خودرو

بررسی کامل لادا وستا کراس؛ سدان جدید نیکا موتور

لادا وستا کراس سدان جدید روسی که شرک نیکا موتور وارد کننده آن به بازار خودو داخلی است، جزو خودروهای اقتصادی و به صرفه قرار دارد که اکنون در نمایشاه بین‌المللی اوراسیا توسط این شرکت رونمایی شده است.

به گزارش تلنگر؛ لادا وستا کراس یک خودروی سراسری است، مدلی از واگن لادا وستا، که یک نسخه پیش تولید است، همانطور که در نمایشگاه آفرود مسکو 2015 نشان داده شد. این رویداد در پایان ماه اوت برگزار شد. چنین راه حل ساده ای اجازه می دهد تا توجه بیشتری را به ماشین جدید جلب کند ، زیرا واقعاً چشمگیر به نظر می رسد. لادا وستا کراس  SWمدل 2023 اولین بار در سال 2015 ارائه شد و که در سال های 2015، 2016، 2017، 2018، 2019، 2020، 2021، 2022 و 2023 عرضه شد.

بررسی طراحی خارجی لادا وستا کراس

برای درک اینکه چه شکلی است، چه نوع ماشین جدیدی است، چه سطحی از مدرنیته، پویایی و کاریزمایی دارد، عکس ها و ویدیوهایی که در این مقاله یافت می شوند به شما کمک می کند. ظاهر VAZ دارای شباهت های خاصی با Lada XRay Concept 2 2016 است، یعنی سبک X شکل، زیرا چراغ های جلو نصب شده در جلو به بخش هایی تقسیم می شوند که شباهت هایی را ایجاد می کند.

اگر دقت کرده باشید، می‌توانید محفظه‌های مه‌گیر را در پایین پشت سپر که در جلو نصب شده‌اند، ببینید. اگر خودرو را با سدان لادا وستا کراس مقایسه کنید، قسمت پایینی آن توسط لنت های پلاستیکی قدرتمند محافظت می شود که معلوم شد رنگ نشده است. این ویژگی خراش است، چنین طفره ای بسیار مفید بود، می تواند سپر جلو و عقب، آستانه ها، مناطق درب در پایین و همچنین قوس چرخ را تکمیل کند.

معرفی وستا SW کراسلادا ویستا SW Cross

مشبک برجسته رادیاتور دارای محفظه هایی است که توسط یک جفت میله کرومی نشان داده شده است. پلاک نام سازنده نیز اندازه بزرگی دارد. قسمت کناری خودروی جدید دارای فرورفتگی های جالبی است که مشابه آنهایی که در قسمت جلوی سپر وجود دارد، اما کمی حجیم تر است.

قوس چرخ مجهز به رینگ چرخ 18 اینچی است. ارتفاع ترخیص جاده افزایش یافته است، بدون آن لازم است نه تنها با حرکت زمین ناهموار، بلکه با جاده های “کیفیت” فدراسیون روسیه نیز انجام شود. نسخه مفهومی دارای فاصله از زمین حدود 300 میلی متر است، یک مدل سریال مطمئناً ارتفاع متوسط ​​تری خواهد داشت که افزایش عملکرد آیرودینامیکی و پایداری دستگاه را در پیچ ها ممکن می کند.

نمای جانبی لادا وستا کراس SWطراحی بدنه لادا وستا کراس

قسمت عقب دارای یک درب چمدان است که اندازه آن اندازه بزرگ نیست و خود محفظه چمدان جادار است. با وجود شباهت با نسخه سدان، طبق اطمینان سازندگان، شباهت ظاهری نسخه کراس با نسخه استاندارد در پشت قفسه مرکزی خودرو به پایان می رسد. سپس یک سقف شیب دار اساسا جدید، شیک و روان وجود دارد. به عقب “ورزشی”.

مجهز به فانوس های نوری عقب مدرن به همراه ستون های اصلی عقب است که به خودرو پویایی می بخشد. اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم، ظاهر جهانی، به شرطی که شرکت بتواند سبک خود را حفظ کند، تقریباً چیزی را برای همکلاسی های خود از دست نمی دهد، محیط هایی مانند Skoda Octavia Scout ، Volkswagen Golf Altrak و حتی جایی Subaru Forester .

بسیار جالب، منبت مشکی زیر اسپویلر عقب است. با کمک این عنصر، احساس می شود که سقف به بدنه اصلی در پشت متصل نشده است. به طور کلی، طراحی حدود 300 معرفی شده است. از تغییراتی که از قفسه وسط شروع می شود و به محفظه بار می رود.

