پیشرفت شخصی

آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟ + راهنمای کامل

اگر به دنبال ثبت نام در کلاس زبان هستید و می خواهید بدانید آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ یک آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟ مطمئنا اگر تا به حال قصد ثبت نام در کلاس زبان را داشته اید این سوال را از اطرافیان و متخصصین این زمینه پرسیده اید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با طلایی ترین اصول انتخاب یک کلاس زبان خوب آشنا شوید.

آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در شهر های مختلف آموزشگاه های زبان متعددی وجود دارند؛ اما مسئله این است که بتوانیم بهترین و سودمندترین آن ها را انتخاب کنیم و در کلاس های آن به طور منظم شرکت کنیم. یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب و مناسب باید دارای اساتید تحصیلکرده و آگاه به علم روز دنیا باشد، یا اینکه فضای مناسبی برای زبان آموزان مهیا کند. به غیر از این ها موارد دیگری نیز وجود دارند که باید در انتخاب آموزشگاه زبان به آن ها توجه نمود. در ادامه این ویژگی ها را برای تان توضیح خواهیم داد.

مدرسین باسواد و بااخلاق

اولین نکته مهم برای سنجش کیفیت یک آموزشگاه زبان مناسب، استفاده از اساتید خوب و به روز است. فقط به این دلیل که کسی می تواند یک زبان را روان صحبت کند و به راحتی ارتباط برقرار کند، به این معنی نیست که می تواند آن را آموزش دهد. دلیلی وجود ندارد که فردی که به زبان مادری خود صحبت می کند، بتواند آن را نیز آموزش دهد، همانطور که ما توانایی آموزش فارسی را نداریم. در واقع معلمان زبان باید سواد کافی داشته باشند تا بتوانند قسمت های مختلف زبان را بررسی کنند و بر هر چهار مهارت زبان انگلیسی و نحوه آموزش آنها مسلط باشند.

به علاوه باید  زبان آموزی به روز باشد و همیشه شیوه های نوین آموزش زبان انگلیسی را بداند. در کنار همه اینها او باید بتواند فضای کلاس را مدیریت و به درستی کنترل کند و فضایی صمیمی و فعال را در کلاس ایجاد کند تا زبان آموزان احساس خستگی و بی حوصلگی نکنند.

برگزاری نظرسنجی های راهبردی

یک آموزشگاه خوب سالانه باید نظرسنجی هایی را برای میزان رضایت زبان آموزان از اساتید و نحوه درس دادن آن ها برگزار کند تا معیاری درست برای سنجش اساتید از لحاظ علمی، اخلاقی و مهارت تدریس کردن به عنوان نقشه راه در اختیار داشته باشند و بتوانند آن را در اختیار ورودی های جدید قرار دهند.

فضای آموزشی مناسب

ویژگی های کلاس زبان خوب

آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد آن هم از نظر فضای آموزشی؟ فضای مناسب و صمیمی و همچنین دارای آرامش از مهمترین ویژگی های آموزشگاه زبان است. چنین محیطی می تواند استرس و اضطراب زبان آموزان را تا حد زیادی کاهش دهد.

در واقع محیط آموزشی مدرسه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان احساس راحتی کنند و بتوانند مطالب را در آرامش یاد بگیرند. بسیاری از مدارس ما در شهرها دارای محیط های استرس زا هستند که شامل رفت و آمد زیاد، ساعات طولانی تعامل خارج از کلاس و … است که باعث ایجاد اضطراب و استرس برای دانش آموزان می شود.

به همین علت یک آموزشگاه زبان مناسب باید محیط آموزشی آن از محیط اداری اش جدا باشد تا شلوغی ها و رفت و آمد ها بر کلاس ها تاثیر نگذارد. علاوه بر اینها باید دکوراسیون و طراحی داخل کلاس ها و همچنین محیط بیرون کلاس ها، طراحی جذاب و آرامش دهنده داشته باشد تا ساعاتی که زبان آموزان در آن جا حضور دارند حس خوشایندی به آن ها دست بدهد و از فضای آن لذت ببرند.

هم کلاسی های هم سطح

یکی دیگر از اصول و معیار های مهم یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب در پاسخ به سوال آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد وجود دارد این است که سطح سواد زبان آموزان یک کلاس در یک حد باشد و شما باید زبان را در کنار افرادی یاد بگیرید که سطح دانش و مهارت هایشان در حد شما باشد. برای این کار باید هر آموزشگاه موفقی قبل از ثبت نام افراد از آن ها آزمون تعیین سطح بگیرد تا افراد هم سطح را در یک کلاس قرار دهد.

البته شما باید بدانید که هدف از شرکت در آزمون تعیین سطح، کسب نمره بالا نیست و نیازی به مطالعه ساعات زیاد نیست. در واقع این آزمون صرفا برای این است که آموزشگاه بداند شما در چه سطحی از زبان قرار دارید و بر اساس آن به شما آموزش بدهد. اگر چنانچه آموزشی در سطح بالاتر و یا پایین تر از سطح شما باشد، پس از مدتی از آن دلسرد می شوید و اشتیاق تان را برای ادامه کلاس ها از دست می دهید که اغلب زبان آموزان در چنین حالتی کلاس ها را رها می کنند.

