سیاسیبین الملل

اسرائیل در حال نابودی / حملات گسترده حزب الله لبنان به عمق سرزمین های اشغالی

حزب الله به دنبال انتقام ترور فواد شکر از فرماندهان ارشد خود روز اربعین مورخ 4 شهریور 1403 عملیات انتقامی موشکی و پهپادی به سوی اهداف نظامی- اطلاعاتی در خاک اسرائیل انجام داد.

به گزارش پارت نیوز؛ حزب الله لبنان تاکید کرده است که این حملات ادامه خواهد اشت. در حملات انتقامی اربعین یکی از سامانه های فنی پایگاه المناره به صورت مستقیم مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است. حزب الله با صدها موشک و پهپاد به عمق راهبردی اسرائیل حمله کرده است.

بلا فاصله بعد از این حمله، سید حسن نصرالله در سخنرانی اعلام کرد: عملیات گسترده حزب‌الله را که امروز علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، «عملیات اربعین» می نامیم و تاکید می‌کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است. او اضافه کرد: تصمیم این بود که ۳۰۰ موشک کاتیوشا برای چند دقیقه شلیک شود و سامانه‌های گنبد آهنین را به خود مشغول کنند تا پهپادها هم عبور کنند. به همین منظور ما ۳۴۰ موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیل شلیک کردیم و این نخستین بار بود که پهپادها را از منطقه بقاع به پرواز درآوردیم. نصرالله تاکید کرد: همه پهپادهایی که از بقاع به راه افتادند از مرز لبنان و فلسطین به سلامت به سمت اهداف مشخص شده عبور کردند و هدف نظامی خاص ما پایگاه اطلاعات نظامی، واحد ۸۲۰۰، در نزدیکی تل‌آویو بود.

اسرائیل بیش از ۴۰ حمله هوایی در جنوب لبنان انجام دادند که بزرگترین حمله از آغاز حمله به اراضی اشغالی در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ است.

ارتش اسرائیل مدعی انجام حمله پیشگیرانه بوده است. این در حالی است که حزب‌الله هم ۳۲۰ راکت کاتیوشا به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در فاز نخست حمله در واکنش به ترور فواد شکر، از فرماندهان حزب الله انجام داد که موفقیت آمیز بود.

در همین حال، حزب‌الله در بیانیه خود در خصوص هدف از این عملیات توضیح داده «این مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و مکان‌های اسرائیلی برای تسهیل عبور از راهپیمایی‌های تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق نهاد است».در این بیانیه فهرستی از مکان‌ها و مواضعی که هدف قرار گرفته آمده است و توضیح داده «سایت هایی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند عبارتند از:

۱- حکومت میرون

۲- آرامگاه نیفی زیو

۳- پایگاه ذاتون

۴-  مقر زائورا

۵- پایه دشت

۶- پادگان کیلا در جولان اشغالی سوریه

۷- پادگان UF در جولان اشغالی سوریه

۸- پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه

۹- پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه

۱۰ – حکومت عین زی تیم

۱۱- پادگان راموت نفتالی بوده است»

انتهای مطلب/ ی.ر

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x