فناوری

بررسی آیفون 14 پلاس اپل + مشخصات فنی ، امکانات ، قیمت ، نظرات مردم

گوشی آیفون 14 پلاس از سری گوشی های نسل جدید اپل است که از آن قالب استاندارد و همیشگی آیفون خارج شده و کمی بزرگتر است.

به گزارش پارت نیوز؛ آیفون 14 پلاس وارد بازار شده است. این گوشی با نسل قبلی خود تفاوت های زیادی دارد. آیفون 14 پلاس امکانات متفاوتی دارد که بیشتر از آنکه نسل جدید آیفون 14 باشد می توان گفت ارتقا یافته 13 پلاس است. این گوشی سه دوربین دارد و نمایشگر همیشه روشنش از تکتولوژی های جدید آن است.

داخل این یک گوشی کاملا جدید است. آیفون 14 پلاس بزرگتر از مدل 14 هست و اولین آیفون 6.7 اینچی است که بدون افزایش قیمت با مدل حرفه ای معرفی شده است. این گوشی دارای ویژگی های داخلی جدید آیفون استاندارد است. اکنون، بزرگ‌ترین آیفون برای بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالای آن قابل دسترسی نیست.

آیفون 14 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است، همان چیزی که در آیفون پرو مکس دیده می شود. به جز اندازه بزرگتر، باتری بزرگتر و قیمت بالاتر، پلاس از نظر ویژگی ها و طراحی با آیفون معمولی از جمله پردازنده آیفون 13 پرو مطابقت دارد.

ویژگی‌های جدید در همه آیفون‌های امسال، عکاسی محاسباتی بهبودیافته، توانایی تشخیص تصادف خودرو، بهبود تثبیت‌کننده ویدیو و حتی امکان ارسال پیام‌های اضطراری از طریق ماهواره است. در مورد اینکه آیا آیفون 14 و آیفون 14 پلاس ارزش خریدن دارند یا نه در ادامه با شما صحبت می کنیم.

مشخصات فنی آیفون 14 پلاس

عکس صفحه نمایش آیفون 14 پلاس

دوربین ها: عقب 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 12 مگاپیکسلی عریض. جلو 12 مگاپیکسل | پردازنده Apple A 15 Bionic | صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED 60 هرتزی، 2778 x 1284 پیکسل، 458 پیکسل در هر اینچ| حافظه داخلی: 128 گیگابایت (تا 512 گیگابایت) | باتری: تا 26 ساعت پخش ویدیو | ابعاد: 6.3 x 3.1 x 0.3 اینچ | وزن 7.2 اونس

طراحی iPhone 14 plus

قابل توجه ترین تفاوت ها با آیفون 13 رنگ ها، بریدگی بالای نمایشگر و دوربین های پشتی است. تغییرات رنگ ظریف هستند: به عنوان مثال، یک محصول روشن تر (قرمز)، به Midnight، Starlight و Purple می پیوندد. رنگ پنجم، سایه پاستلی آبی است. در حالی که سری آیفون 14 پرو جزیره دینامیک را به دست آورد، بریدگی آیفون 14 پلاس بازطراحی کوچکی را برای باریکتر شدن و با بریدگی عمیق‌تر نشان می‌دهد.

iPhone 14s برخلاف روکش مات موجود در مدل‌های iPhone Pro، شاسی براقی دارد و دارای فریم آلومینیومی است. آیفون 14 پلاس یک گوشی واقعا بزرگ است. بنابراین، درست مانند آیفون 14 پرو مکس، اگر قبلاً گوشی به این بزرگی نداشتید، باید قبل از خرید آن را در دستان خود امتحان کنید. برای دست های کوچکتر مناسب نیست.

این همان سبک بریدگی است که برای اولین بار در آیفون 13 پرو برای قرار دادن دوربین های جلو دیده شد. اگرچه از نظر ظاهری با بریدگی کپسول مانند آیفون 14 پرو بسیار متفاوت است، اما نسبت به طراحی آیفون 13 پیشرفت کرده است.

