سلامت

آیا قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی در مردان تاثیر دارد؟

بسیاری از افراد از قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی استفاده می کنند تا لذت جنسی بیشتری را تجربه کنند.

به گزارش پارت نیوز؛ خیلی از افراد از قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی و درمان آن استفاده می کنند. اما آیا این راه حل مفید است؟ آیا ترامادول می تواند مشکل فرد را در این زمینه حل کند و مشکلات بعدی برای او ایجاد نخواهد کرد؟ شما را دعوت می کنیم با خواندن این مقاله در ادامه به پاسخ سوالات خود برسید.

ترامادول یک مسکن با اثر مرکزی است که قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی (PE) تجویز می شود. با این حال، ترامادول ممکن است باعث اعتیاد و مشکل در تنفس شود و اثر مفید ترامادول در PE هنوز توسط سطح بالایی از شواهد پشتیبانی نشده است.

مواد و روش ها  برای بررسی قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی

ما پایگاه‌های اطلاعاتی کتابشناختی از جمله MEDLINE تا اوت 2014 را برای RCT جستجو کردیم. پیامد اولیه، زمان نهفتگی انزال داخل واژن (IELT) بود. کیفیت روش شناختی RCT ها مورد ارزیابی قرار گرفت. تفاوت‌های بین گروهی در IELT و سایر نتایج در سراسر RCT در یک متاآنالیز ادغام شد. ناهمگونی آماری و بالینی بین کارآزمایی مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بررسی تاثیر قرص ترامادول بر روی زود انزالی

در مجموع هشت RCT که ترامادول را در برابر یک مقایسه کننده ارزیابی کردند، وارد شدند. اکثر RCTها به دلیل گزارش‌دهی محدود، کیفیت روش‌شناختی نامشخصی داشتند. شواهد جمع‌آوری شده (چهار RCT، 721 شرکت‌کننده)، نشان می‌دهد که ترامادول به طور قابل‌توجهی مؤثرتر از دارونما در افزایش IELT طی 8 تا 12 هفته است (0007/0=p). با این حال، سطح بالایی از ناهمگنی آماری مشهود است (I-squared = 74٪).

شواهد RCT منفرد نشان می‌دهد که ترامادول به طور قابل‌توجهی مؤثرتر از پاروکستین، سیلدنافیل، ژل لیدوکائین، یا درمان رفتاری در IELT در مردان مبتلا به PE است. ترامادول با عوارض جانبی بسیار بیشتری از جمله: اختلال نعوظ، یبوست، حالت تهوع، سردرد، خواب آلودگی، خشکی دهان، سرگیجه، خارش و استفراغ نسبت به دارونما یا رفتار درمانی در طول هشت تا 12 هفته درمان همراه است.

با این حال، مشکلات اعتیاد یا مشکلات تنفسی گزارش شده توسط بیماران برای PE در پایگاه شواهد فعلی ارزیابی نشده است.

نتیجه گیری تاثیر قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی

آسیب زودانزالی در مردان

ترامادول در درمان PE موثر به نظر می رسد. با این حال، با توجه به سطوح مشاهده شده ناهمگونی بین کارآزمایی و کیفیت گزارش شواهد موجود، این یافته ها باید با احتیاط تفسیر شوند. تنوع در کارآزمایی‌های کنترل‌شده با دارونما از نظر دوز ترامادول ارزیابی‌شده و مدت درمان، امکان ارزیابی حداقل دوز روزانه مؤثر و ایمن را نمی‌دهد. اثرات و عوارض جانبی طولانی مدت، از جمله پتانسیل اعتیاد، برای مردان مبتلا به PE در پایگاه شواهد فعلی مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

تعریف زود انزالی از لحاظ پزشکی

انزال زودرس (PE) معمولاً با تأخیر کوتاه انزالی، عدم کنترل انزال درک شده تعریف می شود. هر دو مربوط به خودکارآمدی و پریشانی و دشواری بین فردی است. PE می تواند مادام العمر (اولیه)، از اولین تجربه های جنسی وجود داشته باشد، یا اکتسابی (ثانویه)، که بعدا شروع می شود.

