فیلم و سریال

بیوگرافی مریم موسویان بازیگر نقش جهان پسند در سریال آتش و باد

جهان پسند دختر بهادر یکی از نقش های مهم در سریال آتش و باد است. سریالی که به نظر تاکنون توانسته نظر خیلی از مخاطبان سیما را به خود جلب کند.

به گزارش پارت نیوز؛ جهان پسند در سریال آتش و باد دختر بهادر است. او دختری عشایری که در گیر و دار مشروطه با چالش های جدی مواجه می شود. بهادر پدر او با بازی حسین محجوب امین خان فتح الله است. بهادر در گیر و دار اتفاقات سریال درگیر مشکلاتی می شود که جهان پسند نیز به واسطه رابطه خونی با پدر با آن مشکلات درگیر می شود.
نقش جهان پسند در سریال آتش و باد را به بازیگری کمتر شناخته شده دادند. بازیگری با نام مریم موسویان که در ادامه با او بیشتر آشنا خواهید شد.

جهان پسند با لباس عشایری در حالی یک یک بز در آغوش دارد

جهان پسند در سریال آتش و باد

نقش جهان پسند در سریال آتش و باد به لحاظ کاراکتر و موقعیت ها را می توان نقشی سخت و سنگین دانست. نقشی که معمولا به بازیگران کمتر شناخته شده یا تازه کار داده نمی شود. اما در این سریال کارگردان اثر به مریم موسویان اعتماد کرد و این نقش را به او سپرد.

مریم موسویان دهه هفتادی محسوب می شود. او متول شهریور هفتاد است در تهران است. قبل از بازی در نقش جهان پسند در سریال آتش و باد او در سریال دیگری با نام آتش سرد نیز بازی کرده بود اما به دلیل کمرنگ بودن نقشش خیلی به چشم نیامده بود. او به واسطه بازی در این اثر تاریخی که به دوران مشروطه مربوط می شود و خیل زیادی از بازیگران مطرح سینما و تلوزیون ایران در آن حضور دارند به شهرت رسید.

موسویان بازیگری نقش جهان پسند در سریال آتش و باد را بر عهده دارد. جهان پسند فرزند بهادر با بازی حسین محجوب و بی بی کتا با بازی لاله اسکندری است. او قبلا در سریال هایی مانند آتش سرد و شاهرگ هم نقش هایی داشته اما در یک سریال تلوزیونی برای اولین بار روی آنتن دیده شده است. لازم به ذکر است که موسویان دارای مدرک کارشناسی بازیگری تئاتر می باشد.

او با بازی در نقش جهان پسند در سریال آتش و باد نشان داد که استعداد جدیدی در زمینه بازیگری در کشور در حال بروز و ظهور است. چرا که با تجربه کم ایشان در بازی در سریال آن هم در اشل رسانه ملی که سختی های خود را دارد؛ بازی در نقش اول و کلیدی در سریالی با ژانر تاریخی می تواند ریسک بزرگی برای یک تازه کار و البته کارگردان اثر باشد. ریسکی که استعداد و توانایی های او را در ایفای نقشی که به او محول شده بود به خوبی نشان داد و خیلی زود موسویان را به شهرت رساند.

این بازیگر جویای نام که ایفای نقش جهان پسند در سریال آتش و باد را بر عهده دارد از میان افراد خیلی زیادی که برای این نقش تست داده بودند توانسته است نظر کارگردان این کار را به خود جلب کند. موسویان سابقه بازیگری تئاتر، فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد و نقش کوتاهی هم در سریال شاهرگ داشته است. با این وجود حضور در یک اثر تاریخی که اسامی بازیگران مطرح زیادی در آن به چشم می خورد و داشتن یک نقش کلیدی کار او را برای ادامه کار بسیار راحت می کند و او را به سرعت به شهرت رساند.

