فناوری

بررسی گلکسی A15؛ گوشی ارزان قیمت اما با کیفیت  

گلکسی A15 گوشی جدید سامسونگ است که کاملا اقتصادی و به صرفه می باشد. این گوشی شاید کیفیت و قدرت گوشی های رده بالا را نداشته باشد، اما در بلند مدت برای شما کارآمد خواهد بود. 

به گزارش پارت نیوز؛ گلکسی A15 با صفحه نمایش بزرگ و واضح، عمر باتری بالاتر از حد متوسط، فضای ذخیره سازی قابل ارتقا و عملکرد رقابتی رونمایی شد. در ادامه به بررسی کامل دوربین و قابلیت های این گوشی می پردازیم.

این گوشی همچنین برای چهار سال به روز رسانی می شود، به این معنی که برای مدتی نیازی به تعویض آن نخواهید داشت. اگرچه برخی از جنبه‌های کیفیت ساخت آن می‌تواند بهتر باشد، گلکسی A15 5G یک گام جلوتر از رقبا با قیمت مشابه است.

نرم افزار گلکسی A15

به دلیل قیمت پایین این گوشی نمی توان انتظار بالایی از آن داشت اما باز هم در زمینه هایی قوی عمل می کند. گلکسی A15 بر روی آخرین اندروید 14 اجرا می شود، سامسونگ قول به روز رسانی نرم افزاری چهار ساله را می دهد، مجموعه دوربین های مناسبی دارد و دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED است که با نرخ تازه سازی 90 هرتز زیبا به نظر می رسد.

رم و ذخیره سازی گلکسی A15

سامسونگ از سیستم مدیاتک 6835 روی تراشه (SoC) با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم در A15 استفاده می کند. همانطور که گفته شد، می توانید فضای ذخیره سازی را با اضافه کردن کارت microSD تا 1 ترابایت افزایش دهید. A14 فقط 64 گیگابایت فضا دارد، بنابراین این یک ارتقاء خوشایند است.

عملکرد فضای ذخیره‌سازی گلکسی A15

گوشی/پارامتر

خواندن ترتیبی

نوشتن ترتیبی

خواندن تصادفی

نوشتن تصادفی

گلکسی A15

۹۰۳

مگابایت‌برثانیه

۳۸۵

مگابایت‌برثانیه

۴۱ مگابایت‌برثانیه

۳۳ مگابایت‌برثانیه

صفحه نمایش گلکسی A15

صفحه نمایش گلکسی A15 

یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED بیشتر صفحه گوشی را اشغال می کند، اگرچه حاشیه قابل توجهی در اطراف آن وجود دارد که ضخیم تر از چیزی است که معمولاً در تلفن های گران قیمت می بینید. وضوح صفحه نمایش 2340 در 1080 پیکسل، نرخ تازه سازی ثابت 90 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت است.

برای مقایسه، A14  دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی بزرگتر است، اما به میزان قابل توجهی کم نورتر و 500 نیت است. TCL 179.99 دلاری 40 X 5G نیز با یک پنل 6.56 اینچی بزرگتر می شود و همان نرخ رفرش 90 هرتز را دارد، اگرچه وضوح بسیار پایین 1612 در 720 پیکسل دارد.

در داخل خانه، صفحه نمایش روشن، واضح به نظر می رسد و انیمیشن های صافی را نشان می دهد. در خارج، صفحه نمایش در شرایط عادی قابل مشاهده است، اما انعکاس ها می توانند در زوایای خاموش، به ویژه در ساعات نور روز مانع شوند.

دوربین سامسونگ گلکسی A15 5G

دوربین گلکسی A15 

سامسونگ در اینجا دوربین ها را از A14 به یک درجه کوچک تغییر می دهد. A15 شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8، دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی f/2.2 و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی f/2.4 است. A14 دارای دوربین های اصلی و ماکرو یکسان است، اما به جای دوربین فوق عریض، یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی دارد. در اینجا مانند خط برتر گلکسی S24، هیچ حقه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی وجود ندارد.

دوربین اصلی بهترین تصاویر را از سه گانه پشتی ایجاد می کند. به‌طور پیش‌فرض، تصاویر 12 مگاپیکسلی را از طریق binning پیکسل می‌گیرد، اما در صورت تمایل می‌تواند عکس‌های کامل 50 مگاپیکسلی را ثبت کند. رنگ ها در مقایسه با واقعیت کمی بیش از حد اشباع به نظر می رسند، اما جزئیات واضح هستند. شعله ور شدن جزئی لنز در برخی عکس ها مشهود بود.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی جزئیات مناسبی را حفظ می‌کند، اما به سمت رنگ‌های بیش از حد اشباع شده متمایل است. حالت پرتره به طور پیش‌فرض تهاجمی است و گوشی در یافتن لبه‌ها در مناطق شلوغ مانند مو مشکل داشت. می توانید میزان تاری را در برنامه Samsung Gallery تنظیم کنید.