صندوق عقب لادا وستا کراسصندوق عقب لادا وستا کراس

چنین راه حل هایی را می توان به ندرت حتی در تولید کنندگان خودرو در سراسر جهان یافت. انتظار می رود صندوق عقب بتواند تا 500 لیتر فضای مفید را به دست آورد که در صورت لزوم می توان با اضافه کردن پشتی صندلی های عقب این فضای را افزایش داد. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا مدل سریال دارای محفظه چمدان مخفی، پرده و ریل های مخصوص برای تثبیت راحت تر صندوق عقب خواهد بود، زیرا این خودرو مفهومی معروف بود.

فضای داخلی لادا وستا کراس

با قضاوت بر اساس اظهارات نمایندگان این شرکت، زمانی که آنها در حال ایجاد یک فضای داخلی جدید خودرو بودند، فقط از مواد با کیفیت بالا استفاده کردند. گفتن اینکه فضای داخلی دقیقاً مشابه نسخه استاندارد است، اضافی نخواهد بود. پنل نصب شده در جلو به سبک بسیار جالب و به شکل 3 چاه ساخته شده است. با عناصر مختلف جالب و نور آبی محتاط تکمیل شده است.

صندلی های نصب شده در جلوی خودرو راحت تر هستند. به گفته سازندگان، به لطف آنها، راننده می تواند با وجود سفرهای طولانی، احساس راحتی زیادی داشته باشد. آنها از پرکننده با کیفیت بالا ساخته شده اند و دارای پشتیبانی کامل جانبی هستند.

کابین راننده

فضای داخلی لادا وستا کراس و فرمان

صندلی راننده علاوه بر تنظیمات اصلی دارای گزینه تنظیم ارتفاع نیز می باشد. کنسول نصب شده در مرکز توانسته نظر را به خود جلب کند. روشن، رنگارنگ و کاملا کاربردی به نظر می رسد. به لطف موقعیت مکانی مناسب راننده، کار با آن حتی در هنگام رانندگی آسان است. با کمک یک زاویه خاص، ظاهر پانل ارگونومیک تر شده است.

حتی تجهیزات اولیه در محصولات جدید داخلی، دارای یک سیستم کنترل آب و هوا، و همچنین یک مجموعه اطلاعات رسانه ای با نمایشگر است که از ورودی صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می کند. با توجه به اینکه خودروی جدید در بدنه ای کشیده خواهد بود، می توان فرض کرد که برای افرادی که پشت سر می نشینند، فضای آزاد در پاها حتی بیشتر خواهد بود.

تاکنون مدیران این شرکت در مورد ابعاد اعلام شده دستگاه صحبتی نکرده اند زیرا کار هنوز به پایان نرسیده و ممکن است مدل سریال کمی با نسخه مفهومی متفاوت باشد. رنگ درج های پلاستیکی روی اثاثه یا لوازم داخلی درب را می توان با رنگ اصلی یونیورسال مطابقت داد که نه تنها فضای داخلی خودرو را تکمیل می کند، بلکه آن را با ظاهر مرتبط می کند.

فرمان لادا وستا کراس

بسیاری از رانندگان فرمان به روز شده لادا وستا کراس را دوست دارند، که اکنون دارای روکش چرمی است و به دلیل افزایش ضخامت، راحت تر در دست ها دراز می کشد. فرمان ماشین کلیدهای کاربردی فراوانی را ارائه می دهد که از جمله آنها شروع گزینه گرم کردن فرمان است. تودوزی صندلی ها دارای افزودن درج های پارچه ای به رنگ اصلی خودرو است.

زیر تکیه گاه ها پلاک های فلزی با نام لادا وجود دارد. به همین دلیل، فضای داخلی دستگاه نه تنها شیک است، بلکه از ساییدگی این قسمت تماس صندلی نیز جلوگیری می کند. توجه به این نکته اضافی نیست که صفحه نمایشی که از کنترل لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی پشتیبانی می کند حتی در نسخه استاندارد ارائه شده است.

مشخصات فنی

اگر برای گیربکس صحبت کنیم، به طور استاندارد، یونیورسال با درایو جلو می رود، اما نمی توان نصب سیستم چهار چرخ متحرک 4×4 را رد کرد. خود خودرو بر روی پلت فرم حجم 3 محوره از قبل محبوب طراحی شده است ، بنابراین منطقی است که نتیجه گیری کنیم که به طور کامل کپی می شود.

یونیورسال دارای پایه های مستقل مک فرسون در جلو و معماری نیمه مستقل با پرتو پیچشی در عقب است. فرمان با کمک فرمان برقی انجام می شود. سیستم ترمز با ترمزهای دیسکی جلو تهویه شده نشان داده می شود.