او در خصوص بازی در نقش جهان پسند در سریال آتش باد در مصاحبه ای گفته است: « نقش جهان‌ پسند فارغ از اینکه که دختر عشایر است دارایاخلاقیات خاص و منحصر به فردی است، این نقش برای خود من هم چالش های زیادی به همراه داشت و من برای نزدیک شدن به نقش و کنار آمدن با لوکیشن های خاص فیلم خودم را با شرایط جوی و جغرافیایی، گرما و سرما محیط و حتی حیواناتی که به خاطر ژانر سریال در کنار آنها ایفای نقش می کردم، تلاش بسیاری کردم.

موسویان بیوگرافی مریم موسویان بازیگر نقش جهان پسند در سریال آتش و باد

سختی های نقش جهان پسند و بازی در سریال تاریخی آتش و باد

این بازیگر جوان که برای ایفای نقش جهان پسند در سریال آتش و باد انتخاب شده است مجبور شده برای درک موقعیت و دوره تاریخی و آماده شدن برای این سریال مستندهای زیادی ببیند و کتاب های مختلفی که در مورد دوران مشروطه و زندگی عشایر بود بخواند. او در این سریال تاریخی با بازیگران مطرحی هم بازی است و روبروی آنها بازی می کند. جهان پسند دختر بهادر است که حسین محجوب بازیگر و کارگران سینما در آن ایفای نقش می کند و نقش دیگری که روبروی او است سرخو است که با بازی بی نظیر نادر فلاح همراه است. بازیگری که سابقه کارگردانی نیز دارد.

مریم موسویان بازیگر نقش جهان پسند در سریال آتش و باد چگونه وارد حرفه بازیگری شد؟

مریم موسویان بازیگری را از تئاتر شروع کرده است. او قبل از بازی در نقش جهان پسند توانسته بود با بازی در فیلم های کوتاه خود را به دوربین معرفی کند و در نهایت در سریال شاهرگ نیز نقشی کوتاه ایفا کرد. بعد از شاهرگ موسویان در سریال آتش سرد نیز نقشی گرفت که جزو نقش های اصلی بود اما نتوانست با آن اثر به اندازه کافی بدرخشد. او در سریال آتش سرد نقش اسرا را بازی می کرد و او همزمان با این سریال برای برای در نقش جهان پسند در سریال آتش و باد نیز انتخاب شد.

جهان پسند دختری ایلاتی و عشایر است و دختر بهادر خان از نقش های اصلی داستان است. جهان پسند قصد ازدواج با پسر عمو خود را دارد اما پسر سرخو که دارای قدرت زیادی پیش خان است از خواستگاران پر و پا قرص او است و مشکلاتی برایش ایجاد کرده است.

مریم موسویان با گریم در تئاتر

بیوگرافی مریم موسویان بازیگر نقش جهان پسند در سریال آتش و باد

مریم موسویان بازیگر نقش جهان‌پسند در سریال آتش و باد متولد سال ۱۳۷۰ در تهران بوده و دارای مدرک تحصیلی بازیگری تئاتر در مقطع لیسانس مییباشد. او اولین بار در سال ۱۳۹۷ در نمایش «الیورتویست» بازیگری را تجربه کرد.

این بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون ایران در زمره بازیگران تازه کار و نوظهور عرصه تئاتر و تلویزیون است که در تاکنون در آثاری چون آتش سرد و شاهرگ و آتش و باد (جشن سربرون) نقش آفرینی کرده است.

مریم موسویان در سریال آتش و باد نقش جهان پسند دختر بهادر را بازی کرده و در سریال آتش سرد در نقش اسرا هنرنمایی کرده است. و همزمان با بازی در سریال آتش سرد، در سریال جدید تلویزیونی به نام سریال آتش و باد نیز مشغول بازی بود. او این بار در کسوت و نقش دختر عشایر به نام جهان پسند در سریال آتش و باد ظاهر شد. دختر بهادر خان که قصد دارد با پسر عموی خود ازدواج کند ، اما پسر سرخو خواستگارش است و مشکلاتی برایش به وجود می آید.

