گردشگریعکس

آشنایی با دشت دریاسر، بهشت اردیبهشت ایران + امکانات تفریحی، اقامت و آدرس

امروز با یک پیشنهاد جالب برای سفر همراه شما هستیم تا اگر قصد رفتن به شمال را دارید، شهرهای ساحلی را انتخاب نکرده‌اید دشت دریاسر از آن مکان هایی است که می‌تواند ارژی تحلیل رفته در شهر را به شما باز گرداند.

به گزارش پارت نیوز؛ بسیاری از افراد برای سفرهای تابستانی، شمال را انتخاب می‌کنند و جالب این است کهشمال ایران  در هر آب‌و هوایی یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.یکی از این مکان ها که زیبا است دشت دریاسر است که امروز قصد داریم در ادامه این مقاله به معرفی این بهشت بپردازیم. علاقه انسان به طبیعت، علاقه ای ذاتی است و هر کسی می داند که زندگی در طبیعت آباد و سرسبز، روح انسان را جلا خواهد داد.

معرفی و آشنایی با دشت دریاسر

آشنایی با دشت دریاسر؛ امکانات تفریحی، اقامت و آدرس

دشت دریاسر معروف به بهشت اردیبهشت ایران از جاهای دیدنی تنکابن است و در جنوب شهر تنکابن و در منطقه دوهزار با چشم‌اندازی از کوه الموت قرار دارد. آشنایی با بهشت اردیبهشت ایران که بین چهار کوه محصور شده است؛ از ضلع جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. همچنین، این دشت از غرب به گردنه سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود می‌شود. در این دشت که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است، دارای حیوانات متنوع حیات وحش است.

مکان های تفریحی دشت دریاسر

طبیعت دشت دریاسر

یکی از جاهای دیدنی استان مازندران و آشنایی با بهشت اردیبهشت ایران که به‌دلیل موقعیت استراتژیک، این منطقه در فصول مختلف شاهد مناظر کم نظیری است. سطح این دشت در حد فاصل بهار و به‌خصوص در اردیبهشت ماه پر از گل‌های زرد رنگ بابونه می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. از جالب‌ترین ویژگی‌های این دشت، این است که در کف آن ده‌ها چشمه وجود دارد و آب از میان سبزه‌ها به بیرون می‌جوشد؛ به‌گونه‌ای که در فصل بهار به‌سختی می‌توان مکان خشکی را در دشت پیدا کرد و زیباتر از این‌ها، اینکه رودخانه‌ای پر آب که از ارتفاعات سیالان سرچشمه گرفته است از وسط این دشت وسیع در جریان است.

همه این زیبایی‌ها به‌علاوه کوه‌های پوشیده شده از جنگل‌های انبوه در اطراف دشت و قله سیالان با یخچال‌های بزرگ که در مقابل خود نمایی می‌کند، شاهد این مدعی است که دشت دریا سر را بهشت اردیبهشت ایران بخوانیم. وجود کوه‌های تنگ لات خان بن، سیاه کل و کل تلا و درخت‌های ازگیل و آلوچه جنگلی بر جاذبه‌های منحصربه‌فرد این دشت افزوده است.

کوه‌های بلندی که بهشت اردیبهشت ایران را احاطه کرده‌اند، موقعیت مناسبی را برای علاقه‌مندان به کوهنوردی فراهم کرده‌اند. قله سیالان هم یکی از کوه‌های معروف دشت است که در کنار آن یخچال‌های طبیعی وجود دارند. این قله با ارتفاع ۴,۱۸۵ متر در رشته کوه‌های البرز غربی و در مرز بین دره الموت و دره دو هزار قرار گرفته است. کوه‌های تنگ لات خان بن، سیاه کل و کل تلا از دیگر کوه‌های اطراف این دشت هستند.

همچنین، به‌دلیل کم بودن آلودگی‌های نوری، تماشای آسمان شب یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های سفر به این دشت زیبا محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توانید در آسمان دریاسر به‌راحتی ستاره‌ها را ببینید و شاهد شهاب باران باشید. زمین‌های مسطح بهشت اردیبهشت ایران بهترین مکان برای پیک نیک یا حتی کمپینگ دارد.

آبشار سنگ بن چشمه از مکان های دیدنی بهشت اردیبهشت ایران

با توجه به اینکه دشت دریاسر در نزدیکی آبشار سنگ بن چشمه قرار دارد به این بهانه می توانید طبیعت گردی مفصلی در این منطقه منحصر به فرد داشته باشید. گفتنی است که آبشار در قسمت جنوب غرب تنکابن قرار گرفته است؛ با این حال بهانه خوبی برای بازدید از جنگل های و رودخانه دوهزار دارید. بعد از عبور از مسیر سنگ بن چشمه می توانید به دو راهی کلیشم و هلوکله و سپس عسل دسترسی داشته باشید.

