موسیقی

آشنایی با سبک هیپ هاپ + معرفی هنرمندان مشهور

از جمله سبک های مطرح دنیا در موسیقی، سبک هیپ هاپ می باشد که به خوبی توانسته در بین جوانان رایج شود. قطعا شما هم این سبک از موسیقی را زیاد شنیده اید و شاید اسم و نوع سبکش را نشناسید که در ادامه به معرفی کامل سبک هیپ هاپ می پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ در واقع سبک هیپ هاپ در اوایل دهه هفتاد از آمریکا آغاز شد. سبک هیپ هاپ از دو بخش اصلی به نام رپ و دی جی تشکیل شده است. همچنین هیپ هاپ از زیر شاخه های سبک موسیقی سنتی B&R می باشد.

سبک هیپ هاپ چیست؟

هیپ هاپ یک ژانر موسیقی است که اغلب با یک ضربان قوی و ریتمیک و یک آهنگ صوتی رپ مشخص می شود. این ژانر در دهه 1970 در نیویورک به عنوان یک تبادل فرهنگی بین جوانان سیاه پوست، لاتین و کارائیب آغاز شد و به یکی از پر مصرف ترین ژانرهای موسیقی در ایالات متحده تبدیل شده است.

به عنوان یک فرهنگ، هیپ هاپ بر چهار ستون اصلی ساخته شده است: دی جی ، رپ (همچنین مکینگ نامیده می شود)، بریک دانس (معمولا breaking یا b-boying نامیده می شود) و گرافیتی.

معرفی 4 ستون اصلی سبک هیپ هاپ

سبک هیپ هاپ

Rapping یا (MCing) : این سبک آواز به طور عادی ملودی ندارد و از ریتم و شعر استفاده می کند. بعد از رایج شدن سبک هیپ هاپ، رپ تعریف کمتری به خود اختصاص داد. امروزه، رپ یک ویژگی متمایز در موسیقی هیپ هاپ است.
Turntablismیا (DJing) : نوعی ساخت موسیقی با یک دستگاه پخش کننده موسیقی است. با استفاده از آهنگ های تولید شده توسط دیگر هنرمندان، یک دی جی ، میکس ایجاد می کند، صداها را با هم ترکیب می کند و برای ایجاد آهنگ جدید موسیقی را دستکاری می کند.
Breakdancing یا (BBoy / BGirling): از جمله ویژگی های الی فرهنگ هیپ هاپ، Breakdancing می باشد. اما به دلیل آنکه یادگیری این سبک از موسیقی بسیار سخت است، باعث شد تا محبوبت کمتری داشته باشد.

Street art یا ( graffiti) : هنری بصری است که به طور معمول با استفاده از اسپری رنگ  و سبک بصری پر جنب و جوش ساخته می شود. البته همه دیوار نویسی ها با فرهنگ هیپ هاپ همراه نیستند، اما جنبش هیپ هاپ سبک گرافیتی منحصر به فردی را ایجاد کرد که بلافاصله قابل تشخیص است.

تاریخچه سبک هیپ هاپ

4 ویژگی اصلی سبک هیپ هاپ

موسیقی هیپ هاپ دارای تاریخ غنی و متنوعی است که از دهه 1970 در نیویورک آغاز شد:

موسیقی هیپ هاپ اولیه ریشه های خود را در دهه 1970 در منطقه شهر نیویورک برونکس دید. این به عنوان همکاری بین گروه های متقاطع جوانان سیاه پوست ، لاتین و آمریکایی کارائیب در مهمانی های بلوک—گردهمایی های اجتماعی که شامل دی جی هایی بود که موسیقی روح و فنک را پخش می کردند، آغاز شد.

