آشپزی

اصولی ترین راه فریز کردن بامیه خورشتی در خانه

اگر به درستی فریز کردن بامیه خورشتی در خانه را بلد باشید می توانید هر موقع قصد تهیه خورش بامیه را داشتید از بامیه های با کیفیت و لعابدار استفاده کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ در این مطلب با چند روش ساده به شما نحوه فریز کردن بامیه خورشتی را خواهیم آموخت.

بامیه نوعی گیاه سبز محبوب است که در تابستان در دسترس است. هرچند بامیه در حالت خام طعمی ترد دارد، اما وقتی به درستی پخته شود، می‌تواند در دهان شما آب شود و حالتی لزج و خوشمزه دارد. طعم خاکی و ملایم بامیه به طیف وسیعی از طعم‌ها می‌آید، بنابراین یک افزودنی خوب و مغذی به انواع سوپ، خورش‌ها و آب‌پزها است.

بامیه ممکن است فقط برای چند ماه در فصل تابستان در دسترس باشد، اما فریز کردن بامیه‌ی تازه باعث ماندگاری آن در تمام سال می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با چند راهکار ساده یاد بگیرید چگونه بامیه را فریز کنید تا در تمام طول سال آماده طبخ باشد و گویی همین الان آن را از تره‌بار خریده‌اید.

فریز کردن بامیه خورشتی

هنگام خرید بامیه در خواربارفروشی، به دنبال بامیه‌های باریک و یکنواختی باشید که هنگام لمس تقریبا (اما نه خیلی) سفت هستند. بامیه‌های جوان، بدون لک و لطیف همیشه بهترین انتخاب هستند. در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما خواهیم آموخت که چگونه بامیه را فریز کنید. به این نکته توصیه می‌کنیم قبل از انجماد، ساقه چوبی بامیه را برش دهید و دور بریزید تا بعدا وقت تان هدر نرود.

مرحله اول

بامیه ها را بشویید و خشک کنید و سپس به صورت چوب های چوبی برش دهید. انتهای بامیه را تمیز کرده و به اندازه کل غلاف بامیه به مخلوطی از آب و سرکه بفرستید. این به حل کردن آفت کش ها و بقایای کود کمک می کند و از شر حشرات خلاص می شود.

مرحله دوم

بامیه‌ها را بلانچ (سفید) کنید. این فرآیند هنگام انجماد بیشتر سبزیجات حیاتی است، زیرا فرآیند تولید آنزیم را متوقف می‌کند تا بامیه رنگ و طعم تازه خود را حفظ کند. بامیه‌ها را با غوطه ور کردن در آب جوش به مدت چهار دقیقه بلانچ کنید. سپس بلافاصله فرآیند گرمادهی را با آبکش کردن بامیه‌ها و سپس غوطه‌ور کردن آن‌ها در یک ظرف بزرگ یخ و آب متوقف کنید. اجازه دهید بامیه‌ها چند دقیقه خنک شوند و دوباره آن‌ها را آبکش کنید.

مرحله سوم

بامیه‌ها را روی یک ورقه پخت با کاغذ روغنی قرار دهید و حدود دو ساعت یا تا زمانی که بامیه‌ها منجمد شوند، در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم

بامیه‌های یخ زده را در یک کیسه پلاستیکی در بسته یا ظرف نگهداری مواد غذایی دربسته بریزید و به فریزر برگردانید.

فریز کردن بامیه خورشتی

چگونه بامیه را فریز کنیم؟

در قدم اول برای فریز کردن بامیه خورشتی باید مطمئن شوید که بامیه‌ها را به شکل‌های تقریبا یکسان برش دهید تا پس از یخ زدایی و بعد از پخت غذا، ظاهر غذای شما را جذاب‌تر کنند.

بامیه‌ها را بشویید و خشک کنید، سپس آن‌ها را به قطعات حدودا یک سانتی‌متری (یا هر اندازه‌ای که ترجیح می‌دهید) برش بزنید.

بامیه‌ها را روی یک ورقه پخت با کاغذ روغنی قرار دهید و حدود دو ساعت یا تا زمانی که بامیه‌ها منجمد شوند، فریز کنید.
بامیه‌های یخ زده را درون یک کیسه پلاستیکی در بسته و یا در ظرف غذای دربسته بریزید و به فریزر دوباره بازگردانید.

چگونه بامیه سرخ شده را فریز کنیم؟

برای فریز کردن بامیه سرخ شده، ابتدا اجازه دهید بامیه‌ها خنک شوند، سپس آن‌ها را در یک لایه روی یک ورقه فر چیده و سپس در فریزر فریز کنید تا منجمد شوند. سپس آن‌ها را به ظرف نگهداری مواد غذایی دربسته منتقل کرده و به فریزر برگردانید.

نکته: اگر قصد دارید بامیه‌ها را سرخ کنید، می‌توانید پیش از فریز کردن بامیه‌ها را در مخلوط آرد ذرت بغلتانید.

مدت زمان نگهداری بامیه فریز شده

بامیه فریز شده را می توانید یک سال در فریزر نگهداری کنید، بنابراین می‌توانید با خیال راحت در هر فصلی از سال از آن لذت ببرید. نکته جالب این است که بامیه فریز شده قبل از پختن نیازی به ذوب شدن ندارد و می توانید از بامیه یخ زده در سوپ، غذاهای سرخ کردنی و غیره استفاده کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x