خودرو

کشف ایراد 20 درصدی خودروهای صفر در کارشناسی خودرو

گزارش همراه مکانیک از وضعیت بازار خودروی ایران نشان می‌دهد که حدود 20 درصد خودروهای صفر داخلی و خارجی موجود در بازار حداقل یک ایراد بدنه، فنی و آپشن دارند.

گزارش همراه مکانیک از وضعیت بازار خودروی ایران نشان می‌دهد که حدود 20 درصد خودروهای صفر داخلی و خارجی موجود در بازار حداقل یک ایراد بدنه، فنی و آپشن دارند. به‌عبارت دیگر از هر 10 خودروی صفر، 2 ماشین با مشکل روبه‌رو هستند. با وجود چنین آماری، باید قبل از معامله کارشناسی خودروی صفر را جدی بگیرید. در غیر این‌صورت باید کفش‌های آهنی به پا کنید و ماه‌ها پیگیر حل مشکلات خودروی خود باشید.

کارشناسی خودروی صفر به این دلایل ضروری است

خودروی صفر معمولا گارانتی دارد و خیلی از خریداران روی آن حساب می‌کنند. به‌همین دلیل قید کارشناسی ماشین صفر را می‌زنند و مستقیم پای قرارداد معامله را امضا می‌کنند. غافل از اینکه چنین اشتباهی می‌تواند خیلی برای آن‌ها گران تمام شود. چند دلیل برای اهمیت کارشناسی خودرو صفر می‌توان برشمرد که عبارت‌اند از:

1. افت قیمت شدید خودروی صفر مشکل‌دار

پیشنهاد می‌کنیم همان الان سری به‌صفحه قیمت خودرو در سایت همراه مکانیک بزنید. خودروی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. قیمت مدل‌های صفر و کارکرده آن را با هم مقایسه کنید. حتما متوجه تفاوت قیمت نسبتا زیاد بین مدل‌های صفر و دست دوم خواهید شد.

حال تصور کنید که خودروی صفر که خریداری می‌کنید، مشکل داشته باشد. شما هزینه خودروی نو و سالم را می‌پردازید. غافل از اینکه ایرادات خودرو بعضا چندین میلیون تومان از ارزش آن کاسته است. در واقع این مشکلات، ماشین را از حالت صفر به کارکرده تبدیل می‌کنند.

کارشناسی خودروی صفر راهی برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار است. شما با پرداخت هزینه کارشناسی خودرو صفر از تحمل خسارت چند ده میلیونی در خرید ماشین نو جلوگیری می‌کنید.

تشخیص تصادفی بودن خودرو

2. تشخیص تصادفی بودن خودرو

وقتی برای تحویل خودرو به نمایندگی خودروسازها مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که کیلومتر شمار خودرو عددی غیر از صفر را نشان می‌دهد. معمولا حد فاصل بین پارکینگ خودروساز تا نمایندگی ماشین توسط راننده منتقل می‌شود. به‌همین دلیل خودروهای صفر در زمان تحویل مسافتی کمتر از 100 کیلومتر را طی کرده‌اند.

شاید عجیب باشد؛ اما خیلی از ایرادات بدنه ماشین مربوط به مدت زمانی است که خودرو در پارکینگ کارخانه قرار دارد یا به نمایندگی منتقل می‌شود. به‌عنوان مثال در شهری مانند تهران، اغلب پارکینگ‌های خودروسازان در جاده مخصوص کرج قرار دارند. مسیری که خیلی حادثه خیز است و احتمال بروز تصادف در آن بالاست.

متاسفانه بعضا شاهد هستیم که درصورت بروز تصادف هم خودرو تعمیر شده و بدون اطلاع‌رسانی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. کارشناسی رنگ خودرو صفر کیلومتر می‌تواند شما از بروز هر گونه تصادف احتمالی و رنگ‌شدگی مطلع سازد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از تجربه‌های دیگران در خرید خودروهای صفر تصادفی پرس‌وجو کنید تا در جریان این اتفاق عجیب اما واقعی قرار بگیرید.