مریم موسویان و سگ محبوبش

بیوگرافی مریم موسویان

مریم موسویان تجربه بازی در چند تله فیلم و چند فیلم کوتاه در کارنامه خود دارد. معروفترین اثر او در این حوزه اثر « زمانی برای ازدست دادن » است .

ویژگی های و نقش جهان پسند در سریال آتش و باد به این شکل است که او دختری است که به شدت خانواده برایش مهم است و برای خانواده هر فداکاری ای می کند. در بین اعضای خانواده پدرش بهادر جایگاهی خاص برایش دارد. او دختری است که خصوصیات دختران ایلاتی و عشایری را دارد و از این نظر دختری قوی محسوب می شود. او تلاش می کند مشکلاتش را خودش حل کند و کمتر خانواده را درگیر مشکلات خود کند. جهان پسند دختری مغرور است ، این کاراکتر دو مشخصه ویژه دارد؛ قدرت و غرور. جهان پسند از نقش هایی است که تا پایان داستان با آن همراه خواهید بود.

مریم موسویان در سریال شاهرگ

مریم موسویان در نقش اسرا در سریال آتش سرد

موسویان در اولین تجربه تلوزیونی خود در سال 99 سریال شاهرگ را بازی کرد. کارگردان شاهرگ سید جلال دهقانی بود و موسویان با بازیگران به نامی چون سید جواد هاشمی و سین پاکدل ، نیما رئیسی و مهدی سلوکی و مرحوم سیروس گرجستانی همبازی شده بود.
پس از این تجربه کوتاه به او پیشنهاد بازی در سریال آتس سرد شد و او در نقش اسرا جلوی دوربین رفت. تا نخستین تجربه تلوزیونی خود را به دست آورد.

موسویان به خوبی از پس نقش اسرا بر آمد؛ این مهم و پر بیننده شدن سریال آتش سرد باعث شد تا موسویان سریع تر از آنچه فکر می کرد محبوب شود.

سریال تلوزیون آتش سرد و آتش و باد تقریبا در یک دوره زمانی فیلمبرداری شده است. این سریال نیز مانند اتش و باد قبلا قرار بود با نام شب بیدار پخش شود که اسم آن نغییر کرد. این سریال محصول سال 1400 است و کارگردان ان رضا ابولفضلی و تهیه کننده اثر علی مهام می باشد.

آتش سرد مربوط به می شود به ماجراهای پسربا نام فرید که در یک حادثه پدر و مادر خود را از دست داده است. از پس این حادثه ارثیه بزرگی شامل یک کارخانه بزرگ است. شوهر عمه فرید که قیم قانونی اوست پس از بررسی حساب های کارخانه متوجه حساب سازی در اسناد مالی می شود.

سریال آتش و باد

درباره سریال آتش و باد

سریال آتش باد که نام قبلی آن جشن سربرون بود از جمله سریال های تاریخی است که تلاش می کند بخشی از دوران قبل از مشروطه را به تصویر بکشد. این سریال با کارگردانی مجتبی راعی ساخته شده و تولید آن مربوط به سال 1400 است. این سریال چند باری در جدول پخش سیما قرار گرفته که هر بار به دلیلی روی آنتن نرفته است. سریال آتش و آب برای نوروز 1401 روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. تا چند روز مانده به پخش این سریال قرار بود نام ان جشن سربرون باشد اما در واپسین روزها نام آن به آتش و باد تغییر پیدا کرد.

سریال تاریخی آتش و باد با نام قبلی جشن سربرون به کارگردانی مجتبی راعی محصول سیما فیلم است. از جلمه بازیگران مطرح این سریال حسین محجوب، محمود پاک نیت، داریوش کاردان، لاله اسکندری، میرطاهر مظلومی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی، زنده یاد کریم اکبری مبارکه، نادر فلاح، فرخ نعمتی، قاسم زارع، مهدی فقیه و … در این مجموعه ایفای نقش دارند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x