آشپزی

ادویه مخصوص شوید پلو؛ با این ادویه ها شوید پلو رستورانی بپزید!

ادویه مخصوص شوید پلو یک ادویه فوق العاده کاربردی و خوش عطر است که از ترکیباتی مانند شوید خشک شده، نمک، نشاسته ذرت، ادویه جات معطر شامل دارچین، هل، زردچوبه، پودر پیاز، زعفران و ….تهیه می شود.

به گزارش پارت نیوز؛  شوید پلو یک غذای ساده و اصیل ایرانی است که با انواع پروتئین ازجمله گوشت، مرغ، تن ماهی و ماهی تازه سرو می‌شود. با استفاده از ادویه مخصوص شوید پلو می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی و در کمترین زمان در خانه تهیه کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که شوید پلو با باقالی نیز پخته می شود که در این مورد هم می توانید از این ادویه خوش عطر استفاده کنید.

مواد لازم شوید پلو

برنج: دو پیمانه

شوید خشک: دو قاشق غذاخوری

روغن کنجد: به مقدار لازم

ادویه مخصوص شوید پلو ( پیاز و زعفران ، نمک ، پودر دارچین، پودر هل و کمی پودر زیره) : نصف قاشق چایی خوری

طرز تهیه شوید پلو رستورانی

برنج را به مدت دو ساعت در یک قابلمه حاوی آب ولرم به همراه مقداری نمک و شوید بگذارید خیس بخورد. پس از گذشت زمان تعیین شده قابلمه حاوی ادویه، شوید و برنج را روی حرار ملایم قراردهید و مقدار دلخواه روغن به آن اضافه کنید. تا زمانی که آب برنج بجوشد و بخار شود درب قابلمه را باز گذاشته سپس یک دم کنی به درب قابلمه ببندید و اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه به آرامی و با شعله کم دم بکشد. آن گاه می‌توانید با مرغ پخته شده، گوشت چرخ کرده سرخ شده، تن ماهی یا ماهی آن را سرو کنید.

ادویه مخصوص شوید پلو

ادویه مخصوص شوید پلو

در ادامه به شما ادویه هایی که می توانید با استفاده از آن ها شوید پلوتان را بسیار خوش طعم کنید خواهیم پرداخت.

پودر دارچین

دارچین باعث می‌شود کلسترول بد خون کاهش یابد. دارچین با انجام عمل انعقاد خون باعث جلوگیری از خون ریزی می‌شود. مصرف پودر دارچین برای افرادی که دیبات نوع۲ دارند بسیار تاثیرگذار و مثبت است. آنتی اکسیدان موجود در دارچین باعث محافظت مغز در برابر بیماری هایی همچون آلزایمر می‌شود.

پودر هل

طبیعت هل گرم و خشک می‌باشد. مصرف هل باعث ایجاد شادی و نشاط میشود به همین دلیل برای افرادی که دچار افسردگی هستند بسیار مناسب است. هل باعث تقویت دستگاه های گوارش و تقویت قلب انسان می‌شود. مصرف هل باعث پیشگیری از دل درد می‌شود.

پودر زیره

مصرف زیره برای تولید اسپرم و درمان ناباروری  می تواند بسیار مناسب باشد. زیره باعث تقویت و رشد مو ها می‌شود. ویتامین E موجود در در زیره باعث کاهش چروک های پوستی می‌شود. می‌توانید با مصرف زیره مشکلات مربوط به یائسگی را کاهش دهید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x