فناوری

بررسی آیفون 14 + مشخصات فنی، نظرات مردم، قیمت و تصاویر

آیفون 14 برای کسانی که به دنبال برندبازی هستند گزینه مناسبی است. گزینه ای که شما را به دارنده یک گوشی جدیدتر و نه با امکانات فوق العاده تبدیل خواهد کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ قیمت آیفون 14 اپل با توجه به آنکه آیفون 14 پرو وارد بازار شده است با افت قیمت شدیدی همراه بوده است. اگر نمی‌خواهید آیفون 14 پرو را بخرید و نیازی به سه دوربین یا نمایشگر همیشه روشن ندارید، این اولین آیفونی است که باید در نظر بگیرید. آیفون 14 یک رقیب ارزشمند است، حتی اگر طراحی خارجی آن تا حد زیادی شبیه مدل سال گذشته باشد.

اگر برای شما مهم است که گوشی نسل جدید داشته باشید و یک فرد برند باز هستید به شما توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید. اما اگر تکنولوژی روز برایتان اهمیت دارد پیشنهاد ما به شما آیفون 14 نیست و بهتر است با هزینه ای بیشتر به سراغ پرو یا پرومکس بروید. این در صورتی است که شما بخواهید آخرین تکنولوژی آیفون را در دست بگیرید. در غیر این صورت طراحی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس با دستان کوچک هماهنگ نیست و ممکن است شما را اذیت کند.

آیفون 14 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است که همان اندازه آیفون 14 پرو است. پردازنده آن یک حرکت جانبی انجام می دهد و به آیفون استاندارد آیفون 13 پرو سال گذشته می رسد. مدل امسال همچنین دارای دوربین اصلی به روز شده است و دوربین جلو نیز بهبود قابل توجهی دارد.

آیفون 14 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است، همان چیزی که در آیفون پرو مکس دیده می شود. به جز اندازه بزرگتر، باتری بزرگتر و قیمت بالاتر، پلاس از نظر ویژگی ها و طراحی با آیفون معمولی از جمله پردازنده آیفون 13 پرو مطابقت دارد.

ویژگی‌های جدید در همه آیفون‌های امسال، عکاسی محاسباتی بهبودیافته، توانایی تشخیص تصادف خودرو، بهبود تثبیت‌کننده ویدیو و حتی امکان ارسال پیام‌های اضطراری از طریق ماهواره است. در مورد اینکه آیا آیفون 14 و آیفون 14 پلاس ارزش خریدن دارند یا نه در ادامه با شما صحبت می کنیم.

مشخصات فنی آیفون 14 اپل

عکس آیفون 14 آبی

دوربین ها: عقب 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 12 مگاپیکسلی عریض. جلو 12 مگاپیکسل

پردازنده: Apple A 15 Bionic

صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED 60 هرتزی، 2532 x 1170 پیکسل، 460 پیکسل در هر اینچ

حافظه داخلی: 128 گیگابایت (تا 512 گیگابایت)

باتری: تا 20 ساعت پخش ویدیو

ابعاد: 5.8×2.8×0.3 اینچ

وزن: 6.1 اونس

طراحی آیفون 14 و تفاوت های آن با آیفون 13

اگر فکر می کنید آیفون 14 آشنا به نظر می رسد درست حدس زدید چرا که  تقریباً از هر نظر، آیفون 14 اپل شبیه به نسل قبلی خود است. رنگ های یکسان، پرداخت های مشابه با نسل قبل.

قابل توجه ترین تفاوت ها با آیفون 13 رنگ ها، بریدگی بالای نمایشگر و دوربین های پشتی است. تغییرات کیفیت رنگ در حد ظریف هستند: به عنوان مثال، یک محصول روشن تر (قرمز)، به Midnight، Starlight و Purple می پیوندد. رنگ پنجم، سایه پاستلی آبی است، بریدگی آیفون 14 بازطراحی کوچکی را برای باریکتر شدن و با بریدگی عمیق‌تر نشان می‌دهد. هر دو دارای فریم آلومینیومی هستند.

این همان سبک بریدگی است که برای اولین بار در آیفون 13 پرو برای قرار دادن دوربین های جلو دیده شد. اگرچه از نظر ظاهری با بریدگی کپسول مانند آیفون 14 پرو بسیار متفاوت است، اما نسبت به طراحی آیفون 13 پیشرفت کرده است.

دوربین اصلی جدید آیفون 14 دارای لنز بزرگتری است. در نتیجه و به خاطر تقارن، اپل هر دو دوربین عقب را که در آرایش مورب باقی می مانند، بزرگ کرده است. (به این دلایل، شما به یک کیس جدید برای آیفون نیاز دارید بنابراین من می توانم دوباره فکر کنم که آیا هنوز به یک گیمبال جداگانه برای لرزشگیر تصویر نیاز دارم یا خیر.

