خودرو

امکانات و مشخصات فنی پژو 207 دو رنگ MC + قیمت و طراحی

یکی از این خودروهای شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، پژو 207 دو رنگ MC (مولتی کالر) است که به‌تازگی به سبد محصولات ایران‌خودرو اضافه‌شده و به لطف تغییرات فنی و  ظاهر جوان‌پسند توانسته طرفداران زیادی پیدا کند.

به گزارش پارت نیوز؛ سال 1401 برای نخستین بار پژو 207 دو رنگ MC وارد بازار شد. در دوران برجام که خودروسازانی مثل پژو و سیتروئن دوباره به ایران بازگشتند و با شرکای سابق خود یعنی ایران‌خودرو و سایپا قرارداد همکاری امضا کردند، برنامهٔ تولید خودروهای جدید مثل پژو ۳۰۱ و سیتروئن C3 در کشورمان مطرح شد. دراین‌بین، سیتروئن C3 برای اولین بار خودروسازان داخلی را با مقولهٔ طرح دورنگ بدنه آشنا کرد!

بدین ترتیب، در ابتدا سایپا پیش‌دستی کرده و همین طرح را روی کوییک پیاده کرد و کوییک R را به بازار فرستاد. به دلیل شرایط انحصاری و تنوع پایین بازار خودروی کشور، این کوییک دورنگ مورد استقبال قرار گرفت و به همین دلیل ایران‌خودرو هم ترغیب شد تا همین برنامه را روی پژو ۲۰۷ اجرا کند! این خودرو که ۲۰۷ MC (مخفف Multi Color) نام گرفت، برای اولین بار در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در لیست فروش ایران‌خودرو دیده شد.

معرفی کلی پژو 207 دو رنگ  MC

پس از موفقیت بسیار زیاد پژو ۲۰۶ در کشورمان، ایران‌خودرو تصمیم به تولید و عرضهٔ نسل جدید آن یعنی ۲۰۷ گرفت. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ راهی بازار ایران شد اما این ۲۰۷ واقعی نبود بلکه یک فیس‌لیفت بزرگ روی همان ۲۰۶ بود که توسط شعبهٔ برزیلی پژو انجام گرفته و سعی داشت چهرهٔ ۲۰۶ را به ۲۰۷ شبیه کند. این خودرو که در اروپا با نام ۲۰۶ پلاس عرضه شد، دماغهٔ کاملاً جدید با چراغ‌های بزرگ‌تر داشت اما در عقب تغییرات آن بسیار اندک بوده و صرفاً به گرافیک متفاوت چراغ‌ها و سپر جدید محدود می‌شد.

سپس در سال ۱۳۹۱ در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران، تولید ۲۰۷ در کشورمان متوقف شد تا اینکه حدود چهار سال بعد، ایران‌خودرو این هاچ‌بک فرانسوی را ایرانیزه کرده و تولید آن را در سال ۱۳۹۵ از سر گرفت. ۲۰۷ ایرانیزه با چند تغییر شامل آینه‌های جانبی جدید، گرافیک جدید چراغ‌های عقب، اضافه شدن دی‌لایت به چراغ‌های جلو، تجهیز به نمایشگر در داخل و غربیلک فرمان جدید به بازار عرضه شد.

مشخصات فنی پژو 207 دو رنگ

قیمت پژو 207 دو رنگ مولتی کالر

هر چند مهم‌ترین تفاوت پژو 207 دو رنگ MC نسبت به مدل‌های قبلی، بدنه و کابین دو رنگ است، اما ایران‌خودرو تغییراتی هم در مشخصات فنی محصول جدیدش داده است.

مدل جدید ۲۰۷ ایران‌خودرو با موتور TU5 پلاس به بازار آمده که نسخه بهبودیافته TU5 ۲۰۷های قبلی است و قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. همچنین گیربکس ۴ سرعته‌ای که در پژو ۲۰۷ اتوماتیک و پانوراما به‌کاررفته بود با یک جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته جایگزین شده است.

با مشخصات فنی جدید طبیعتا باید عددهای بهتری برای شتاب و سرعت ثبت می‌شد، اما ایران خودرویی‌ها همان شتاب و سرعت ۲۰۷ اتوماتیک را درج کرده‌اند.

جدول مشخصات فنی پژو 207 دو رنگ  MC

پیشرانه TU5P
حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی
سوپاپ ۱۶
قدرت ۱۱۳ اسب بخار
گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر ترکیبی
طول ۳,۸۷۲ میلی‌متر
عرض ۱,۶۶۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۴۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۴۳ میلی‌متر
وزن ۱۱۱۸ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۰ لیتر
حجم صندوق بار ۲۴۵ لیتر
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی آلومینیومی

طراحی ظاهری پژو 207 دو رنگ MC

نمای عقب پژو 207 دو رنگ مولتی کالر

پژو ۲۰۷ MC از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه‌های معمولی و پانوراما ندارد و فقط رنگ بخش‌هایی از بدنه آن متفاوت است. سقف، قاب مه‌شکن‌ها، هواکش روی کاپوت، کالیبرهای ترمز، قاب آینه بغل، زه روی درها، اسپویلر عقب و دستگیره در صندوق به رنگ قرمز کارشده‌اند و دیگر بخش‌های بدنه به رنگ سفید یا مشکی است. البته نشان 207i MC هم روی در صندوق عقب به چشم می‌خورد.