جاهای دیدنی اطراف دشت دریاسر

مرداب دریاسر

دشت دریاسر خود به‌تنهایی برای یک گردش یک روزه یا حتی چند روزه کفایت می‌کند؛ ولی در صورتی‌که راهی تنکابن شدید، می‌توانید از آب‌گرم فلکده و سواحل دریای خزر نیز بازدید کنید.

دیدنی های اطراف بهشت اردیبهشت ایران

در سفر به بهشت اردیبهشت ایران می توانید از جاذبه های زیر نیز دیدن نمایید:

  • آبگرم فلکده
  • سواحل دریای خزر

مسیر اسل (عسل) محله به دشت دریاسر

پیک نیک در دست دریاسر

اسل محله یا عسل محله یکی از بخش های شهرستان تنکابن در استان مازندران بوده که به خاطر برخورداری از زیبایی های طبیعی بی نظیرش، هر ساله میهمان مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان است.

اسل محله درست است یا عسل محله ؟

روستای اسل

اسل محله (esel mahalle)، روستایی است از توابع بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران، به اشتباه توسط افراد غیر بومی «عسل محله» خطاب می شود. بنابراین نام این روستا هیچ ربطی به عسل خوراکی ندارد.

آدرس دشت دریاسر

فاصله دشت دریا سر از تهران حدود ۲۸۸ کیلومتر است که بین ۵ تا ۶ ساعت زمان می‌برد تا شما به دشت دریاسر برسید. همچنین، فاصله این دشت تا ساری ۲۵۹ کیلومتر، تا تنکابن ۳۵ کیلومتر، تا عباس آباد ۶۱ کیلومتر و تا رامسر ۶۳ کیلومتر است.

بهترین فصل سفر به دشت دریاسر

بهار دشت دریاسر

دشت دریاسر یکی از مناطق طبیعی خاص ایران بوده که امکان تماشای دشت پر از گل، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف را به یک باره برای شما فراهم می کند. هر ساله در اواسط ماه ارديبهشت و همزمان با روییش تعداد بیشمار ازا گل زرد رنگ دیدنی  و زیبا گروههای کوهپيمايي بسیار زيادي با حضور و گرد همایی کوهنوردان از سراسر ايران در اين دشت برگزار مي شود. از همین رو اين دشت بکر را “بهشت ارديبهشت ايران” نام گذاری کردند. البته زیبایی طبیعت این دشت در هر فصل نیز منحصر به فرد است و در تمامی فصل‌ها می‌توان با رعایت نکات ایمنی به این مکان زیبا سفر کرد.

سفر در فصل بهار به این دشت در با آب و هوای بسیار دلنشینی روبه‌رو خواهید شد. رویش گل های زرد این دشت جلوه ی خاصی به آن می دهد. اما تابستان این دشت روزهای بسیار گرم و شب های بسیار سردی دارد اما پوشش سبز آن بیش از پیش جلوه می کند.

پاییز بهشت اردیبهشت ایران هوایی بارانی دارد اما برگ ریزان آن فضایی تماشایی دارد. زمستان لباس سپید برفی، چهره ی تازه ای را به دشت خواهد بخشید اما ارتفاع زیاد آن از سطح دریا باعث شده تا زمستان های بسیار سردی بر منطقه حاکم شود.

زمستان دشت دریاسر

زیبایی های دشت دریاسر

بهشت اردیبهشت ایران یکی از مناطق طبیعی خاص ایران بوده که امکان تماشای دشت پر از گل، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف را به یک باره برای شما فراهم می کند. این دشت در فصل بهار میزبان گل های بابونه زرد گشته و زیبایی آن به حدی است که عنوان «بهشت اردیبهشت ایران» را از آن خود نموده است.

پوشش گیاهی بهشت اردیبهشت ایران

اقامت در دست دریاسر

پوشش گیاهی و درختان این منطقه از توسکا و افرا و بلوط است. وقتی به منطقه آبشار سنگ بن چشمه می رسید، آبشار در قسمت شرقی رودخانه و در مجاورت جنگل زیبای سوته چال خود نمایی می کند. از این طریق به راحتی می توانید بهشت اردیبهشت ایران را ببینید.

اقامت در دشت دریاسراقامت در دشت دریاسر

در سفر به بهشت اردیبهشت ایران می توانید در خانه های محلی و مهمان سراهای شهرهای اطراف اقامت نموده و یک روز را به بازدید از این دشت اختصاص دهید. بسیاری بر این عقیده هستند که کمپینگ در این منطقه بسیار لذت بخش بوده و لذا ترجیح می دهند که شب را در چادر هایشان و در قلب طبیعت به صبح برسانند.

چگونه به دشت دریاسر برویم؟

پس از رسیدن به شهر تنکابن در ناحیه غربی استان مازندران، مسیر جاده دوهزار را پی بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده مسیری به‌سمت دره می‌رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک‌ونیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه‌ها و چشمه‌های بین راه به دشت دریاسر می‌رسید.

آدرس دشت دریاسر: استان مازندران، جنوب غربی تنکابن، منطقه دو هزار

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x