دستورالعمل های انجمن بین المللی پزشکی جنسی برای تشخیص و درمان انزال زودرس (PE) که اخیراً به روز شده است، پیشنهاد می کند که PE یک اختلال عملکرد جنسی مردانه است که با انزال در حدود یک دقیقه پس از نفوذ واژینال (PE مادام العمر) یا کاهش زمان تأخیر به ≤ 3 دقیقه (PE ثانویه)، ناتوانی در به تاخیر انداختن انزال و پیامدهای شخصی منفی.

درمان PE باید سعی کند نگرانی در مورد این بیماری را کاهش دهد و همچنین رضایت جنسی بیمار و شریک جنسی را افزایش دهد. مسیرهای درمانی موجود برای این بیماری متفاوت است و درمان ها ممکن است شامل مداخلات رفتاری و یا دارویی باشد که قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی یکی از آنها است.

تاثیر قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی و عملکرد آن بر روی دستگاه تناسلی

ترامادول یک داروی ضددرد با اثر مرکزی است که ترکیبی از فعال سازی گیرنده مواد افیونی و مهار بازجذب سروتونین و نورآدرنالین است که برای درمان PE تجویز می شود. قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی نیز استفاده می شود. داپوکستین (یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین) در حال حاضر تنها داروی خوراکی تایید شده برای درمان PE است.

در ماه مه 2009، سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک نامه هشدار دهنده درباره پتانسیل ترامادول برای ایجاد اعتیاد و مشکل در تنفس منتشر کرد .

ترامادول قبلا توسط سه مرور سیستماتیک ارزیابی شده است که دو مورد از آنها داده ها را در یک متاآنالیز جمع آوری کرده اند. روش جستجو و معیارهای ورود در این بررسی ها متفاوت است. از دو مرور شامل یک متاآنالیز، یکی داده ها را در انواع مختلف مطالعه (مطالعات مشاهده ای و RCT) با استفاده از تفاوت میانگین ادغام کرد. یک مرور، تخمین‌های اثر IELT را در بین مطالعات با استفاده از یک تفاوت میانگین استاندارد شده جمع‌آوری کرد تا نتایج قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی را آماده کند.

دستورالعمل های انجمن اروپایی اورولوژی برای مدیریت PE خلاصه می کند که ترامادول یک اثر مفید متوسط با اثربخشی مشابه داپوکستین نشان داده است.

عوارض قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی و عواقب مصرف خودسرانه

قرص ترامادول 100

در مواردی که گزارش شد، عوارض جانبی مرتبط با ترامادول شامل است:

  • اختلال نعوظ
  • یبوست
  • حالت تهوع
  • سردرد
  • خواب آلودگی
  • خشکی دهان
  • سرگیجه
  • خارش (خارش) و استفراغ

تاثیرات آزمایشگاهی قرص ترامادول۱۰۰ برای زود انزالی

بیماران تحت درمان با ترامادول برای PE در پایگاه شواهد فعلی ارزیابی نشده است. به همین ترتیب، پذیرش بیمار از درمان شواهد جمع‌آوری شده در چهار گروه مطالعه RCT (721 شرکت‌کننده)، نشان می‌دهد که ترامادول به طور قابل‌توجهی مؤثرتر از دارونما در افزایش IELT طی 8 تا 12 هفته است.

با این حال، سطح بالایی از ناهمگونی آماری بین کارآزمایی مشهود است. بزرگترین اندازه اثر بین گروهی (3.52 دقیقه) برای یک RCT قابل توجه بود. سه مطالعه بالینی توسط همان محقق در سه سال گذشته پس گرفته شده است. با این حال، حذف این RCT از تجزیه و تحلیل، به طور قابل توجهی اندازه کلی اثر (1.02 دقیقه) را تغییر نداد یا ناهمگنی بین آزمایش را کاهش نداد (I-squared = 71%).

سخن پایانی

ترامادول در درمان PE موثرتر از دارونما یا رفتار درمانی است. با این حال، با توجه به سطوح مشاهده شده ناهمگونی بین مطالعات و کیفیت روش شناختی شواهد موجود، این یافته ها باید با احتیاط تفسیر شوند.

انتهای مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x