3. جلوگیری از دوندگی‌های پس از خرید خودرو

اساسا گارانتی در هر وسیله‌ای، ابزاری برای اعتمادسازی مشتریان است. در کنار آن هم اگر وسیله در مدت زمان مشخصی بعد از خرید دچار مشکل شد، خدمات پس از فروش به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

اما داستان گارانتی ماشین در ایران به شکل دیگری دارد. اگر اهل پیگیری اخبار باشید، هر از گاهی خبرهای مربوط به گرفتاری‌های مردم در صف خدمات پس از فروش خودروسازان را شنیده‌اید. بعضا برای حل کوچک‌ترین ایرادات موجود در خودروها، مدت‌ها دوندگی از سوی خریدار لازم است. موضوعی که علاوه بر تلف کردن وقت، اعصاب خریدار را نیز به‌هم می‌ریزد. کارشناسی خودرو صفر می‌تواند جلوی این دوندگی‌ها و گرفتاری‌ها را تا حد زیادی بگیرد.

هزینه کارشناسی خودرو صفر چقدر است؟

شاید در وهله اول این طور به‌نظر برسد که کارشناسی ماشین صفر هم مانند خود آن گران قیمت است. در حالی که اصلا این‌گونه نیست. بسته به اینکه ماشین خارجی یا داخلی خریداری می‌کنید، قیمت کارشناسی خودروی صفر متغیر است.

در تابستان سال 1402 برای کارشناسی خودروهای داخلی معمولا چیزی در حدود 580 هزار تومان دریافت می‌شود. هزینه کارشناسی خودرو صفر برای ماشین‌های خارجی نیز کمتر از 700 هزار تومان است. پرداخت این هزینه با توجه به‌نکاتی که بالاتر اشاره کردیم، به‌نظر کاملا منطقی و مقرون‌به‌صرفه می‌رسد.

برای ماشین‌های دست دوم معمولا ممکن است که کارشناسی خودرو تا 90 دقیقه به‌طول بینجامد. این در حالی است که برای خودروهای صفر به دلیل کمتر بودن مشکلات احتمالی این زمان به زیر 60 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. یک ساعت زمان گذاشتن برای جلوگیری از ساعت‌ها اتلاف وقت در آینده تصمیم هوشمندانه‌ای است.کارشناسی ماشین صفر با همراه مکانیک

کارشناسی ماشین صفر با همراه مکانیک

اگر به‌دنبال مرکز کارشناسی خودروی صفر معتبر هستید، می‌توانید روی همراه مکانیک (https://www.hamrah-mechanic.com) حساب ویژه‌ای باز کنید. گروهی از برترین متخصصان در زمینه کارشناسی خودرو در همراه مکانیک حضور دارند. تجهیزات پیشرفته و به‌روز برای کارشناسی خودرو در این مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن به‌مشتریان در شهرهای تحت پوشش ارائه می‌شوند. از همه مهم‌تر ضمانت 100 میلیون تومانی است که همراه مکانیک برای کارشناسی ماشین صفر در نظر گرفته است. به‌این ترتیب می‌توانید با خاطری آسوده، کارشناسی ماشین خود را به‌ما بسپارید و از خرید مطمئن لذت ببرید.

کلام پایانی

اگر در زمان کارشناسی خودروی صفر متوجه وجود مشکلات فنی، بدنه یا آپشن شدید، تحت هیچ شرایطی ماشین را تحویل نگیرید. تا قبل از اینکه خودرو را دریافت کنید، فروشنده است که باید برای جلب رضایت شما تلاش کند؛ اما بعد از تحویل گرفتن ماشین، این شما هستید که باید به‌نوعی دنبال فروشنده (شخصی یا خودروساز) بدوید. فرآیند شکایت از طریق قوه قضاییه، تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و وزارت صمت نیز چالش‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در یک کلام اگر قصد خرید خودرو بدون دردسر را دارید، کارشناسی ماشین صفر را جدی بگیرید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x