سیاسی

اهداف سفر مورا به تهران از زبان مقام اروپایی + جزئیات کامل

سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفر انریکه مورا به تهران را چنین تحلیل کرد که این اقدام می تواند فرصتی برای تعامل با مقامات دولت آینده ایران و انتقال مواضع اتحادیه اروپا خواند.

به گزارش پارت نیوز؛ پیتر استانو بیان کرد: مراسم تحلیف مسعود پزشکیان مبنایی شد تا انریکه مورا در تهران حضور داشته باشد و از تعامل خود با مقامات دولت آینده ایران در تهران برای انتقال مواضع اتحادیه اروپا در مورد همه مسائل مربوط به ایران استفاده کند.

وی بیان کرد: روابط میان ایران و اتحادیه اروپا به دلایل مختلفی در سطح بسیار پایینی قرار دارد ولی ما فعالانه با این مسائل مقابله می‌کنیم. اینها پیام‌هایی است که ما به آن‌ها می‌دهیم. اینها مسائلی است که ما سعی می‌کنیم با آنها حل‌وفصلشان کنیم.

سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا مدت‌هاست به عنوان «تسهیل‌کننده» برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی چندجانبه که هدف آن محدود کردن توسعه برنامه هسته‌ای ایران بود، عمل کرده است.

در ادامه انریکه مورا پس از برگشت خود از تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از دیدار مجدد با عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور که عضوی از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بود ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد: مشتاقانه منتظر همکاری دوباره با او هست.

انتهای مطلب/ ی.ر

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x