پیشرفت شخصی

از بین بردن بوی بد یخچال در یک چشم بر هم زدن با 8 خوشبوکننده طبیعی

در این مقاله به 8 ترفند فوق العاده و آسان برای از بین بردن بوی بد یخچال خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ مطمئنا یکی از راهکارهای داشتن خانه‌ای خوش بو، از بین بردن بوی بد یخچال می‌باشد چرا که بوی نامطبوع یخچال می‌تواند بر بوی خانه تاثیر بگذارد. از بین بردن بوی بد یخچال کار خیلی سختی نیست. شما می‌توانید با شناسایی عامل بو شروع کنید، سپس با ایجاد چند تغییر جزئی در روند نگه داری مواد غذایی و ظروف داخل یخچال به مطبوع شدن بوی یخچال کمک کنید.

علت بد بو شدن یخچال چیست؟

غذای فاسد: فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال می‌تواند به شدت بوی نامطبوعی داخل یخچال ایجاد کند.

ریختن مواد غذایی: ریختن مواد غذایی یا مایعات در یخچال می‌تواند بستری برای رشد باکتری های و بو ایجاد کند.

کپک: کپک می‌تواند در یخچال، به ویژه در مناطق مرطوب یا در غذا رشد کند.

یخچال کثیف: اگر به طور منظم تمیز نشود، ممکن است یخچال شما کثیف شده و بو ایجاد کند.

راه های ساده از بین بردن بوی بد یخچال

بوهای جذب شده: برخی از غذاها مانند پیاز یا سیر می‌توانند بوی قوی به جا بگذارند که سایر غذاهای موجود در یخچال می‌توانند آن را جذب کنند.

یخچال یا فریزر معیوب: در موارد نادر، بوی بد می‌تواند نشانه مشکل یخچال یا فریزر باشد، برای از بین بردن بوی بد یخچال در این شرایط باید در مرحله اول خرابی کمپرسور توسط متخصص بررسی شود.

بسته بندی ضعیف ظروف: اگر غذا در ظروف دربسته نگهداری نشود ، بوها می‌توانند از یخچال یا فریزر نفوذ کنند.

سیستم یخ زدایی معیوب: اگر سیستم یخ زدایی فریزر به درستی کار نکند، یخ زدگی می‌تواند ایجاد شود و باعث ایجاد بو شود.

روش های از بین بردن بوی بد یخچال

اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه بوی بد یخچال را برطرف کنیم؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با 8 روش طبیعی برای رهایی از بوی بد یخچال همراه شوید.

۱- قهوه آسیاب شده

دانه قهوه به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذب بوی یخچال شناخته می‌شود، قهوه تازه آسیاب شده را به طور یکنواخت در بشقاب بریزید و آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید.

پس از ۱ روز ماندن در یخچال، می‌توان آن را دوباره چرخه کرد تا به کود گیاهان خانگی شما تبدیل شود به سادگی آن را با خاک مخلوط کنید و شما آماده هستید.

۲- چای کیسه ای استفاده شده

یکی از راهکارهای ساده برای از بین بردن بوی بد یخچال به روشی آسان و طبیعی استفاده از چای کیسه‌ای است. مقداری چای کیسه ای استفاده شده را در یک ظرف باز یا یک کاسه کوچک پر کنید و آن را داخل یخچال خود قرار دهید، برگ های چای بوی بد را جذب می‌کند و بوی تازه‌ای را در یخچال شما به ارمغان می‌آورد. اطمینان حاصل کنید که هر ۳ تا ۴ روز یک بار چای کیسه‌ای را برای کنترل بهینه بو تعویض کنید.

۳- از بین بردن بوی یخچال با جوش شیرین

جوش شیرین سالهاست که به عنوان یک خوشبوکننده طبیعی موثر یخچال شناخته شده است. جوش شیرین را داخل یک ظرف درب بریزید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بماند، این کار نه تنها به خلاص شدن از شر بوی بد کمک می‌کند بلکه بوی خوبی در یخچال شما ایجاد می‌کند.

از بین بردن بوی یخچال با جوش شیرین

۴- لیمو (با جوش شیرین و نمک)

ترکیب این سه یک راه حل سریع برای یخچال بدبو است زیرا بوی نامطبوع را سریعتر از بین می‌برد و در عین حال رایحه ای تازه به یخچال شما اضافه می‌کند.

این دستورالعمل ساده را برای از بین بردن بوی بد یخچال دنبال کنید:

  •  یک لیمو را به قطعاتی به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی‌متر برش دهید.
  •  دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین و نمک خوراکی را به برش های لیمو اضافه کنید.
  •  لیموها را در یک بشقاب کم عمق و بدون پوشش قرار دهید.
  •  بشقاب را تا ۶ روز در یخچال نگهداری کنید. لیمو معمولاً چند ساعت طول می‌کشد تا متوجه شوید بوی یخچال شما تازه تر می‌شود.

۵- عصاره وانیل

یک یا دو تکه کوچک پنبه را با چند قطره عصاره وانیل نم دار کنید، سپس تکه‌های پنبه‌ی مرطوب شده را در یک ظرف کم عمق قرار دهید و تمام آن را در پشت یخچال بگذارید تا بوی خوشی فضای یخچال شما را پر کند.

۶- بلغور جو دوسر

جو دوسر نه تنها به عنوان یک جاذب بو طبیعی یخچال استفاده می‌شود، بلکه به طور کلی برای تمیز کردن خانه نیز مفید است زیرا می‌تواند به طور موثر بو، روغن و مایعات را جذب کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری جوی دوسر نپخته را در ظرفی بدون درب بریزید و داخل یخچال بگذارید.

۷- سرکه

یکی دیگر از راهکارهای آسان برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کردن از ضد عفونی کننده های طبیعی از جمله سرکه است. مقداری سرکه را به یک حوله کاغذی کوچک اضافه کنید و در یک کاسه کوچک یا ظرف باز بگذارید.

حداقل ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا اثر دلخواه را به دست آورید، برای ادامه روند خوشبویی حوله را هر چند روز یکبار یا هر بار که خشک می شود، تعویض کنید.

از بین بردن بوی یخچال با سرکه

۸- ز بین بردن یخچال با سیب زمینی

آخرین ترفند از بین بردن بوی بد یخچال که تقریبا در هر خانه‌ای یافت می‌شود و به آسانی در دسترس قرار می‌گیرد سیب زمینی است. سیب زمینی به عنوان یک جاذب بو مانند بلغور جو دوسر عمل می‌کند.

در این روش سیب زمینی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید و در یخچال نگهداری کنید، برای حداکثر اثر کنترل بو، هر چند روز یکبار تعویض کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به راه‌های رهایی از بوی نامطبوع یخچال پرداختیم و دانستیم با ترفندهای ساده و ارزان می‌توانید به راحتی چنین مشکلی را برطرف کنید. شما می‌توانید نظرات و تجربیاتتان را در این خصوص در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x