ابزار آموزشی مدرن و مناسب

ویژگی های کلاس زبان خوب

واقعیتی که وجود دارد این است که تکنولوژی تمام جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و آموزش زبان هم از این قاعده مستثنی نیست و ابزار ها و مواد آموزشی خاص خود را دارد. آموزشگاه زبان مدرن و مناسب، برای کلاس ها از پروژکتور و سیستم های به روز برای انتقال مطالب استفاده می کند.

در واقع مدرس زبان باید با استفاده از فناوری های به روز کلاس خود را هدایت کند که این کار باعث یادگیری سرگرم کننده و موثر می شود. یا این که برای وقت های تعطیلی یا در زمان نقل مکان آموزشگاه، می توانند از طریق اسکایپ یا سایر رسانه های مجازی کلاس ها را تشکیل دهند تا زبان آموزان از دوره آموزشی خود عقب نیفتند. همچنین اساتید می توانند نکات آموزشی اضافی خود را به صورت ویدیو هایی در کانال یا گروه آموزشگاه برای زبان آموزان بگذارند.

منابع آموزشی با کیفیت

یکی از اصلی ترین پاسخ هایی که به سوال آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد داده می شود این است که از منابع مفید و معتبر استفاده کند. معمولا منابع آموزشی آموزشگاه ها برای آموزش زبان انگلیسی با هم فرق دارد و بسته به آموزشگاه و استاد های آن منابع مختلفی را ارائه می دهند. بهترین ویژگی یک منبع مناسب این است که کتاب باید از زبان مولفش چگونگی و نحوه تدریس و تکنیک های لازم را توضیح داده باشد تا مدرس زبان بر اساس آن جلو برود و کتاب را براساس توصیه های مولفش تدریس کند.

زیرا هرچه استادان و مدرسین بتوانند با فکر و شیوه مولف کتاب ارتباط برقرار کنند و با آن آشنایی داشته باشند بهتر می توانند مطالب را به زبان آموزان انتقال دهند و در یادگیری آن ها نقش مهمی خواهد داشت. به عنوان مثال سری کتاب های (Four corners) به همین شیوه عمل کرده اند و برای راهنمایی اساتید، در (teacher’s book) نکات و شیوه های لازم را توضیح داده اند.

این کار یکی از دلایل موفقیت و رشد این کتاب ها بوده است. پس آموزشگاه زبان معتبر و خوب یا باید کتاب ها و جزوه های تالیفی خود را داشته باشد و یا اینکه از منابعی معتبر که دارای روش و شیوه تدریس مشخص می باشند استفاده کند.

انجام فعالیت های فوق برنامه

آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی هایی دارد

برنامه آموزشی یک آموزشگاه زبان انگلیسی خوب باید فقط مختص به ساعات کلاسی نباشد. در واقع یک آموزشگاه زبان مناسب باید در ساعت های خارج کلاس نیز تمرین های مناسب و کارآمد را به زبان آموزانش ارائه دهد. این کار در پروسه یادگیری زبان می تواند بسیار موثر باشد.

یا اینکه می تواند با برگزاری کارگاه های آموزشی و کلاس های گفتمان آزاد، فرصتی برای گفت و گو و صحبت کردن زبان آموزان با یکدیگر را ایجاد کند که این کار می تواند نقش زیادی در پیشرفت مهارت مکالمه زبان آن ها داشته باشد. شرکت در این کارگاه ها به زبان آموزان فرصت تبادل نظر و اشتراک گذاری تجربیات را می دهد.

سیستم ارزشیابی

یک آموزشگاه زبان خوب نباید آزمون ها و ارزشیابی هایش برای زبان آموزان استرس زا و اضطراب آور باشند. در واقع این آموزشگاه ها باید آزمون های میان دوره و پایان دوره ای را طبق استاندارد های بین المللی تدوین کنند.

همچنین می توانند به جای امتحانات پرحجم و استرس زای آخر ترم، از امتحانات کوتاه دوره و کنفرانس ها و یا از جلسات مکالمه و گفتمان برای ارزشیابی استفاده کنند که می توانند بسیار موثر تر و مفید ترواقع شوند. این کار باعث می شود که زبان آموز به جای اینکه به دنبال نمره بالا گرفتن باشد، به دنبال یادگیری اصولی و کاربردی دروس باشد. یا به عبارتی فرد به دنبال یادگیری واقعی اصول و مهارت های زبان باشد.

مشتری مداری آموزشگاه

در نهایت آخرین معیار ما برای سنجش یک آموزشگاه زبان خوب مشتری مداری آن است. در واقع میزان توجهی که در ابتدای ثبت نام مدیران و مشاوران یک آموزشگاه به زبان آموزان دارند و میزان تلاشی که جهت رفع سوالات و ابهامات آن ها به کار می برند را می توانیم معیاری برای سنجش آن آموزشگاه به کار ببریم.

همچنین باید در ابتدا با دادن مشاوره های صحیح و مناسب اهداف زبان آموز را بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنند و بتوانند مسیر پیش روی او را برایش روشن نمایند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x