زیبایی آیفون 14 پلاس

دوربین اصلی جدید آیفون 14 پلاس دارای لنز بزرگتری است. در نتیجه و به خاطر تقارن، اپل هر دو دوربین عقب را که در آرایش مورب باقی می مانند، بزرگ کرده است. (به این دلایل، شما به یک کیس جدید برای آیفون نیاز دارید بنابراین من می توانم دوباره فکر کنم که آیا هنوز به یک گیمبال جداگانه برای لرزشگیر تصویر نیاز دارم یا خیر.

عملکرد و عمر باتری آیفون 14 plus

همانطور که قبلاً اشاره کردم، مغز آیفون 14 پلاس از پردازنده A15 Bionic سال گذشته نیرو می گیرد. چنین چیزی قبلاً در مورد آیفون رخ نداده بود. اما برای روشن شدن موضوع، این پردازنده آیفون 13 در آیفون 14 پلاس نیست، بلکه نسخه پیشرفته ای است که در ابتدا در آیفون 13 پرو معرفی شد. به عبارت دیگر، این آیفون از CPU سال گذشته Pro استفاده می کند. زمان نشان خواهد داد که اپل به دنبال کاهش هزینه و ساخت سی پی یو هایی با قابلیت ارتقا است یا خیر!

آیفون 14 پلاس یک گوشی واقعاً جدید است، حتی اگر همان پردازنده و ظاهر آیفون 14 را داشته باشد. اندازه بزرگتر آن را برای کسانی که می‌خواهند صفحه نمایش بزرگ‌تری برای لذت بردن از متن بزرگ‌تر یا تماشای ویدیوی مجلل‌تر داشته باشند، جذاب‌تر می‌کند.

عکس لبه های گرد آیفون 14 پلاس

آیفون 14 پلاس، عمر باتری فوق‌العاده زیاد است. اپل می‌گوید این باتری بادوام‌ترین باتری در هر آیفونی است. در آزمایش‌هایم، متوجه شدم که آیفون 14 پرو مکس برای برخی کاربردها، مانند پخش ویدیو، آن را شکست می‌دهد، اما از جنبه‌های دیگر، این باتری فقط روشن می‌شود. این به سلول بزرگتر و این واقعیت مربوط می شود که برخلاف آیفون 14 پرو مکس، صفحه نمایش همیشه روشنی برای سرویس وجود ندارد. این بسیار بیشتر از یک روز دوام می آورد و آرامش واقعی را از وحشت ناشی از اضطراب باتری به ارمغان می آورد.

آیفون 14 پلاس هر کاری را که آیفون 14 توانایی انجام آن را دارد انجام می دهد، اما در مقیاس بزرگتر، بنابراین خواندن صفحه راحت تر است و اگر دست های بزرگتری دارید، تایپ کردن روی صفحه کلید روی صفحه نمایش آسان تر است. عملکرد بین مدل های بزرگتر و کوچکتر آیفون 14 یکسان است، اما باتری در پلاس بیشتر دوام می آورد.

آیا آیفون 14 پلاس را بخریم؟

اگر بهترین آیفون را می‌خواهید، باید آیفون پرو یا پرو مکس را انتخاب کنید. بله، قیمت‌ها بالاتر هستند، اما این مدل‌ها نسبت به 14 پلاس ارتقا یافته‌اند. اگر بتوانید پول اضافی را برای یک پرو به جای آیفون 14 پلاس بدهید، اگر دوربین بهتر پرو را داشته باشید، ارزشش را دارد. اما اگر به دنبال یک گوشی جذاب و هم اندازه پرو هستید آیفون 14 پلاس گزینه خوبی است.

عکس گوشی آیفون 14 پلاس آبی

در واقع به جز پرو پلاس یک چیز دیگر است. اگر قصد ارتقا دارید و می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید، اکنون، برای اولین بار، راهی برای انجام این کار بدون هزینه اضافی زیاد مرتبط با Pro Max وجود دارد. اگر آیفون 14 پیشرفت مناسبی نسبت به آیفون 13 به نظر می‌رسد، آیفون 14 پلاس یک ارتقاء بسیار خاص به نظر می‌رسد، با این فرض که اندازه بزرگ‌تر را دوست دارید.