طراحی داخلی پژو 207 دو رنگ (مولتی کالر)

داخل پژو 207 دو رنگ

طراحی داخلی هم مثل نمای ظاهری به صورت دو رنگ کار شده است. غربیلک فرمان، قاب دریچه‌های تهویه، قاب دور نمایشگر لمسی، بخش‌هایی از صندلی‌ها، قاب دستگیره‌ها و کمربندهای ایمنی به رنگ قرمز است و دیگر قسمت‌های کابین همان طرح همیشگی را حفظ کرده تا همچنان سرنشینان ردیف عقب با کمبود جا مواجه باشند.

مزایا و معایب پژو 207 دو رنگ  MC

به‌طورکلی، هرچند شاید دورنگ کردن بدنهٔ ۲۰۷ از دید برخی اقدام جالبی نباشد اما ارتقاء فنی آن را می‌توان تغییر مثبتی تلقی کرد زیرا همین‌که خودروسازان داخلی مثل گذشته فقط به چند تغییر جزئی ظاهری و یا اضافه کردن تعدادی آپشن ساده به محصولات قدیمی خود بسنده نکرده و به ارتقاء قوای محرکهٔ خودرو هم توجه دارند جای کمی امیدواری دارد.

بنابراین، تجهیز به پیشرانهٔ TU5 پلاس و گیربکس اتوماتیک جدید از اصلی‌ترین مزیت‌های پژو 207 دورنگ محسوب می‌شوند درحالی‌که فراوانی قطعات و نمایندگی‌ها و تجهیزات نسبتاً مناسب را هم می‌توان ازجملهٔ دیگر موارد مثبت برشمرد. از سوی دیگر، قیمت بسیار گران خصوصاً در بازار، پلت‌فرم قدیمی، فضای محدود صندلی‌های عقب و کیفیت ساخت نه‌چندان خوب هم از معایب این هاچ‌بک دورنگ ایران‌خودرو هستند.

مزایا

  • فراوانی قطعات
  • پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5 پلاس
  • گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک
  • تجهیزات نسبتاً مناسب

معایب

  • کیفیت ساخت نه‌چندان خوب
  • قیمت بسیار گران
  • فضای پای اندک صندلی‌های عقب
  • پلت‌فرم قدیمی با ایمنی ضعیف

قیمت پژو 207 دو رنگ MC در بازار

پژو 207 سفید دو رنگ سفید

پژو ۲۰۷ دو رنگ MC با الگوبرداری از کوییک R برای ایجاد تنوع در فهرست محصولات و جذب مشتریان جوان توسط ایران خودرو تولید و عرضه شد، اما به دلیل پلتفرم قدیمی و همین‌طور قیمت بالا نتوانست در بازار خودرو کشور موفقیت چندانی کسب کند. پیش‌فروش نسخه دو رنگ ۲۰۷ در فروردین ۱۴۰۱ با قیمت ۳۱۸ میلیون تومان شروع شد و چند ماه بعد به دست به متقاضیان رسید.

در حال حاضر خرید خودرو دو رنگ با قیمت بیش از ۴۵۰ میلیون تومان در بازار امکان‌پذیر است. عدم موفقیت ایران خودرو در بازاریابی پژو ۲۰۷ MC سبب شد تا مدیران این شرکت به فکر توقف تولید این مدل از پژو بیفتند و این احتمال هم وجود دارد تا رنگ‌های جدیدتر و متنوع‌تری به ترکیب مشکی-قرمز و سفید-قرمز اضافه شود.

تفاوت‌های پژو 207 دو رنگ MC با ۲۰۷ معمولی

تفاوت‌های ۲۰۷ دورنگ با ۲۰۷ معمولی در ظاهر صرفاً به قرمزرنگ شدن قسمت‌هایی مثل سقف، زه‌های جانبی، قاب آینه‌های جانبی، کالیپرهای ترمز و دریچهٔ روی کاپوت به همراه رینگ‌های آلیاژی مشکی‌رنگ جدید محدود می‌شود درحالی‌که در داخل هم قطعات دکوراتیوی مثل قاب دریچه‌های تهویه، قاب دستگیرهٔ درها و قسمتی از غربیلک فرمان به رنگ قرمز درآمده‌اند. در بخش فنی اما تغییرات مهم‌تری صورت گرفته زیرا ۲۰۷ دورنگ به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید مجهز شده است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x