مد

استایل اولد مانی (old mony) چیست و چگونه اولدمانی پوش شویم؟ + تصاویر

در این مطلب به معرفی استایل اولدمانی (old mony) و اینکه چگونه به سبک اولد مانی لباس بپوشیم خواهیم پرداخت. تا انتها مطلب با ما همراه شوید تا همه چیز را درباره اولدمانی بدانید.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از سبک‌های محبوبی که این روزها ترند شده است استایل اولدمانی است. هشتگ #OldMoney تا به امروز بیش از 566 میلیون بازدید در TikTok به دست آورده است و شامل ویدیوهای توضیح‌دهنده خانواده­های مشهور، ثروت ساحل شرقی در مقابل ساحل غربی و البته نحوه سبک دادن به روند پول قدیمی برای مردان و زنان است.

اولدمانی چیست؟

old money به طور کلی به اعضای خانواده‌های اشرافی‌ای گفته می­شود که حداقل در 4 نسل قبل از خودشان یا 100 سال گذشته جزو طبقه مرفه جامعه محسوب می­شدند.

این افراد معمولا چون از کودکی با میلیون‌ها دلار پول بزرگ شدند؛ پول را ملاک چیزی قرار نداده و اهل شوآف کردن نیستند. به خاطر همین معمولا شخصیت های باوقار و متین و در عین حال لاکچری و توانا استایل old mony دارند.

استایل اولد مانی چیست؟

استایل اولدمانی چیست

اولد مانی استایل یک زیبایی‌شناسی مبتنی بر سبک کلاسیک و ثروتمند است که بر کیفیت، آیتم‌های بدون لوگو و سبک کلاسیک آمریکایی تمرکز دارد و یادآور افرادی است که ثروت خود را با ارث بدست آورده‌اند.

در حالی که ریشه‌های این روند ممکن است بر اساس سنت‌های چند دهه قدیمی و ثروتی فراتر از تصور باشد، طراحی زیبایی‌شناسی پول قدیمی نیازی به یک حساب بانکی نه رقمی ندارد.

برای داشتن استعداد پولی قدیمی با ذهنیت جدید، پول ندارم، اما من آن را می‌خواهم، به پایین بروید تا سه قطعه ضروری را برای پسران و دختران بخرید تا بر این روند مسلط شوند.

استایل اولدمانی چه ویژگی هایی دارد؟

نمایش لوگو برندها تقریباً در این استایل وجود ندارد و ممکن است لباس‌ها ساده به نظر برسند در حالی که خطوط تمیز، رنگ‌های تیره، خنثی و خیاطی منظم و مطبوع در مرکز توجه قرار می‌گیرند. لباس‌های کلاسیک و خوش دوختی که هرگز از مد نمی‌افتند. کمد لباسی که می‌تواند همیشه پوشیده شود و به هوس ترندها گم نشود.

داشتن استایل Old money فقط مربوط به لباس نمی‌شود بلکه آراستگی مو و ناخن نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. آرایش کم و سادگی از دیگر ویژگی های این استایل هستند.

چگونه به سبک اولد مانی لباس بپوشیم؟

ویژگی های استایل اولدمانی old mony

شاید بسیاری از ما، دارای قدرت خرید آنچنانی نباشیم، اما حدقل می‌توانیم کمد لباسمان را به سبک old money بچینیم! رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده طیف گسترده لباس یک فرد اولد مانی را تشکیل می‌دهند. طراحی‌های خاص و بسیار شلوغ، آیتم‌هایی که توجه بسیار زیاد را به خود جلب می‌کنند و یا رنگ‌های جیغ و پر رنگ در کمد لباس این افراد به‌ندرت دیده می‌شود.

استایل اولدمانی برای دختران

رنگ سفید یکی از اصلی‌ترین رنگ‌ها در استایل اولد مانی دخترانه می‌باشد. در ادامه به یکسری از المان‌های مرتبط با سبک Old mony  خواهیم پرداخت.

