فناوری

انجام مقاله را از کارشناسان شریف بخواهید

انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI فرایندی تخصصی و زمان بر است. بنابراین لازم است در این مسیر از افراد متخصص کمک گرفت.

امروزه بسیاری از موسسات معتبر علمی در سطح کشور فرایند انجام مقاله را به طور کامل پشتیبانی می کنند. یکی از این موسسات معتبر و با سابقه، موسسه همراه شریف است. این موسسه با داشتن کادری مجرب و کارشناسانی متخصص انجام مقاله isi، انجام مقاله علمی پژوهشی، چاپ مقاله علمی پژوهشی و … را بر عهده خواهد گرفت. در واقع دانشجو با کمک کارشناسان این مجموعه می تواند صفر تا صد مقالات علمی پژوهشی و isi خود را به درستی انجام دهد.

انجام مقاله را با شناخت ارکان آن آغاز کنید

برای انجام مقاله لازم است انواع آن را بشناسید. مقاله، متن و نوشتاری است که در زمینه های مختلف اعم از خبری، علمی و غیره نگاشته می شود. مقاله می تواند توسط چند نفر نگاشته شود. همچنین این امکان وجود دارد که فقط یک نفر برای نگارش و انجام مقاله اقدام کند. به هر حال مقاله از هر نوعی که باشد یک سری ارکان مخصوص به خود را دارد. به طور کلی ارکان یک مقاله به شرح زیر می باشند.

  • وحدت زمان: منظور از وحدت زمان در انجام مقاله این است که نویسنده باید برای نگارش و تجزیه و تحلیل خود، یک موضوع را در یک زمان مشخص دنبال کند. به طور مثال اگر به بررسی یک موضوع در زمان گذشته پرداخته می شود؛ نباید موارد مربوط به زمان حال را در آن وارد کرد.
  • وحدت مکان: منظور از وحدت مکان نیز مشابه مورد فوق است. به عبارتی وقتی ما مقاله ای را در ارتباط با یک موضوع در خاورمیانه نگارش می کنیم، نباید در پایان، تحلیل ما در ارتباط با اروپا باشد.
  • انسجام: هماهنگی و یکپارچگی یکی از مهمترین موارد در انجام مقاله است. به خاطر داشته باشید کلمات مقاله درست مانند حلقه های زنجیر به یکدیگر متصل هستند. آشفتگی در این حلقه ها موجب عدم موفقیت نویسنده در انجام مقاله خواهد شد.
  • نتیجه گیری: شاید مهمترین قسمت در انجام یک مقاله بخش نتیجه گیری آن باشد. نویسنده انجام مقاله را با یک هدف خاص دنبال می کند. در بخش نتیجه گیری او هدف خود را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

چرا انجام مقاله مهم است؟

برای انجام مقاله لازم است ابتدا موضوع و عنوان مقاله را مشخص کرد. بر این اساس می توان گفت مقاله نوشتاری است که عنوان را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین مقاله به پژوهشگر کمک می کند تا موضوع مورد نظر را مورد تجزیه و تحلیل بیشتر قرار داده و درک و فهم بیشتری از آن به دست آورد. مقاله در زبان لاتین تحت عنوان exagium شناخته می شود. این کلمه به معنی ارائه و بیان یک موضوع خاص است. مقالات انواع مختلف و متعددی دارند. برای انجام یک مقاله لازم است انواع آن را شناخت و اطلاعات لازم را در خصوص آن کسب کرد. ذکر این نکته الزامی است که با وجود تفاوت در انواع مقاله، هدف همه آنها ارائه یک موضوع خاص و تخصصی است.

  • مقالات استدلالی
  • مقالات توصیفی
  • مقالات تحلیلی
  • مقالات اکتشافی
  • مقالات مروری

در ارتباط با انجام مقاله باید گفت که این فرایند موجب رشد یک سری مهارت های خاص در نویسنده و پژوهشگر می شود. به طور مثال نوشتن یک مقاله موجب رشد تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل در دانشجو و پژوهشگر خواهد شد. همچنین موجب سازماندهی کردن ایده ها شده و طریقه استدلال را به شما خواهد آموخت. کارشناسان همراه شریف با برگزاری جلسات آموزشی سعی دارند تمام مهارت های مذکور را در دانشجو تقویت کرده و در نهایت موجب بهبود پژوهش او شوند.

مقاله علمی

قسمت های مختلف یک مقاله

برای انجام مقاله علمی پژوهشی و چاپ آن و نیز انجام یک مقاله isi و چاپ آن، لازم است شما قسمت های اصلی یک مقاله را بشناسید و در محتوای خود بگنجانید. قسمت های مهم یک مقاله به شرح زیر می باشند.

  • عنوان مقاله
  • نام نویسنده یا نویسندگان
  • چکیده
  • کلمات کلیدی
  • مقدمه
  • متن مقاله
  • نتیجه گیری
  • منابع مقاله

انجام مقاله ISI

برای انجام مقاله ISI لازم است در اولین گام، مجلات ISI را بشناسید. در واقع به مقاله ای که در یکی از مجله های ISI چاپ می شود مقاله isi گفته می شود. ISI در واقع یک مرجع معتبر و علمی است که به بررسی و تجزیه و تحلیل ویژگی های مجلات علمی و پژوهشی می پردازد. چندین موسسه مختلف در جهان این فعالیت را انجام می دهند. یکی از این موسسات که اتفاقا شناخته شده ترین آن ها نیز می باشد، موسسه ISI است. این کلمه مخفف Institute for Scientific Information می باشد.

موسسه فوق زیر مجموعه موسسه بزرگ رویترز است. اساس رتبه بندی مجلات در isi ضریب تاثیر آنها است. منظور از ضریب تاثیر یک مجله در واقع تعداد دفعاتی است که در طول دو سال گذشته به مقالات آن مجله رفرنس دهی شده است. بنابراین هر چقدر IF یا ضریب تاثیر یک مجله بالاتر باشد نشان دهنده ارجاع بیشتر مقالات آن است. با این وجود برای انجام مقاله isi لازم است ویژگی های یک مقاله را بشناسید. از طرفی برای چاپ مقاله isi نیاز است مجلات ISI را شناخت.

مقاله ISI

انجام مقاله علمی پژوهشی اندکی دشوارتر از انواع دیگر مقالات است. دلیل این امر این است که در چنین مقالاتی به جای این که به بررسی تحقیقات گذشته بپردازیم، لازم است یک ایده نوین و جدید را با داده های جدید مورد بررسی قرار دهیم. برای نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی نویسنده می بایست خود داده های خام را به دست آورد. هدف از نگارش یک مقاله علمی پژوهشی بررسی یک موضوع جدید است که تاکنون لاینحل باقی مانده و همچنین ارائه راه حلی برای آن است. مقالات علمی پژوهشی شامل عنوان مقاله، فهرست، ادبیات موضوع، روش تحقیق، نتیجه گیری و پیشنهادات می باشند. شما می توانید برای نگارش و چاپ مقالات علمی پژوهشی و انواع مقالات دیگر و نیز چاپ آن ها از کارشناسان متخصص و کاربلد موسسه همراه شریف مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x