عملکرد باتری Apple iPhone 14

همانطور که قبلاً اشاره کردم، مغز آیفون 14 از پردازنده A15 Bionic سال گذشته نیرو می گیرد. چنین چیزی قبلاً در مورد آیفون رخ نداده بود. اما برای روشن شدن موضوع، این پردازنده آیفون 13 در آیفون 14 نیست، بلکه نسخه پیشرفته ای است که در ابتدا در آیفون 13 پرو معرفی شد. به عبارت دیگر، این آیفون از CPU سال گذشته Pro استفاده می کند. زمان نشان خواهد داد که آیا این فرمول اپل در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

عکس آیفون 14 قرمز

برخی گفته‌اند که آیفون 14 را باید آیفون 13s نامید و به زمانی برمی‌گردد که اپل در سال‌هایی که به‌روزرسانی‌ها چندان چشمگیر نبود و تغییرات گوشی کمتری وجود داشت، S به نام مدل اضافه کرد. اپل در نامگذاری آن به این شکل درست عمل کرد، حتی اگر گوشی جدید گاهی اوقات ضعیف به نظر برسد. همانطور که مطرح است، عملکرد این گوشی را بسیار موثر و سریع  خواهید یافت. اگر به شما نمی گفتند این یک تراشه برای نسل قبل است به ذهنتان خطور نمی کرد که این موضوع صحت داشته باشد.

عمر باتری آیفون 14 همان چیزی است که انتظار دارید و یک روز کامل دوام می آورد. با وجود ویژگی های جدید، باتری این آیفون به اندازه آیفون 13 دوام می آورد که شاید به خاطر داشته باشید، بسیار بهتر از آیفون 12 بود.

چرا آیفون 14 را انتخاب کنیم؟

درست است که این آیفون شبیه مدل سال گذشته است. درست است که نمایشگر بدون تغییر باقی می ماند و تعداد مگاپیکسل دوربین عقب یکسان است و درست است که از پردازنده سال گذشته (Pro) استفاده می کند.

عکس صفحه نمایش آیفون 14

با این وجود، آیفون 14 دارای قدرت کافی است چرا که از پردازنده خود برای مدیریت بهبود تصویربرداری محاسباتی و حالت اکشن ویدئو استفاده می کند. دوربین‌ها در نور کم به خوبی عمل می‌کنند و عکس‌هایی با جزئیات دقیق و فیلم‌برداری صاف تولید می‌کنند. سپس ویژگی‌های ایمنی جالب جدید وجود دارد: تشخیص تصادف و پیام‌های SOS اضطراری.

بنابراین، بله، در حالی که آیفون 14 ممکن است شبیه آیفون سال گذشته باشد، اما چیزی جز این نیست. آیفون 14 برای کسانی که از نمایشگر کوچک‌تر استقبال می‌کنند یک انتخاب عالی است. همراهی با 14 باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

آیفون 14 را باید حتما بخریم؟

آیفون 14 یک گوشی شیک و پاسخگو است. آیا ارزش ارتقاء آیفون 13 را دارد، همان طور که آیفون 14 پرو ارزش ارتقای آیفون 13 پرو را دارد؟ نه. اما آیفون 14 مطمئناً یک گوشی عالی است. آیفون 13 هنوز موجود است، اما من می گویم که 14 بهتر است و اگر امروز آیفون 13 را در نظر می گیرید ارزش دادن پول اضافی را دارد.

قیمت آیفون 14

شما می توانید در بازار ایران آیفون 14 را از قیمتی حدود 41 میلیون تا 48 میلیون تومان بستگی به نوع گارانتی و رم آن در زمان انتشار این مطلب خریداری کنید.

عکس لبه های گرد شده آیفون 14

من شخصا بعد از آیفون 6s دیگر به سراغ آیفون نرفتم؛ سختی های عدم ارتباط راحت با گوشی های دیگر و مشکلاتی از این دست، نگرانی در خصوص عدم تغییرات مناسب و فاصله های کوتاه تا عدم آپدیت من را نگران این می کرد که با هزینه بالا آیفون بخرم و در نهایت پس از چند سال آن را درون کشوی میزم بگذارم. پس من به سمت سامسونگ رفتم و از این تغییر راضی هستم. اما اگر شما همچنان طرفدار آیفون هستید و دوست دارید از محصولات شرکت اپل با همه محدودیت هایش در ایران استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم با دقت انتخاب کنید و حساس تصمیم بگیرید. گزینه های مختلف را در نظر بگیرید و حتما مطمئن شوید که شرکت گارانتی کننده گوشی شما، امکانات لازم جهت بازگردادن اطلاعات گوشی و خدمات آن به شما دارد. ضمنا آیفون محبوب دزدان و خفت گیران است. مراقب آنها نیز باشید.

نظرات مردم در خصوص آیفون 14

یکی از کابران فضای مجازی نوشته است:

«اپل شما رو عملا به برده دیجیتالی خودش بدل میکنه»

کاربر دیگری از کیفیت و امکانات گوشی ناراضی بوده و گفته

« ناچ اندازه پارکینگ و نمایشگر سوپر اسلوموشن 60 هرتز و فقدان دوربین تله‌فوتو و درگاه Lightning با استاندارد USB 2.0 متعلق به 20 سال پیش که بهتر هست بگیم Turtling و سرعت شارژ 20 وات باسیم و 15 وات بی‌سیم در محصول 800 دلاری هیچ توجیه و تفسیری غیر اینکه کاربران ما زامبی هستند و خود ما آقای خرچنگ، نداره. »

کاربر دیگری نیز نوشته است

« خلاصه در دو کلمه: ۱۳ بخرید »

کاربری دیگر در تایید نظر کاربر قبلی نوشته است

«شخصا بر این باورم که آیفون 13 ارزش خرید بسیار بیشتری از این گوشی داره. تقریبا هیچ چیزی تغییر نداشته ! همچنان رفرش ریت 60 هرتز ! ناچ !

کسی که اینقدر بودجه داره با پرچمدار دیگه بخره ( ترجیحا گلکسی یا پیکسل ) ، یا آیفون 13 ! »

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x