دی جی های YC مانندDJ Kool Herc  Grand Wizzard Theodore ، Grandmaster Flash و Afrika Bambaataa شروع به آزمایش تکنیک های مختلف در طول مهمانی ها کردند، از جمله استراحت های طولانی تر ضربه ای (به نام “breakbeats” یا به سادگی “the breaks”)، تکنیک های چرخنده ، خراشیدن ، سبک آزاد و آواز بی نظیری بر اساس “توستینگ” جامائیکایی.”آنها اغلب به عنوان پیشگامان موسیقی هیپ هاپ و رپ مدرن شناخته می شوند.

اولین آلبوم منتشر شده با سبک هیپ هاپ چه بود؟

در سال 1979، سه نفره هیپ هاپ The Sugarhill Gang اولین آلبوم هیپ هاپ را منتشر کرد، ” Rapper’s Delight, که به 40 رتبه برتر در جدول بیلبورد آمریکا رسید و هیپ هاپ را به مرکز توجه رساند-که هیپ هاپ را به یک ژانر کامل تبدیل کرد.

اوج قدرت سبک هیپ هاپ

در واقع سبک هیپ هاپ در دهه 80 به اوج قدرت خود رسید. بسیاری از هنرمندان مختلف شروع به آوردن ایده های جدید به ژانر کردند، از جمله کیت های طبل (به ویژه 808).

دهه 80 همچنین شاهد گسترش هیپ هاپ به مخاطبان بین المللی، به ویژه در سراسر انگلستان، ژاپن و استرالیا بود. آهنگ های قابل توجه شامل “پیام” توسط Grandmaster Flash و The Furious Five بود.

عصر طلایی سبک هیپ هاپ

اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 عصر طلایی هیپ هاپ بود که در آن بسیاری از هنرمندان از موفقیت های بزرگ جریان اصلی برخوردار بودند در حالی که نوآوری های عمده ای را با هر رکورد جدید معرفی می کردند.

در اواخر دهه 1990، هیپ هاپ یک ژانر اصلی بود و بسیاری از هنرمندان برجسته را ایجاد کرد، از جمله Lil Wayne ، Timbaland ، Nelly، Puff Daddy,

3 ویژگی موسیقی هیپ هاپ

موسیقی هیپ هاپ یک ژانر موسیقی متنوع است، اما اکثر آهنگ های هیپ هاپ شامل چندین عنصر مشترک هستند:

ضربان قوی و ریتمیک: ضربان ریتمیک قوی ترین عامل متحد کننده موسیقی هیپ هاپ است. این آهنگ می تواند سریع و تهاجمی یا آهسته و آرام باشد، اما این آهنگ را به طور پیوسته به جلو می برد و به عنوان پس زمینه ای برای اجرای آواز عمل می کند.

بیشتر ضربات در آهنگ های هیپ هاپ خطوط طبل ساده نیستند-ضرب و شتم یک شکل هنری پیچیده و متنوع است که منجر به آهنگ ها و صداهای دیگر می شود.

آواز: اکثر آهنگ های هیپ هاپ شامل رپ به عنوان سبک اصلی آواز خود هستند-یک نوع سرود ریتمیک و معمولا قافیه ای که با ضرب و شتم تعامل دارد. سایر سبک های صوتی شامل آواز خواندن، کلمه گفتاری، آهنگ خودکار و ad-libs است.

Breaks:   Break یک اصطلاح برای دوره های طولانی ضربه ای در یک آهنگ هیپ هاپ است-در دهه 1970 ، DJ Kool Herc با توسعه مفهوم استراحت و تشویق رقص (به نام “breakdancing” ، “breaking” یا “b-boying”) در طول این اقدامات سازنده شناخته می شود.

هنرمندان مشهور هیپ هاپ

هنرمندان مشهور هیپ هاپ

هنرمندان مشهور هیپ هاپ شامل: آفریقا بامباتا، دی جی کول هرک ، توپاک شکور ، بی آی جی بدنام ، ریشه ها ، ناس ، جی زی ، لیل کیم ، NWA ، نیک میناج ، پدر بزرگ کین ، راکیم و آیس کیوب هستند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x