آیفون 14 پلاس در ایران

متاسفانه این گوشی به صورت رسمی و رجیستر شده، هنوز به بازار ایران نرسیده است. علاقمندان به گوشی های آیفون منتظر حضور این گوشی در بازار هستند. البته حضور همزمان این سری گوشی و آیفون 14 پرومکس می تواند بازار این گوشی در ایران را خراب کند.

نظرات مردم در خصوص آیفون 14 plus

کاربران در فضای مجازی جدای از نظرات کارشناسی نظراتی کاربردی دارند که ممکن است از نظر شما مهم باشد. به همین دلیل نظرات مردم در خصوص گوشی iphone 14 plus  را تقدیم نگاه گرم شما خوانندگان گرامی می کنیم.

کاربری در فضای مجازی نوشته است:

«به این گوشی فقط قابلیت نوتیفیکیشن در وب اپلیکیشن ios اضافه شد.

بدین ترتیب با ساخت یک وب اپلیکیشن علاوه بر امکانات و قابلیت های پیشین که فقط یه نوتیفیکیشن کم داشت الان دیگه به یک اپلیکیشن کامل تبدیل شده این.

ضمنا با دادن دسترسی نوتیفیکیشن به وب اپلیکیشن، اون وب که ساختین میاد تو بخش تنظیمات گوشی کنار اپلیکیشن های دیگه! یعنی نوع نوتیفیکیشن و… در کنترل شماست مثل یه اپلیکیشن واقعی!

فعلا من با دیوار تست کردم وقتی با دیوار وب اپلیکیشن ساختید یه پیغام میاد از دیوار که تائید کنید بعد یه پنجره باز میشه روی allow کلیک کنید تا نوتیفیکیشن فعال بشه. خدایی عالی کار میکنه تا یکی تو چت دیوار پیام بده فوری نوتیفیکیشن و متن پیامش میاد عین یه اپ! »

عکس آیفون 14 پلاس

کاربر دیگری آرزوی ورشکستگی اپل را دارد و نوشته

«خداکنه اپل ورشکست بشه چون بدعت های بدی داره تو صنعت موبایل می‌زاره شارژر حذف کرد همه برندا همین کارو کردن فقط چینیا فعلا نکردن پکیج های منسوخ شده قدیمی میاد به یه اسم دیگه می‌کنه تو پاچه مشتری دوتا ایموجی اضافه می‌کنه اسمش میزاره آپدیت مصرف کنند رو تو حالت خماری نگه میداره و قطره چکانی بهش امکانات میده .الکی چو انداخته اینترنت ماهواره ای میدم در صورتی که هزینه اشتراکش به پول ایران ماهی بالای دو ملیونه . امیدوارم هیچ وقت دیگه وارد نشه چون باعث بانی بالا رفتن قیمت موبایل همین آیفونه»

کاربر دیگری نوشته است

« واقعا طراحیش از نسل قبلش بهتر شده و خداییش از نظر سرعت و دوربین حرف اول رو واقعا آیفون میزنه با اینکه اصلا از کار کردن با آیفون بخاطر محدودیت هاش خوشم نمیاد ولی واقعا هیچ گوشی به پای آیفون نمیرسه مخصوصا آیفون ۱۴ . من خیلی فیلم دانلود میکنم و میریزم تو فلش و وصل میکنم به تلوزیون . میدونم با اپل هم میشه اینکارو کرد ولی کار رو سخت میکنه و به راحتی اندروید نمیرسه و تنها مشکلم با آیفون همینه که راحتی اندروید رو نداره .و اصلا روی هیچ گوشی تعصب ندارم و اینو دیگه همه میدونن که هیچ گوشی نمیتونه توی تست سرعت اپل رو شکست بده »

سخن پایانی

انتخاب یک گوشی مناسب با شرایط و امکانات شما بسیار مهم است. شما باید نیازهای خود را بسنجید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. سری محصولات اپل به دلیل تحریم های ایران خدمات خوبی به کشور ایران نمی دهند و شما مجبورید به جای استفاده از اپلیکیشن های ایرانی مورد نیاز خود از نسخه تحت وب آنها استفاده کنید که ممکن است باعث دردسر و اذیت شدن شما شود.

با این حال اگر هنوز هم یک گوشی به روز از محصولات اپل را دوست داری آیفون 14 پلاس در صورتی که وارد کشور شود گزینه مناسبی است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x