فناوری

بررسی نقطه قوت Xperia 5 V؛ دوربین دوگانه و فوق حرفه ای

Xperia 5 V دارای یک دوربین دوگانه در پشت با یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی جدیدترین دوربین 12 مگاپیکسلی سونی است.

به گزارش پارت نیوز؛ هنوز زوم 2 برابری با کیفیت بالا در دسترس است، اما در دوربین اصلی با برخی ترفندهای درون سنسور دوربین Xperia 5 V انجام نمی شود.

بررسی دوربین Sony Xperia 5 V

دوربین اصلی همان دوربین پرچمدار Sony Xperia 1 V است. از حسگر Sony ExmorT IMX 888 استفاده می کند – یک تصویربرداری چند بعدی 1/1.35 اینچی با وضوح 52 مگاپیکسل (48 مگاپیکسل موثر)، 1.12 میکرومتر پیکسل، و پشت آن قرار می گیرد. لنز تثبیت شده (OIS) 24mm f/1.9.

ExmorT جدید ارتقاء ساختار انباشته نسل ExmorRS است – فتودیودها و ترانزیستورهای مربوط به آنها را در دو لایه مجزا به جای اینکه به روشی معمولی در کنار دیگری قرار گیرند، دارد. در حالی که نیاز به دقت تراز در سطح میکرون دارد، همچنین به این معنی است که فتودیودها اکنون بزرگتر هستند و نور را دو برابر بهتر و همچنین تا سه برابر سطوح اشباع بالاتر را جمع آوری می کنند. ترانزیستورهای نشسته روی یک لایه جداگانه نیز بهینه شده اند که منجر به سیگنال تمیزتر با نویز کمتر شده است.

سنسور چند وجهی 4.3:3 نسبت به سنسور اصلی 4:3 مساحت بیشتری دارد و می توان از آن برای بهبود تثبیت ویدیو استفاده کرد.

دوربین فوق عریض نیز مانند Xperia 1 V است – از سنسور 12 مگاپیکسلی Sony IMX 563 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری که در پشت لنز 16 میلی‌متری f/2.2 قرار دارند استفاده می‌کند. این دوربین همچنین از Dual Pixel AF پشتیبانی می‌کند، اما از عکاسی ماکرو پشتیبانی نمی‌کند.

در نهایت، دوربین سلفی دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی Sony IMX 663 1/2.9 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری در پشت لنز 20 میلی‌متری f/2.0 و فوکوس ثابت در بی‌نهایت است.

برنامه‌های Photo Pro و Video Pro از رابط کاربری عمودی پشتیبانی می‌کنند، و حالت اولیه Photo Pro اکنون از فیلم‌برداری 4K با سرعت 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند – اگر نمی‌خواهید خودتان چیزها را تغییر دهید، نیازی به استفاده از Video Pro برای این کار نیست. . خوب! یک گزینه حرکت آهسته نیز در Photo Pro Basic موجود است.

درست مانند Xperia 1 V، Xperia 5 V دارای نمایه تصویری جدید S-Cinetone برای برنامه Video Pro است که ظاهری بد خلق با رنگ پوست و رنگ سینمایی پیشرفته دارد. برای افرادی که با S-Log یا درجه بندی رنگ آشنایی ندارند، خروجی پیش فرض خوبی ارائه می دهد.

حالت Showcase محصول نیز در دسترس است که از دوربین‌های آلفا قرض گرفته شده است، که هدف آن وبلاگ‌نویسان محصول است و به دوربین اجازه می‌دهد به‌جای صورت شما روی محصولی که در دست دارید فوکوس کند. سونی همچنین وعده بهبود حالت بوکه را حتی در مقایسه با Xperia 1 V داده است.

Xperia 5 V Photo Pro ؛ برنامه پیش فرض

ویژگی های دوربین Sony Xperia 5 V

برنامه پیش‌فرض دوربین در Xperia 5 V Photo Pro سونی است. حالت Basic آن جایی است که وقتی به کنترل خلاقانه اهمیتی نمی دهید، بیشتر زمان عکاسی خود را در آن می گذرانید. یک ویژگی جدید در اینجا وجود دارد – نمای شب. این یا خودکار یا خاموش است، و اساساً حالت شب است که ما منتظر آن بودیم. به گفته سونی، محافظه کارتر است و در محیط های تاریک تر از رقبا فعال می شود. در صورتی که نمای شب در شرف فعال شدن باشد، تنها نشانه ای که دریافت خواهید کرد، تغییر رنگ میانبر آن (از سفید به نارنجی) است.

لغزنده های تعادل سفیدی (تلویحی) و جبران نوردهی، حالت بوکه، حالت رانندگی، فلاش و نسبت تصویر بلافاصله در کنار شاتر قرار می گیرند. انتخابگر بزرگ‌نمایی نیز در همین نزدیکی است، بنابراین تقریباً همه چیز را می‌توان با یک انگشت شست بدون نیاز به استفاده از دست دیگر کار کرد. و می توانید از سخت افزار یا کلیدهای شاتر مجازی استفاده کنید.

در انتهای مقابل منظره یاب، و برای این موارد، به دست دیگر خود نیاز دارید، یک دکمه بیشتر، یک میانبر برای لنز گوگل، یک دکمه منو برای دسترسی به منوی تنظیمات (بسیار طولانی) و دکمه را پیدا خواهید کرد. که به شما امکان می دهد بین این حالت/برنامه اولیه و Pro alter ego آن جابجا شوید.