بررسی موتور

موتور لادا وستا کراس

انتظار می رود که برای جهانی داخلی، واحدهای نیرو با بنزین کار کنند. این یک موتور 1.6 لیتری 106 اسب بخاری است که توسط نیسان HR16 تولید شده است که همان موتور 1.6 لیتری را توسعه می دهد، اما در حال حاضر دارای 114 اسب بخار قدرت و حجم 1.8 لیتر است که دارای 126 اسب بخار است و یک موتور داخلی دارد.

علاوه بر جعبه دنده 5 سرعته دستی، یک جعبه دنده 5 دور و یک “ربات” وجود خواهد داشت. حداکثر سرعت لادا وستا کراس 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و صد اول در 10.5 ثانیه به دست خواهد آمد. مصرف این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر خواهد بود. تمامی واحدهای قدرت همراه با مشخصات اکولوژیکی و فنی موتورها دارای استانداردهای اروپایی یورو-5 هستند.

مشخصات کلی لادا وستا کراس

نمای پشت لادا وستا کراس

منتظر نصب کنترل کامل آب و هوا است. همچنین کروز کنترل، دوربین دید عقب، فرمان چند منظوره، سیستم ناوبری داخلی، سنسورهای باران و نور و گرمایش شیشه جلو نیز وجود خواهد داشت. فقط خودروهای خارجی چنین تجهیزاتی دارند که باعث خوشحالی آنها شد.

یونیورسال لادا وستا کراس قرار است در 3 پیکربندی کلاسیک، راحت و لوکس تولید شود. فرستنده های Era-Glonass بر روی هر سه مجموعه تجهیزات نصب می شود که آنها را قادر می سازد سیگنال اضطراری را به پلیس راهنمایی و رانندگی منتقل کنند. به لطف ماژول های GPS، امکان ردیابی موقعیت مکانی خودرو در زمان سرقت آن وجود خواهد داشت.

تجهیزات رده بالا همراه با کیسه های هوا خواهند بود که 4 عدد در جلو و جانبی خواهند بود. همچنین سیستم های EBD، TCS، BAS وجود خواهد داشت، سیستمی که به شما کمک می کند رانندگی در سربالایی را شروع کنید. آنها نصب سیستم امنیتی استاندارد، ایموبلایزر، کامپیوتر داخلی و قفل اتوماتیک درب را فراموش نکرده اند.

جمع بندی

با جمع بندی نتایج جدید تولید داخلی، لادا وستا کراس، می خواهم بگویم که این خودرو بسیار دگرگون شده است. حتی از نظر ظاهری که مدرن‌تر، اسپرت‌تر، پرانرژی‌تر و در عین حال شیک‌تر شده است، قابل توجه است. قسمت جلو تجهیزات عالی دریافت کرد، یک آرم بزرگ سازنده و چراغ های جلوی شیک وجود دارد.

چرخ‌های بزرگ با قوس‌های چرخ‌های کم حجم در طرفین نصب شده‌اند. اگر آرم “LADA” را بردارید، قسمت عقب تقریباً غیرقابل تشخیص است. فضای داخلی، به دنبال نمای بیرونی، از همه لحاظ بهبود یافته است. داشبورد خوب و راحت، صفحه نمایش لمسی، فرمان کاربردی راحت، کنسول مرکزی شیک وجود دارد.

کیفیت مواد دکوراسیون داخلی بهبود یافته است. صندلی های جلو کاملاً راحت هستند و پشتیبانی خوبی از جانبی دارند. فضای کافی داخل خودرو وجود دارد. محفظه چمدان دارای یک ذخیره جامد از حجم است که در صورت لزوم می توان آن را افزایش داد و در عین حال پشتی صندلی های عقب را اضافه کرد.

پیشرانه ها قوی ترین نیستند، اما کار خود را به خوبی انجام می دهند. سیستم ایمنی خوب و دستیارهای مختلف که برای کمک به راننده در جاده طراحی شده اند، راضی هستند. سیستمی وجود دارد که با نشان دادن محل قرار گرفتن ماشین شما از طریق سنسور ماهواره ای به شما کمک می کند تا یک ماشین را بدزدید.

همچنین یک سیستم Era-GLONASS وجود دارد که در صورت تصادف کراس اوور شما به شما سیگنال می دهد. بیایید ببینیم چه ماشینی در اجرای سریال خواهد بود، اما قابل مشاهده است که شرکت لادا، قاطعانه تنظیم شده است تا قلب رانندگان را به دست آورد. با قضاوت بر اساس نسخه خودروی مفهومی، آن‌ها همه شانس ها را دارند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x