فیلم و سریال

بیوگرافی بازیگران سریال رانت خوار کوچک + خلاصه داستان و عکس 

سریال رانت خوار کوچک که در ژانر طنز تولید شده است، نامزد جایزه بهترین بازیگر کمدی در هفتمین جشن حافظ می باشد. این سریال طنز با بازی بازیگر پیشکسوت ایرانی سیروس گرجستانی بسیار محبوب شد. 

به گزارش پارت نیوز؛ سریال رانت خوار کوچک؛ در سال 1382 برای اولین بار منتشر شد. این سریال توسط حسین سهیلی زاده کارگردانی شده است. همچنین نویسندگی این سریال با محمدرضا فاضلی می باشد و تهیه‌کنندگی آن بر عهده سعید شاهسواری بود.

نام سریال رانت خوار کوچک
سال انتشار 1382
کارگردان حسین سهیلی زاده
ژانر طنز
نویسنده محمدرضا فاضلی
تعداد قسمت 25 قسمت

خلاصه داستان سریال رانت خوار کوچک

یک اداره قصد دارد ده قطعه زمین را بین کارمندان خود تقسیم کند. آقای اشترخانی از طرف صاحبخانه که پدر دامادش نیز می باشد، برای تخلیه خانه و تعیین روز عروسی تحت فشار قرار گرفته‌است. وی تلاش خود را بیشتر می‌نماید تا بلکه نظر معاون جدید اداره را برای گرفتن یک قطعه زمین جلب کند؛ البته تلاشهایی که می‌کند باعث دردسرهای فراوانی هم برای خودش و اطرافیان می‌شود.

معرفی عوامل سریال رانت خوار کوچک

  • کارگردان: حسین سهیلی زاده
  • تهیه کننده: سعید شاهسواری
  • نویسندگی: محمدرضا فاضلی

معرفی بازیگران سریال رانت خوار کوچک

  • سیروس گرجستانی در نقش اُشترخانی
  • آتیلا پسیانی در نقش معاون اداره
  • محمدرضا هدایتی در نقش اسفندیار داماد اُشترخانی
  • فرهاد بشارتی در نقش لطفی آبدارچی اداره اشترخانی
  • رضا فیاضی در نقش علمشیر صاحبخانه اُشترخانی
  • رضا بنفشه‌خواه در نقش مشتاق کارمند اداره
  • آرش نوذری در نقش امیری کارمند اداره
  • امیر زری وند درنقش غلامی کارمند اداره
  • محمد مختاری در نقش سرحدی کارمند بخش مالی
  • داریوش اسدزاده در نقش آقا بزرگ پدرزن اشتر خانی
  • سحر ولدبیگی در نقش دختر اُشترخانی
  • مهران ضیغمی در نقش پرویز پسر اشترخانی

سیروس گرجستانی در نقش اُشترخانی

سیروس گرجستانی در نقش اُشترخانی

سیروس گرجستانی در تاریخ  ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ متولد شده است. وی دارای مدرک دیپلم می باشد و مدرک درجه دو هنری خود را که با لیسانس برابری می کند، از وزارت فرهنگ و هنر دریافت کرده است. گرجستانی مانند سلیر بازیگران فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده و بعد وارد تلویزیون شد.

آتیلا پسیانی در نقش معاون اداره

آتیلا پسیانی در نقش معاون اداره

آتیلا پسیانی در تاریخ 10 اردیبهشت 1336 به دنیا آمد. وی علاوه بر بازیگری کارگردان تئاتر نیز بود. پسیلانی در 40 نمایش، 80 فیلم و بیشتر از 70 مجموعه بازی کرده است. هنرمندان و پیشکسوتانِ این حوزه او را یکی از اولین ها در تئاتر تجربی در ایران میدانند. آتیلا پسیانی در خانواده ای پرورش یافت که مادرش «جمیله شیخی» بیشتر از بازیگری، عشق به بازیگری داشت و پدرش «هلال پسیانی» خلبان اولین جت های جنگندع ایران و فوق رادار و بسیار هنر دوست بود.

محمدرضا هدایتی در نقش اسفندیار داماد اُشترخانی

محمدرضا هدایتی در نقش اسفندیار داماد اُشترخانی

محمدرضا هدایتی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1352 متولد شد. او از سال 1376 شروع به فعالیت کرده است. مدرک تحصیلی هدایتی مربوط به رشته تئاتر و سینما از دانشگاه سوره و جهاد دانشگاه می باشد. محمدرضا هدایتی یک فرزند پسر به نام هامون دارد.

فرهاد بشارتی در نقش لطفی آبدارچی اداره اشترخانی

فرهاد بشارتی در نقش لطفی آبدارچی اداره اشترخانی

هاد بشارتی بازیگر ایرانی در سال ۱۳۴۵ متولد شده است. وی بازی در عرصه نمایش را از سال ۱۳۶۹ در تئاتر گیلان شروع کرد و دانش ‌آموخته کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است و سال ۱۳۷۶، پس از پایان تحصیلاتش به‌ طور جدی تری وارد عرصه تصویر شد.

سحر ولدبیگی در نقش دختر اُشترخانی

سحر ولدبیگی در نقش دختر اُشترخانیسحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران می باشد. او فرزند مسعود ولدبیگی است. سحر ولد بیگی با نیما فلاح ازدواج کرده است. مدرک تحصیلی وی دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس می باشد. همچنین او یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد.

سیما تیرانداز در نقش شهلا خواهر زن اشترخانی

سیما تیرانداز در نقش شهلا خواهر زن اشترخانی

سیما تیر انداز در تاریخ 9 شهریور سال 1349 به دنیا آمده است. او دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد است و  فوق لیسانس کارگردانی و بازیگری را از دانشکده سینما تئاتر دریافت کرده است. سیما تیر انداز با سریال ستایش به شهرت رسید و پس از آن در ذهن همه ماندگار شد. تیرانداز گفته است که در کنار بازیگری ورزش را نیز دنبال می کند و در تیم اسکوواش هنرمندان حضور داشته است.

حرف آخر

در این مقاله خلاصه داستان سریال رانت خوار کوچک را به همراه بیوگرافی بازیگران در اختیار شما قرار دادیم. اگر علاقه مند به این نوع مقاله هستید یا نظری دارید خوشحال می شویم با مجموعه پارت نیوز و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x