فیلمبرداری با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه انجام می شود. این سیستم فاقد تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر است، بنابراین فیلم‌های دستی که در حین راه رفتن گرفته شده است، معمولی به نظر می رسد. کیفیت فیلم به خودی خود خوب است، با جزئیات واضح و رنگ های دقیق.

باتری گلکسی A15

عمر باتری در A15 به مراتب بهتر از A14 است. در تست‌های کاهش باتری، که در آن ویدیوی فول اچ‌دی را از طریق Wi-Fi با حداکثر روشنایی صفحه نمایش پخش شده است،4 A15 تقریبا 14 ساعت و 3 دقیقه دوام آورد که یک جهش قابل توجه نسبت به 9 ساعت و 40 دقیقه نسخه قبلی خود بود. TCL 40 X در 11 ساعت و 13 دقیقه بین این دو قرار می گیرد، در حالی که Nord N30 11 ساعت و 18 دقیقه دوام آورد. شایان ذکر است که هر یک از این گوشی ها دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند.

شارژ بی‌سیم در دسترس نیست، اما A15 از شارژ سیمی 25 واتی پشتیبانی می‌کند (از 15 وات در A14). شارژ از 0% تا 100% حدود 90 دقیقه با استفاده از یک شارژر 25 واتی طول کشید. شارژ کردن گوشی به مدت 15 دقیقه، باتری را به 28 درصد رساند و با 30 دقیقه شارژ آن را به 49 درصد رساند. سامسونگ آجر شارژ ندارد، بنابراین باید خودتان آن را تهیه کنید.

طراحی گلکسی A15

طراحی گلکسی A15

گلکسی A15 شباهت زیادی به سایر دستگاه های سامسونگ دارد. با ابعاد 6.30 در 3.02 در 0.33 اینچ (HWD) و 7.09 اونس، از نظر اندازه نزدیک به Galaxy S23 FE 599 دلاری است. در دست، A15 محکم به نظر می رسد، اما فاقد برخی از جلای مدل های گران قیمت Galaxy S است. شیشه Dragontrail Pro از نمایشگر محافظت می کند، اما پشت و قاب آن پلاستیکی است. شیشه جلو کمی از قاب بلند شده است در حالی که پلاستیک پشت کمی در داخل قرار دارد.

مانند بسیاری از گوشی های دیگر در این بازه قیمت، A15 هیچ رتبه IP ندارد. یعنی باید از گرد و غبار و آب دوری کنید. برخی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه موتورولا در اینجا بهتر عمل می‌کنند. Moto G Play با قیمت 169.99 دلار حداقل می‌تواند تابش نور را با رتبه IP52 کنترل کند.

سامسونگ برآمدگی کوچکی که دکمه تنظیم صدا و پاور را در خود جای داده است، جزیره کلید می نامد. دکمه تنظیم صدا کمی بیرون می آید، در حالی که دکمه پاور فرو رفته است. دکمه تنظیم صدا یکی از دو دکمه برای یافتن و استفاده آسان تر است.

سه دوربین به صورت عمودی در قسمت عقب قرار گرفته اند. همانطور که برای جدیدترین تلفن های سامسونگ معمول است، هیچ ضربه ای برای دوربین ها وجود ندارد. لنزهای جداگانه مستقیماً از سطح عقب بیرون زده اند. یک دوربین سلفی در یک بریدگی U شکل که در بالای صفحه نمایش تعبیه شده است قابل مشاهده است.

متوسط ​​اتصال و کیفیت تماس

این تلفن از 5G باند C پشتیبانی می کند که به طور گسترده در دسترس است، اما نه از انواع mmWave سریعتر که در برخی مناطق شهری قرار دارد. مشابه سایر گوشی های ارزان قیمت، A15 از eSIM پشتیبانی نمی کند، بنابراین باید از یک سیم کارت واقعی استفاده کنید.

برای اتصال بی‌سیم بیشتر، A15 از Wi-Fi 5 پشتیبانی می‌کند. وقتی تلفن را به نقطه دسترسی Wi-Fi 6 وصل می کنید، سرعت آن به حداکثر 412 مگابیت در ثانیه کاهش و 9.71 مگابیت در ثانیه افزایش پیدا می کنید.

قیمت گلکسی A15

قیمت گلکسی A15 در ایران در حال حاضر از 7 میلیون شروع و تا 13 میلیون تومان به فروش می رسد.

حرف آخر

با توجه به مشخصات گوشی A15 می توان گفت این گوشی نسبت به قیمت خود کاملا کاربردی می باشد. با توجه به تاریخچه سامسونگ گوشی های این کمپانی با وجود ارزان قیمت بودن تا حدی قابل معقول می باشند. بنابراین نگران عمر و دوام این گوشی نباشید زیرا تا سال ها برای شما کار خواهد کرد. پارت نیوز از شما کاربران خواهش می کند اگر نکته ای در ارتباط با A15 می دانید با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x