خودرو

امکانات و مشخصات فنی هایما اس۷ (S7) + عکس و قیمت

هایما S7 یا هایما اس۷ یکی از تولیدات گروه خودروسازی هایما وابسته به کمپانی فاو است. این خودرو از سال ۲۰۱۰ به سبد تولیدات این خودروساز چینی اضافه شد.

به گزارش پارت نیوز؛ هایما اس۷ نخستین مرتبه در نمایشگاه اتومبیل چین به نمایش درآمد. این خودرو خیلی زود توانست راه خود را بین طرفدارانش باز کند. در این مقاله به معرفی امکانات و مشخصات فنی هایما اس۷ خواهیم پرداخت.

تاریخچه ورود هایما اس۷ به ایران

گروه خودروسازی ایران خودرو که استقبال مشتریان از محصولاتی همچون جک اس ۵ و سایر تولیدات کراس اوور چینی موجود در بازار همچون ام وی ام ایکس۳۳ را دیده بود، سریعا دست به کار شد و این خودرو را به مشتریان خود تحویل داد.

حال به دلیل آنکه توان پیشرانه تنفس طبیعی ۲ لیتری هایما اس ۷ چندان رضایت خاطر مشتریان را به دنبال نداشت، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا فیس‌لیفت دوم هایما اس ۷ را تحت‌عنوان هایما اس ۷ توربو در لیست تولیدات خود جای دهد. که البته این روزها خرید ماشین کارکرده هایما همتای فروش صفر آن در بازار مورد استقبال است.

هایما اس۷ توربو به واسطه چهره جذاب‌تر و پیشرانه پرقدرت‌تر توانست مشتریان بیشتری را با خود همراه سازد. تولید نسخه ۲ لیتری این کراس اوور نیز از ابتدای سال ۹۷ به پایان رسید و از آن به بعد مدل توربو تنها نماینده شرکت هایما است که در لیست تولیدات بزرگترین خودروساز ایران جای دارد. در مطلب پیش رو به بررسی کامل هایما اس ۷ توربو از جنبه‌های فنی، ظاهری، امکانات و وضعیت فروش در ایران خواهیم پرداخت.

هایما اس۷ ایران خودرو

فروش هایما اس۷ توسط ایران خودرو

شرکت خودرو سازی ایران خودرو هایما S7 را در سال 1394 به‌عنوان کراس‌اوری تک‌دیفرانسیل و تنها در تیپ «اتوماتیک» به بازار معرفی کرد. هرچند S7 دنده‌ای راهی بازار کشورمان نشد اما امکانات مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، تنظیم نزدیکی ستون فرمان و رینگ‌های بزرگتر تنها مختص مدل اتومات آن است.

در سال 1396، مدل توربوشارژ هایما اس۷ با پیشرانه 1.8 لیتری توربو و با ظاهری متفاوت و فیس‌لیفت شده درکنار تجهیزات بیشتر، به بازار ایران آمد که خطوط عمودی جلوپنجره‌اش، از بارزترین تفاوت‌های S7 توربو با S7 دو لیتری است. باتوجه به شتاب‌گیری بسیار بهتر مدل توربو نسبت به مدل دو لیتری و همچنین وجود امکانات بیشتر، می‌توان گفت که S7 توربو شانس موفقیت بیشتری نسبت به برادرش در ایران دارد.

هرچند که عرضه محدود هایما اس۷ توربو باعث شده است تا این خودرو نسبت به سایر رقبای چینی‌اش از جمله جک S5 و چری تیگو5 کار سخت‌تری در بازار ایران داشته باشد. از ابتدای سال 97 نیز تولید S7 دو لیتری، متوقف شد. ایران خودرو همچنین از زمستان 99، «ایربگ جانبی» را از روی برخی از مدل‌های تحویلی S7 توربو حذف کرد.

جدول مشخصات فنی هایما S7

کشور سازنده چین
حجم باک 61 لیتر
حجم موتور 1800 توربوشارژ سی سی cc
قدرت موتور (اسب بخار) 170 اسب بخار
گشتاور (نیوتن متر) 230 نیوتن متر
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
شتاب 0تا100  10.5 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
گیربکس 6 دنده اتوماتیک
دیفرانسیل جلو
کلاس بدنه کراس اوور
ابعاد 4530*1830*1730 میلی متر
فاصله محوری 2619 میلیمتر
ابعاد تایر 235/65 R17
مصرف سوخت 8.6 لیتر ترکیبی در 100 کیلومتر

مشخصات فنی هایما S7

طراحی ظاهری هایما اس۷

طراحی ظاهری هایما S۷ توربو نسبت به مدل اولیه چندان دستخوش تغییرات نشده اما به هر حال، تفاوت‌هایی در این زمینه دیده می‌شود؛ می‌توان به استفاده از یک جلو پنجره کروم رنگ جدید مزین به نوارهای عمودی و لوگوی هایما اشاره کرد.

