پیشرفت شخصی

پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون به صورت مرحله به مرحله و اصولی

در این مطلب به برسی 5 مرحله مهم تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون اصولی دارد که باید رعایت کنید. با وجود گرد و غبار یا ذرات ریز معلق در هوا در فصول مختلف، تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون اهمیت بسیار زیادی دارد. دستمال‌های مختلف وجود دارند که خانم‌ها هنگام گردگیری از آنها استفاده می‌کنند. اما آیا با تمام آنها می‌توان نسبت به تمیز کردن نمایشگر تلویزیون اقدام کرد؟

روش صحیح پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون

در ادامه به صورت اصولی و مرحله به مرحله به نحوه پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون خواهیم پرداخت.

۱- خاموش کردن تلویزیون

اولین قدم برای تمیز کردن صفحه نمایش، خاموش کردن آن است. برخی معتقدند که باید تلویزیون را از برق به طور کامل جدا کرد. اما این کار خیلی مهم نیست و برای از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون بهتر است تنها تلویزیون خاموش باشد.

چگونه صفحه تلویزیون را تمیز کنیم

۲- استفاده از پارچه میکروفایبر خشک

برای اینکه بتوانید تمیز کردن و رفع گرد و غبار را از روی صفحه نمایش تلویزیون به درستی انجام دهید، باید از پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید.

۳- از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون

اکنون زمان آن است که از شر لکه های سفیدی که روی صفحه تلویزیون ظاهر می شوند خلاص شوید. تکان دادن دست خیس در نزدیکی تلویزیون ممکن است باعث ایجاد لکه های سفید روی صفحه شده باشد. به هر حال، بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون را روی یک پارچه نرم تمیز اسپری کنید. سپس آن پارچه مرطوب را روی صفحه تلویزیون بمالید. به این ترتیب امکان حذف لکه ها و تمیز کردن کامل صفحه نمایش برای شما وجود دارد.

باید توجه داشته باشید که نباید پاک کننده را مستقیماً روی صفحه تلویزیون اسپری کنید. زیرا باعث ایجاد مشکل در اجزای داخلی صفحه‌ساز می‌شود.

۴- پاک کردن مجدد

در این مرحله باید صفحه نمایش تلویزیون را در جهت عکس یا مخالف قبل تمیز کنید تا رگه‌های باقی مانده از دستمال مرطوب یا گرد و غبار پراکنده روی نمایشگر به طور کامل از بین بروند.

پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون

۵- پاک کردن دکمه‌ها و دریچه‌های اطراف نمایشگر

در نهایت باید دریچه‌ها و دکمه‌های تلویزیون را که در مجاورت نمایشگر هستند، به خوبی پاک کنید. این مکان‌ها محل تجمع گرد و غبار هستند. بنابراین پاک کردن آنها در طولانی مدت در تمیز ماندن صفحه نمایشگر مؤثر خواهد بود.

چگونه صفحه تلویزیون را تمیز کنیم؛ نکته مهم پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون

حتما توجه کنید که استفاده از هر گونه تمیز کننده برای پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون کار درستی نیست. کارشناسان توصیه می‌کنند که استفاده از محصولات حاوی آمونیاک، الکل یا استون می‌توانند به صفحه تلویزیون آسیب برساند. این موضوع درباره صفحه نمایشگرهای پلاسما اهمیت بیشتری می‌یابد. زیرا صفحات پلاسما، در حالی که از شیشه ساخته شده اند، دارای پوشش‌های ضد تابش نور هستند که ممکن است توسط محصولات تمیز کننده سنتی آسیب ببینند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x