بلیزر

استایل دخترانه اولدمانی

بلیزر(بلیزر نوعی ژاکت است که بیشتر شبیه به بالاپوش‌های کت شلوار می‌باشد) یکی از قطعات نمادین زیبایی شناسی Old Money است. می‌تواند شلوار جین را بلندتر کند (آن را از نماد مد پرنسس دایانا گرفته است) یا با یک دامن میدی شیک و پیراهن کش لباسی برای ظاهری آرام اما در عین حال کنار هم پوشیده شود. برای اینکه به لباستان ظاهری قدیمی‌تر بدهید، برش‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

چکمه‌های سوارکاری

چکمه‌های سواری نه‌تنها برای زیبایی‌شناسی Old Money ضروری هستند. حتی اگر بیشتر ما احتمالاً سرگرمی‌هایی با تم اسب سواری نداریم، به این معنی نیست که این چکمه را بپوشیم.

لباس سفید

استایل اولدمانی برای دختران

هیچ چیز بیشتر از یک ست شفاف و سفید نمی گوید “پول قدیمی”. اگر به دنبال ایجاد فضای «تابستان در همپتونز» هستید، یک مجموعه تمام سفید را انتخاب کنید. اگر هم تماما سفید را دوست ندارید می توانید از دو رنگ سفید با رنگ خنثی دیگری استفاده کنید.

استایل اولدمانی برای پسران

در این بخش به معرفی المان‌ها و لباس‌هایی که به سبک اولدمانی پسرانه زیبایی می‌بخشد خواهیم پرداخت.

کفش‌های استایل اولد مانی؛ لوفر

کفش های استایل اولدمانی

بیایید با آن روبرو شویم، هیچ چیز مانند یک جفت لوفر شیک نمی گوید اولد مانی. آنها را با یک شلوار چینی راسته و یک ژاکت ست کنید و همه چیز آماده است! آن‌ها معمولاً با جوراب‌های بیرون (یا حداقل جوراب‌های بدون نمایش) پوشیده می‌شوند، اما اگر می‌خواهید ظاهر خود را جذاب کنید، آن‌ها را با یک جفت جوراب با رنگ روشن یا طرح‌دار بپوشید.

استایل اولدمانی مردانه؛ شلوار چینو

استایل اولدمانی برای مردان

جزء اصلی کمد لباسی که هر مردی باید حداقل یکی از آن را در کمد خود داشته باشد. این یک قطعه جاودانه است، به همین دلیل است که کاملاً با زیبایی شناسی استایل Old Money مطابقت دارد. به راحتی می‌توانید با تناسب مختلف بازی کنید، (کمر بلندتر یا تناسب آرام تر) فقط از رفتن به چیزی که خیلی تنگ یا باریک است خودداری کنید، زیرا این می‌تواند منجر به چین و چروک یا انبوه شدن شود.

اکسسوری های استایل اولد مانی

اکسسوری های استایل اولدمانی

اکسسوری‌هایی از قبیل گوشواره‌های مرواریدی، کیف‌ چرم، ساعت طلایی و روسری ابریشمی ظرافت و پیچیدگی استایل را چندین برابر می‌کنند. داشتن استایل Old money فقط مربوط به لباس نمی‌شود بلکه آراستگی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ نگهداری از موها، حداقل آرایش و تمیز و صیقلی بودن ناخن‌ها نیز تشکیل دهنده این استایل می‌باشد.

امروز شاهد پیروی افراد بسیاری  از این زیبایی‌شناسی هستیم، حتی افرادی که غالباً طرفدار استایل‌های ترندی هستند به سمت این سبک کشیده شده‌اند و به‌عبارتی امروزه این سبک دیگر فقط برای ثروتمندان نیست بلکه هر کسی که می‌خواهد می‌تواند با این طبقه از افراد هم‌زاد ‌پنداری کند.

انتهای مطلب/م.ع.ن

3.3/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x