بررسی Sony Xperia 5 V

Sony Xperia 5 V

در اینجا، هنگامی که در حالت فیلمبرداری هستید، یک سوئیچ برای Slow-Mo خواهید دید. و هنگام فیلمبرداری در این حالت اولیه، اکنون می توانید از مجموعه کاملی از وضوح تصویر و نرخ فریم پشتیبانی شده انتخاب کنید.
هنگامی که در بخش حرفه ای Photography Pro هستید، یک حالت خودکار، و همچنین حالت های کلاسیک برنامه، اولویت شاتر و دستی، به علاوه یک گزینه Recall حافظه را دریافت می کنید که در آن می توانید تنظیمات از پیش تعیین شده را ذخیره کنید تا بتوانید برگردید.

ویدئو پرو Sony Xperia 5 V

برنامه Video Pro در Xperia 5 V نیز موجود است. این برنامه کنترل‌های نوردهی دانه‌بندی و نرخ فریم اضافی را در بالای برنامه اصلی ارائه می‌کند، اما از دردسر درجه‌بندی رنگ فیلم پس از آن جلوگیری می‌کند (ما Cinema Pro را برای آن داریم). این باعث می شود آن را برای آپلود مستقیم خارج از دوربین (تلفن) در پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیوی مورد علاقه شما مناسب کند.

سینما پرو Sony Xperia 5 V

Sony Xperia 5 V

Cinema Pro پیشرفته‌ترین برنامه‌ای است که سونی دارد و کنترل دقیقی بر تمام جنبه‌های فرآیند عکس‌برداری ارائه می‌دهد. این برنامه از نرخ فریم و وضوح بسیاری پشتیبانی می کند، اما نسبت تصویر 21:9 دارند – این واقعاً تنها نسبت در این برنامه است. شما در مورد سرعت شاتر (که با زاویه شاتر انتخاب می کنید)، ISO و f-stop (در صورت لزوم)، و همچنین تراز سفیدی و “ظاهر” حرف آخر را می گویید – به نوعی مانند یک نمایه رنگ که مجموعه ای از آن وجود دارد. (Venice CS، Opaque/BU60YE60، Bright/BU20YE60 و غیره). یک مقیاس نشانگر -2 تا +2EV در پایین سمت چپ منظره یاب به شما می گوید که چقدر از سطح نوردهی اندازه گیری شده فاصله دارید.

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های Cinema Pro، توانایی قرار دادن فوکوس بین فواصل فوکوس از پیش تعیین شده (A-B) با کنترل مدت زمان انتقال است. عملکرد ضربه به فوکوس نیز وجود دارد، اما هیچ ردیابی وجود ندارد، بنابراین اگر سوژه شما در کادر حرکت کند، تلفن آن را دنبال نمی‌کند – در عوض، روی هر چیزی که در جعبه‌ای که در آن ضربه زده‌اید فوکوس می‌کند.

کیفیت عکس در روز Sony Xperia 5 V

کیفیت دوربین Sony Xperia 5 V

دوربین اصلی Sony Xperia 5 V عکس‌های 12 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و به اصطلاح روی آنها سونی نوشته شده است. عکس‌ها در کل عالی هستند و از بهترین عکس‌هایی هستند که می‌توانید در سال 2023 روی یک گوشی هوشمند بگیرید.

نمونه هایی که ما گرفتیم در جزئیات فراوان هستند، نویز در صورت وجود کم است، تراز سفیدی و نمایش رنگ ها دقیق هستند، و کنتراست بالا است. محدوده دینامیکی مستحق تحسین است، و پردازش به خوبی با افراط تون اداره می شود.

در نهایت، ما هرگز از ستایش پردازش متعادل و ظاهر طبیعی سونی در عکس‌ها خسته نمی‌شویم – همه چیز از شاخ و برگ و جزئیات پیچیده تصادفی در چهره افراد گرفته تا ماشین‌ها و ساختمان‌ها – دلپذیر و خوب به نظر می‌رسد.

اینجا فیل در اتاق می آید. همانطور که وعده داده شده بود، یک میانبر اختصاصی با زوم 2 برابری روی منظره یاب وجود دارد و گوشی به راحتی عکس های زوم شده 12 مگاپیکسلی را می گیرد.

باید اعتراف کنیم که انتظار داشتیم بدترین وضعیت را رقم بزنیم و بسیار خوشحالیم که این اتفاق رخ نداد. عکس‌های با زوم 2 برابری با زوم‌های 2.5 برابری دوربین تله‌فوتوی Xperia 5 IV یکسان هستند.

آنها جزئیات زیادی را ارائه می دهند و وضوح قابل قبولی دارند. پردازش طبیعی باقی مانده است، و ما مصنوعاتی را از زوم حسگر مشاهده نکردیم (برش را از مرکز 48 مگاپیکسل بخوانید). در حالی که جزئیات هر پیکسل نمی تواند با خروجی استاندارد 1x برابری کند، همان چیزی است که سونی از دوربین تله فوتو قبلی خود ارائه کرده است. رنگ‌ها، کنتراست، دامنه پویا – همه آنها با عکس‌های معمولی 1x مطابقت دارند.

سونی می‌گوید که عکس‌های نور روز باید با عکس‌های Xperia 5 IV برابری کنند، اما تفاوت بزرگ باید در نور کم باشد، جایی که در مورد تصاویر زوم‌شده باید نتایج بسیار بهتری نسبت به Xperia 5 IV دریافت کنیم. اما کمی بعد به آن خواهیم رسید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x