آشپزی

با این طرز تهیه مسما بادمجان همه عاشقت میشن!

تهیه مسما بادمجان برای مجالس خودمونی بسیار انتخاب خوبی است. زیرا علاوه بر بادمجان، مرغ جز ترکیب اصلی این غذا است که معمولا خوش خوراک است. 

به گزارش پارت نیوز؛ مسما بادمجان یک غذای اصیل ایرانی است که معمولا به همراه آبغوره تهیه می شود. این غذا برای تمامی فصل ها مناسب است و شما می توانید، هر زمان که دوست داشتید، مسما بادمجان درست کنید.

مسما بادمجان، با مرغ، بادمجان و گوجه تهیه می شود. این غذا را می توان با برنج یا نان سرو کرد. با وجود ترکیبات ساده این غذا، شما اگر نکات آشپزی را به خوبی رعایت کنید، غذای فوق العاده خوشمزه ای خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه مسما بادمجان

بادمجان 3 عدد
ران مرغ 2 عدد
پیاز 1 عدد
زعفران به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوجه 2 عدد
فلفل تند 3 عدد
آبغوره یا آبلیمو 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مسما بادمجان با مرغ و آبغوره

مسما بادمجان با مرغ و آبغوره بسیار خوشمزه و لذیذ است. طعم ترشی که آبغوره به این غذا می دهد، فوق العاده است. اگر در خانه آبغوره ندارید، از آبلیمو می توانید استفاده کنید.

مرحله اول

د اولین مرحله از تهیه مسما بادمجان، ران مرغ را شسته و خشک می کنید. سپس در روغن و زعفران هر دو طرف مرغ را سرخ می کنیم.

مرحله دوم

پیاز را نگینی خرد می کنیم و بعد در ماهیتابه روغن ریخته و پیاز را به آن اضافه می کنیم. کمی که سرخ شد، 1 قاشق رب و ادویه به پیازها می زنیم و برای چند دقیقه با هم تفت می دهیم. حالا در ماهیتابه آبجوش می ریزیم و رون مرغ را به آن ها اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم تا مرغ بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله شما بادمجان ها را پوست گرفته و در آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی بادمجان گرفته شود. بعد از نیم ساعت بادمجان ها را خشک کرده و در روغن سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه بادمجان ها را سرخ کردید، به همراه گوجه، فلفل و آبغوره به مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برای نیم ساعت با هم بپزند و تمام. در این مرحله اگر آب مرغ کم بود، می توانید اضافه کنید.

نکات خوشمزه شدن مسما بادمجان

نکته مهم بادمجان است که تا حد امکان بدون دون باشد تا تلخی کمتری به خورشت شما بدهد. همچنین آبغوره تازه طعم ترشی و ملس خوبی را به غذا می دهد.

استفاده از زعفران در انتهای کار علاوه بر خوش رنگ کردن غذا، باعث طعم بهتر مسما بادمجان می شود.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x