آشپزی

چگونه چیز کیک سن سباستین بپزیم؛ دستور پخت بی نظیر و خوشمزه

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از نکات قابل توجه در طرز تهیه چیز کیک سن سباستین نداشتن پایه و تماما پنیری بودن آن است. این چیز کیک که در جهان بسیار محبوب می باشد دارای بافت و طعم فوق العاده ای است و می توان به عنوان دسر یا عصرانه آن را به همراه چای یا قهوه نوش جان کنید.

مواد لازم چیز کیک سن سباستین

تخم مرغ ۴ عدد
شکر یک و نیم لیوان
پنیر تازه پر چرب ۴۰۰ گرم
پنیر لبنه ۴۰۰ گرم
سرشیر ۲۰۰ گرم
خامه ۲ پاکت
آرد ۳ قاشق غذا خوری سر پر
نشاسته ۱ قاشق غذا خوری
وانیل ۱ پاکت معادل ۵ گرم

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین

در ادامه به صورت مرحله به مرحله طرز تهیه این نوع چیز کیک پرطرفدار را به شما خواهیم آموخت.

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص به روش سن سباستین در ابتدای کار؛ یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر درون کاسه می ریزیم و با همزن آن قدر مخلوط می کنیم تا پف کند.

چیز کیک سن سباستین

مرحله دوم

سپس پنیر سفید پرچرب، پنیر لبنه، سرشیر و خامه را به آن اضافه کرده و با همزن دستی می زنیم تا یکدست شود. آرد را الک می کنیم. سپس به همراه نشاسته و وانیل به مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا با هم مخلوط شده و کمی غلیظ شود.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک سن سباستین یک قالب کمربندی با قطر ۳۶ سانتی متر را برداشته و تمام کف و اطراف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس از مواد درون آن می ریزیم. فر را با دمای ۲۵۰ درجه گرم می کنیم. قالب را درون فر در طبقه دوم قرار می دهیم و اجاز می دهیم ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله چهارم

سپس بالای فر را روشن کرده و حدود ۱ تا ۲ دقیقه زمان می دهیم تا گریل شود و روی کیک برشته شود. وقتی چیز کیک را تکان می دهیم باید وسط آن تکان بخورد. اگر بیشتر بپزیم سن سباستین ویژگی خود را از دست می دهد و به قوام خامه نمی شود.

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین

مرحله پنجم

در این مرحله کیک را از فر خارج نموده و اجازه می دهیم تا آرام آرام به دمای محیط برسد. سپس به مدت یک شبانه روز در یخچال استراحت می دهیم. آن را از قالب خارج کرده و با شکلات بن ماری شده تزیین و سرو می کنیم.

انتهای مطلب/م.ع

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x