پیشرفت شخصی

آموزش شستن مبل در خانه؛ بهترین روش رفع لکه مبل

در این مقاله آموزش شستن مبل در خانه را به بهترین شکل ممکن در اختیار شما می گذاریم تا با خیال راحت به نظافت مبل خود بپردازید. 

به گزارش پارت نیوز؛ آموزش شستن مبل در خانه را برای خانم های عزیز معمولا دغدغه ای دائمی است. مخصوصا کسانی که فرزند کوچک دارند و خانه را باید هر روز تمیز کنند. ما در ادامه بهترین روش رفع لکه مبل را در اختیار شما می گذاریم.

آموزش شستن مبل در خانه

تمیز نگه داشتن ست های مبل باعث حفظ طول عمر اثاثه یا لوازم داخلی می شود. تمیز کردن مبل پارچه ای کمک می کند تا ظاهر اصلی خود را برای مدت طولانی حفظ کرده و رنگ ها را سالم نگه دارند.

همچنین، تمیز کردن به از بین بردن بوی بدی که با گذشت زمان جمع می شود، حس رطوبت و لکه ها کمک می کند. و اگر حیوانات خانگی دارید، موها و پنجه های کثیف آنها می توانند کثیفی ایجاد کنند. چنین عناصری می توانند مبل را آلوده کرده و فرزندان یا اعضای خانواده شما را بیمار کنند.

علاوه بر این، تمیز کردن مبل در خانه، اتاق نشیمن را پر از عطر می کند و آن را جذاب تر می کند.

 شستن مبل در خانه به روش اصولی

قبل از تمیز کردن عمیق مبل از شر گرد و غبار و آلودگی خلاص شوید. قبل از اینکه بدانید چگونه مبل را در خانه تمیز کنید، این مراحل را دنبال کنید تا از شر اولین لایه گرد و غبار و آلودگی خلاص شوید.

اولین مرحله شستن مبل در خانه گرد و غبار را جاروبرقی بکشید

شستن مبل در خانه

جاروبرقی یک راه عالی برای شستن مبل در خانه است. لایه بالایی گرد و غبار، خز و خرده های غذا را به سرعت جمع می کند. بنابراین مبل ظاهری تازه می یابد. اگر عجله دارید و می‌خواهید سریع تمیز شوید، از جاروبرقی برای مبل‌ها و تخت‌خواب‌ها استفاده کنید.

 شستن مبل در خانه؛ گرد و غبار را با پارچه از مبل پاک کنید

شستن مبل در خانه

جاروبرقی لایه بالایی گرد و غبار را بیرون می کشد، اما باید سطوح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا ظاهری شیک داشته باشید. این مرحله از  شستن مبل در خانه را فقط در صورتی انجام دهید که پارچه شما با یک پارچه مرطوب تمیز شود.
به عنوان مثال جیر و مخمل با نظافت با پارچه خیس جور در نمی آیند، اما این روش در هنگام نظافت مبل های چرمی جواب می دهد.

 شستن مبل در خانه؛ از یک غلتک پرز استفاده کنید

پرز ذرات ریز پارچه ای است که با گذشت زمان روی پارچه جمع می شوند. جاروبرقی ها قادر به گرفتن آنها نیستند. پرز پایان صاف مواد را از بین می برد، بنابراین خلاص شدن از شر آن حیاتی است.

استفاده از بخارشو برای شستن مبل در خانه

شستن مبل در خانه

استفاده از بخاری های گرم می تواند به آزاد شدن گرد و غبار و تمیز کردن مبل کمک کند. با این حال، این یک مرحله اجباری نیست، بنابراین نگران نباشید اگر شما بخارشو ندارید.

چگونه لکه های مبل را از بین ببریم

لکه ها نگرانی اصلی هستند وقتی که به درک چگونگی تمیز کردن مبل در خانه می رسد. لکه های مبل آزاردهنده هستند. حتی یک لکه کوچک می تواند جذابیت واقعی مبل شما را از بین ببرد. در اینجا نحوه برخورد موثر با لکه های مبل آورده شده است:

سریع شروع به تمیز کردن کنید

به محض اینکه سطح را لکه دار کردید، آن را تمیز کنید. هرچه لکه قدیمی تر باشد، خلاص شدن از شر آن دشوارتر خواهد بود. بنابراین، مطمئن شوید که بلافاصله کاری در مورد آن انجام می دهید.

بر اساس نوع پارچه از مواد شوینده استفاده کنید

شستن مبل در خانه

شما در این مورد باید به نوع پارچه خود دقت کنید. اگر پارچه شما فقط با دستما مرطوب تمیز می شود کافی است. اما در مواقعی نوع پارچه متفاوت تر است و شما می توانید از الکل برای پاک کردن استفاده کنید.

شستن مبل در خانه با شامپو مبل

شما می توانید برای تمیز تر شدن مبل خود از شامپو مبل استفاده کنید که تاثیر گذار است.

ترکیب سرکه و آب برای شستن مبل

شستن مبل با سرکه و آب تا حدودی موثر است و باعث درخشندگی پارچه مبل شما خواهد شد بدون اینکه به پارچه آسیبی وارد کند. همچنین شما می توانید سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا بهتر جواب بگیرد.

استفاده از مواد شوینده قوی برای شستن مبل

مواد شوینده قوی مثل پودر ماشین لباسشویی خیلی در تمیز کردن لکه و شستن مبل کمک می کند. اما حواستان باشد که مقدار کمی از آن را بر روی پارچه بریزد و فقط روی لکه بکشید تا از بین برود.

چگونه لکه سس را پاک کنیم؟

ابتدا هر قطعه خشک شده را خراش دهید. برای خشک کردن لکه از نشاسته ذرت استفاده کنید و سطح مبل را جاروبرقی کنید تا از شر آن خلاص شوید. اگر باقی ماند، یک قاشق غذاخوری صابون ظرف را در دو فنجان آب گرم رقیق کنید. لکه را با دقت اسفنج کنید تا از بین برود.

بعد از آن، با آب تمیز به سطح آن ضربه بزنید تا هر گونه باقی مانده صابون را از بین ببرید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x