خودرو

بررسی مشخصات فنی هونگچی E-QM5 + آپشن و طراحی

با تاکید وزارت صمت واردات و تولید خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته است. سدان برقی هونگچی E-QM5 توسط گروه بهمن وارد بازار می شود.

به گزارش پارت نیوز؛ این خودرو چینی با هدف استفاده در سرویس های آنلاین حمل و نقل مسافر توسعه پیدا کرده است. هونگچی E-QM5 تحت برند جدید BM Cars عرضه می شود.

مشخصات فنی

هونگچی از پلتفرمی مشترک با سدان بنزینی هونگچی h5 بهره می برد. نیروی مدل پایه این سدان لوکس، توسط یک موتور برقی تامین می شود. این موتور روی محور جلو قرار دارد و ۱۰۰ کیلووات یا ۱۳۶ اسب بخار قدرت و همچنین ۱۸۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب این نسخه ۹.۵ ثانیه اعلام شده است. اما مدل فول هونگچی E-QM5 که پسوند پلاس را در نام خود دارد، به موتوری قوی‌تر مجهز است. این موتور ۱۴۰ کیلووات یا ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن.متر گشتاور دارد و چرخ‌های جلو را به حرکت وادار می‌کند.

تامین انرژی مدل پایه هونگچی را باتری 55 کیلووات ساعتی تامین می کند. این باتری از نوع لیتیوم فسفات آهن و توسط شرکت چونگ کینگ فودی ساخته می شود. این شرکت زیر مجموعه گروه بی وای دی است. در صورت شارژ کامل می تواند 431 کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم بر مبنای استاندارد است در شرایط واقعی برد حرکتی کمتری دارد. چنانچه به پورت پرسرعت متصل شود در عرض 30 دقیقه میزان شارژ آن از30 به 80 درصد می رسد. شارژ کامل از طریق برق استاندارد شهری حدود 8 ساعت زمان می برد.

مشخصات کلی

نوع موتور یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۵۵ کیلووات ساعت

۸۲ کیلووات ساعت

قدرت ۱۳۶ اسب بخار

۱۸۷ اسب بخار

گشتاور ۱۸۰ نیوتن.متر

۳۲۰ نیوتن.متر

گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۹.۵ ثانیه
سرعت —–
بُرد خودرو ۴۳۱ کیلومتر

۶۰۵ کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
نوع بدنه سدان
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۵۰۴۰ میلیمتر
عرض ۱۹۱۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۶۹ میلیمتر
فاصله محورها ۱۹۱۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۸۱۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۳۳ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

 

آپشن ها و امکانات هونگچی E-QM5

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه  دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف ندارد

طراحی داخلی

طراحی داخلی این خودرو کمی پایین تر از انتظارات است. ساختار داخلی این سدان ساختاری ساده دارد و حس مدرنیته را به بیننده منتقل نمی کند.همه چیز از طریق نمایشگر مرکزی 10 یا 12 اینچی منتقل می شود و خبری از دکمه های کنترلی روی داشبورد نیست. پشت فرمان ترکیبی از آمپرهای آنالوگ با صفحه دیجیتال است امری که برای یک خودرو برقی قابل پسند نیست.

هونگچی E-QM5

البته این خودرو با هدف استفاده در سرویس های آنلاین حمل و نقل مسافر ساخته شده است. به همین علت فاکتورهایی مثل جاداری کابین و دوام قطعات نسبت به کیفیت و امکانات ارجحیت دارد. فضای گسترده پا برای سرنشینان عقب به نوعی این مسئله را تایید می کند.

امکانات و تجهیزات هونگچی E-QM5 در سطح قابل قبولی قرار دارد. از جمله امکانات این خودرو باید به مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی جلو، کروز کنترل هوشمند و تنظیم برقی صندلی‌های ردیف عقب در نسخه فول آپشن اشاره کنیم.

سیستم اطلاعات و سرگرمی هونگچی E-QM5 با همکاری شرکت DiDi توسعه پیدا کرده و به قابلیت تشخیص چهره مجهز است. بی‌تردید وجود این قابلیت را باید به دید مثبت نگاه کرد، چرا که امنیت خودرو را بالا می‌برد.

طراحی ظاهری

این سدان برقی تحت نظارت جایلز تیلور طراحی شده است و ظاهر خاصی دارد. آقای تیلور پیش از پیوستن به گروه فاو در سال ۲۰۱۸، مدیر طراحی رولزرویس بود. چراغ‌های این سدان برقی نیز ساختاری دو تکه دارند و روشنایی در شب توسط چراغ‌های موجود روی سپر تامین می‌شود. جلوپنجره عریض و فرم خاص چراغ‌ها از ویژگی‌های شاخص E-QM5 است. به‌دلیل برقی بودن پیشرانه، جلوپنجره مشبک نیست و جنبه تزئینی دارد.

هونگچی E-QM5

هونگچی E-QM5 در نمای عقب نیز طراحی پیچیده و متمایزی دارد. چراغ‌های Y شکل موجود در این بخش دارای ابعاد بزرگی هستند و تا روی گلگیرهای عقب امتداد پیدا کرده‌اند. لبه صندوق تیز طراحی شده و خط شانه جانبی به آن ختم می‌شود. در نمای جانبی، قوس زیبای سقف و خط شانه ضخیمی که به لبه صندوق عقب منتهی می‌شود جلوه زیبایی به خودرو می دهد. حاشیه بالایی شیشه‌ها یک نوار کرومی دارد و رینگ‌ها ۱۸ اینچی است. این خودرو با تایرهایی به ابعاد ۵۵/۲۱۵ خط تولید کارخانه را ترک می‌کند.

ابعاد این خودرو به این صورت است که طول بدنه هونگچی E-QM5 برابر با ۵۰۴۰ میلیمتر و عرض آن برابر با ۱۹۱۰ میلیمتر است. ارتفاع این خودرو ۱۵۶۹ میلیمتر اعلام شده و فاصله محوری آن به ۲۹۹۰ میلیمتر می‌رسد که رقمی بسیار مناسب است.

مزایا و معایب

+ طراحی خاص نمای ظاهری

+ امکانات قابل قبول

+ کابین جادار

– پیشرانه‌های نه‌چندان قدرتمند

– استفاده از نمایشگر آنالوگ در پشت فرمان

انتهای مطلب/ ی.ر

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x