته باشند. به یاد داشته باشید، همه ساختمان‌ها هر از گاهی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، بنابراین سعی کنید نحوه مدیریت مسائل توسط مدیر ساختمان را بررسی کنید زیرا این مهم‌ است.

امکانات رفاهی ساختمان شما چیست؟

این روزها ساختمان ها امکانات رفاهی مختلفی از جمله استخر سونا و جکوزی، باشگاه جیم، فضای سبز، روف گاردن و باربیکو عمومی دارند.

با این موجود همچنان ساختمان هایی هستند که امکانات رفاهی ساده را هم ندارند. توجه کنید که آپارتمان شما حتما آسانسور، پارکینگ و انباری داشته باشد. این موضوع بر روی ارزش خانه شما خیلی تاثیر گذار است.

فروش آپارتمان در تهران پول لازم

در برخی موارد مالکان خانه و آپارتمان به دلیل مهاجرت یا نیازهای مالی حاضر هستند ملک خود را با قیمتی کمتر از قیمت منطقه به فروش برسانند. این موارد می تواند در زمانی که شما پول نقد دارید شما را به گزینه های خوبی برساند.

خرید خانه در تهران

عکس پذیرایی و آشپزخانه یک خانه در تهران

خرید آپارتمان در تهران بستگی به بودجه شما است. در صورتی که به سمت مناطق گران قیمت شهر بروید امکان خرید شما کم می شود و گزینه های کمتری جلوی چشم شما است. مگر اینکه آمادگی هزینه کرد زیادی داشته باشید. معمولا مناطق وسط شهر یا حاشیه ای برای شروع به خرید خانه در تهران مناسب تر است.

خرید آپارتمان تا 600 میلیون در تهران

افرادی هستند که تمایل دارند با قیمت های پایین صاحب خانه شوند. این کار امکان پذیر است. البته اگر شما متراژ کم قانع باشید و امکانات رفاهی زیادی از واحد خود نخواهید.

خرید آپارتمان در تهران تا یک میلیارد

در مناطق مختلفی از حاشیه های تهران می توانید با یک میلیارد توام اقدام به خرید خانه کنید. این موارد عموما در بافت اصلی شهر موجود نیست.

فروش آپارتمان 80 متری در تهران

آپارتمان 80 متری در تهران بستگی به منطقه آن قیمتی بین 4 تا 15 میلیارد تومان دارد.

خرید آپارتمان در تهران تا دو میلیارد

با عدد 2 میلیارد تومان در مناطق پایین شهر و یا میانه شهر با متراژ کم ممکن است واحد هایی برای فروش وجود داشته باشد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x