بین الملل

اسرائیل آماده حمله زمینی به لبنان می شود؟

آسوشیتدپرس گزارش داد: هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، ارتش اسرائیل را برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان آماده می کند.

به گزارش پارت نیوز؛ اسوشیتدپرس نوشت؛ در حالی که حزب الله در روزهای اخیر ده ها راکت از داخل مرزهای لبنان به سمت سرزمین های اشغالی و یک موشک بالستیک در عمیق ترین حمله خود به سرزمین های اشغالی در مسیر تل آویو شلیک کرده است. رئیس ستاد ارتش اسرائیل به نیروهای زمینی در سراسر مرز لبنان گفت که حملات هوایی هفته گذشته برای آماده کردن زمینه برای تهاجم نهایی آنها به خاک لبنان برنامه ریزی و انجام شد.

هالیوی با اشاره به شلیک موشک بالستیک حزب الله به سمت تل آویو به ارتش اسرائیل گفت: در حال حاضر حزب الله بر عمق حملات موشکی خود علیه اسرائیل افزوده است، بنابراین باید برای پاسخ قاطعانه به آنها آماده باشید. گزارش آسوشیتدپرس

این خبرگزاری می افزاید: هرچند سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که برنامه فوری برای حمله زمینی به لبنان وجود ندارد، اما اظهارات حلاوی به عنوان رئیس ستاد ارتش اسرائیل حاکی از آن است که ارتش اسرائیل برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان آماده می شود. همچنین درخواست دو تیپ ذخیره ارتش اسرائیل برای اعزام به مرز با لبنان نیز حاکی از تصمیم گیری درباره عملیات احتمالی زمینی در لبنان بود.

به گزارش ایرنا، درگیری ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه دوم مهر حملات گسترده ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرد که تا امروز ادامه دارد.

صهیونیست ها هفته گذشته در اقدامی جنایتکارانه پیجر هزاران نفر از نیروهای لبنانی و مقاومت اسلامی این کشور را منفجر کردند و ده ها نفر را شهید و بیش از 3000 نفر را مجروح کردند. این رژیم همچنین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را در حمله روز جمعه به حومه جنوبی بیروت کشت.

حزب الله لبنان در مقابل حملات به غیرنظامیان این کشور سکوت نکرد و عملیات خود علیه مواضع و شهرک های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و ده ها موشک به مواضع رژیم صهیونیستی در این کشور شلیک کرد. ساعت گذشته

وزارت بهداشت لبنان از افزایش تعداد شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به 1640 نفر خبر داد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x