دو کاسه چراغ کشیده با طراحی نسبتاً ساده و ابعاد مناسب در دو طرف جلو پنجره با فاصله چند سانتیمتری از آن جای گرفته‌اند. سپر جلو به طور کلی دچار تغییر شده و قاب‌های مه‌شکن جدید به همراه تزئینات کرومی در کناره‌های تحتانی سپر، جلوه زیباتری به چهره هایما اس۷ بخشیده‌اند.

یک مجرای ورودی هوا به فرم ذوزنقه شکل در فضای بین دو مه شکن تعبیه شده تا هوای کافی برای سیستم خنک‌کاری و پیشرانه را تأمین کند. حد فاصل عمودی مه شکن‌ها تا کاسه چراغ‌های اصلی نیز به صورت حجمی و برجسته درآمده تا چهره هایما S7 توربو را بزرگ‌تر و عضلانی‌تر جلوه دهد. بر روی درب کاپوت نیز خطوطی حجمی قابل رؤیت هستند.

نمای جانبی هایما اس۷ توربو نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است. فریم پنجره درب‌ها به رنگ سیاه بوده و از پنجره ثابت واقع شده در انتهای عقبی متمایز شده است. اطراف گلگیرها و ناحیه تحتانی درها (محدوده رکاب) به صورت برجسته طراحی شده‌اند تا جلوه بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتری به نمای جانبی هایمابه ارمغان بیاورند.

میله باربند سقفی، اسپویلر نصب شده بر روی شیشه عقب، آینه‌های جانبی راهنمادار و رکاب کروم رنگ، از جمله موارد دیگر است که در نمای کناری هایماS7 توربو قابل مشاهده هستند. در نمای عقب هایما اس۷ توربو، چراغ‌های دو تکه با گرافیک داخلی مدرن‌تر رؤیت می‌شوند.بر روی اسپویلر فوقانی شیشه عقب نیز یک چراغ ترمز نواری LED نصب شده و در پایین سپر محدوده‌ای سیاه رنگ وجود دارد که سر اگزوزهای چهار ضلعی کرومی، چراغ مه‌شکن و علائم شب‌نمای قرمز رنگ را در خود جای داده است.

طراحی ظاهری کراس اوور هایما اس۷ با توجه به ارتفاع مناسب از سطح زمین، یادآور شاسی‌بلندهای واقعی بوده و می‌تواند خریداران خود را با وجود آنکه سبک طراحی چندان مدرنی ندارد، راضی نگاه داشته و مایه خرسندی ایشان باشد.

قیمت هایما اس۷

آپشن‌ها و امکانات هایما اس۷

هایما اس ۷ توربو امکانات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی قابل‌توجهی را در اختیار کاربران می‌گذارد و در این زمینه یکی از شاخص‌ترین محصولات حاضر در کلاس خود به حساب می‌آید. در ادامه به مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی ایمنی هایما اس۷ اشاره شده است:

  • کروز کنترل
  • سانروف برقی
  • دوربین 360 درج
  • سنسور نور و باران
  • حسگر دنده عقب
  • آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع
  • حسگر میزان باد لاستیک
  • آینه‌های جانبی برقی تاشونده با گرمکن
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • دیلایت
  • صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی دارای پورتAUX ،USB
  • چراغ مه شکن
  • سیستم صوتی با چهار بلندگو
  • شیشه بالابر برقی
  • صندلی گرمکن راننده ۸ حالته برقی
  • صندلی شاگرد ۴ حالته دستی
  • چهار عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین و جانبی)
  • قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف
  • سیستم ایستایی در سربالایی
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی
  • سیستم کنترل کشش
  • سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)

طراحی داخلی هایما S7

طراحان هایما در ساخت یک کابین زیبا و جذاب موفق عمل کرده‌اند و با استفاده از خطوط منطقی و جای‌گذاری مناسب کلیدها و ادوات، اتاقی ارگونومیک را به مشتریان ارائه دادند. اگر قرار بر مقایسه با تولیدات مدرن امروزی باشد، نمی‌شود فضای داخلی هایما اس۷ توربو را ایده‌آل توصیف کرد، اما این محصول به نسبت قیمت، سال طراحی و رقبای داخلی، شرایط مطلوبی دارد.

