انرژی

آخرین جزئیات هک شدن پمپ بنزین های ایران توسط اسرائیل

گروه هکری گنجشک درنده متصل به اسرائیل مسئولیت هک شدن جایگاه های سوخت در سراسر ایران را بر عهده گرفت.

به گزارش پارت نیوز؛ روزنامه جروزالم پست طی خبری اعلام کرد گروه هکری گنجشک درنده مسئولیت هک شدن جایگاه های سوخت در کل ایران را بر عهده گرفت.

اولین بیانیه گروه هکری گنجشک درنده: نخواستیم همه جایگاه‌ها را از کار بیندازیم!

هک پمپ بنزین

گروه هکری اسرائیلی “گنجشک درنده”: این حمله سایبری به شیوه‌ای کنترل شده انجام شد تا آسیب احتمالی به خدمات اضطراری انجام نشود.

با وجود اینکه توانایی مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها وجود داشت، تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور سالم مانده‌اند.

دستور رئیس جمهور به وزیر نفت؛

ضمن بررسی علت وقوع حادثه، نسبت به رفع فوری اختلال اقدام کنید.

رئیس جمهور به جواد اوجی وزیر نفت دستور داد ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌ها، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین وزیر نفت را موظف کرد نسبت به «اطلاع رسانی مناسب و به موقع» به مردم اقدام نماید.

واکنش سازمان پدافند غیرعامل به هک سیستم جایگاه‌های سوخت

در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد، اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعا‌های مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه‌ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت آورده است: در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد، اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعا‌های مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور؛از لحظات اولیه بروز اختلال در سامانه هوشمند توزیع سوخت، تیم‌های واکنش اضطراری وزارت نفت با همکاری مجموعه پدافند غیرعامل وارد عمل شده و تصمیم‌های لازم جهت رفع اختلال و استمرار خدمات زیرساخت سوخت صورت گرفت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، در تمامی سکو‌های سوخت رسانی امکان سوخت رسانی به صورت دستی و خارج از شبکه وجود دارد و مشکل سوخت رسانی در برخی سکو‌ها تا پایان امروز برطرف می‌شود و اختلال سامانه هوشمند سوخت نیز ظرف روز‌های آینده برطرف می‌گردد.

سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: در خصوص دلایل بروز اختلال، این سازمان تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد، اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعا‌های مطرح شده دشمن را تایید کرد و نتایج نهایی بررسی‌ها در روز‌های آتی به اطلاع خواهد رسید.

پیشتر رسانه های عبری مدعی هک سامانه سوختی ایران از سوی اسراییل شده بودند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x