از نکات مثبت کابین می‌شود به استفاده از خطوط قدرتی “که حس استحکام و امنیت را به سرنشینان منتقل می‌کنند” اشاره کرد، ضمن اینکه این سبک طراحی با ظاهر بیرونی ماشین هارمونی مطلوبی دارد. همچنین از نظر فضاسازی نیز هایما شرایط نسبتاً خوبی دارد و هم در داخل کابین و هم محفظه صندوق عقب، جای کافی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

از لحاظ کیفیت نیز شرایط قابل قبول به نظر می‌رسد و رویه نرم داشبورد و صندلی‌های خوش ساخت هایما حس خوبی منتقل می‌کنند، هرچند در برخی موارد شکایت‌هایی هم از به صدا افتادن زودهنگام کابین هایما اس۷ به گوش رسیده است.

طراحی داخلی هایما S7 توربو با مدل تنفس طبیعی بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت‌هایشان به ریزه‌کاری‌هایی نظیر چیدمان نشانگرهای پشت‌آمپر (وجود نمایشگر دیجیتال برای مدل توربو) و کلیدهای قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان و مواردی از این دست محدود می‌شود.

جدیداً مدل پلاس هایما اس۷ هم به میدان آمده که در آن فضای داخل کابین با اصلاحاتی نظیر روکش صندلی‌های جدید، تزئینات داخلی با رنگ بلک پیانو، سیستم مالتی مدیا بزرگ‌تر و جذاب‌تر از قبل، استفاده از یک پنل لمسی شیک و مدرن به جای دکمه‌های معمولی و چند مورد دیگر روبرو شده که تأثیر بسیار خوبی در بهبود فضای داخلی داشته‌اند. البته لازم به ذکر است که مدل پلاس از لحاظ ظاهر بیرونی تفاوت چندانی با هایما اس۷ توربو معمولی ندارد به غیر از چند نکته جزئی نظیر تفاوت در طرح آینه‌های جانبی و یکی دو مورد دیگر، در سایر قسمت‌ها همه چیز مشابه مدل قبلی است.

نمای داخلی هایما اس۷ - S7

امکانات ایمنی خودرو هایما S7

  • سيستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)
  • سيستم كمك در سربالايي (HSA)
  • سيستم كنترل پايداري الكتريكي (ESP)
  • سيستم كنترل كشش (TCS)-
  • ایربگ راننده و سرنشين و جانبی

رقبای هایما S7 ؛ ماشین های شبیه به هایما اس۷

هایما S۷ به‌عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور شهری در رنج قیمتی خود رقیبان معدودی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تیگو ۵ نیوفیس، جک S۵ توربو و بی وای دی S۶ اشاره کرد که اگر شتاب اولویت باشد، هایما S7 توربو بهترین گزینه است.

نقاط قوت هایما S7

از جمله نقاط قوت هایما اس۷ نسبت به هم ردیف هایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دید و تسلط خوب راننده
  • فضای ۴۰۰ لیتری صندوق
  • عملکرد فنی در مدل توربو

نقاط ضعف هایماS7

از جمله نقاط ضعف هایما اس۷ می توان به موارد زیر اشاه کرد:

  • شتاب‌گیری در مدل ۲ لیتری
  • نبود دریچه تهویه عقب
  • ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین بی‌کیفیت
  • فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت ۱۸۵ سانتیمتر)

قیمت بازار و کارخانه هایما S7

قیمت هایما اس۷

بازار خودرو در بسیاری از معاملات همچنان سردرگم است و تعیین دقیق قیمت خودرو امکان پذیر نیست. آخرین قیمت هایما (s7) در اردیبهشت 1402 به شرح زیر می باشد.

 قیمت هایما S7 پلاس کارخانه و بازار

قیمت کارخانه ، 858,013,000 و قیمت بازار حدودا 1,670,000,000 می باشد.

قیمت هایما S7 پلاس صفر سال 1402 ایران خودرو

قیمت روز خودرو هایما اس۷ پلاس صفر سال 1402 ایران خودرو صفر در بازار 1,630,000,000 تومان می‌باشد که نسبت به قبل تغییر قیمتی نداشته است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x