خودرو

بهترین برند لنت ترمز برای خودرو‌های رنو

سیستم ترمز یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در خودرو است که وظیفه آن کاهش سرعت یا توقف خودرو می‌باشد. این سیستم به کمک قطعات مختلفی ازجمله لنت ترمز، این عمل را انجام میدهد. لنت ترمز با کمک ایجاد اصطکاک با دیسک چرخ، موجب کاهش سرعت یا توقف خودرو می‌شود. برای هر چرخ خودرو، دو لنت ترمز تعبیه شده است که هر دو در تماس با دیسک ترمز هستند و با هر بار ترمزگیری، لنت ترمز با دیسک چرخ تماس پیدا کرده و با ایجاد نیروی اصطکاک، سرعت آن را کاهش می‌دهد. به دلیل ارتباط زیاد لنت ترمز و دیسک چرخ، در صورت استفاده از لنت ترمز بی‌کیفیت، آسیب زیادی به سیستم ترمز وارد شده و در نتیجه متحمل هزینه بالایی جهت تعویض دیسک چرخ نیز خواهید شد. بدیهی ست که در صورت نداشتن لنت ترمز مناسب و یا فرسوده بودن لنت ترمز خودرو، جان سرنشینان به خطر می‌افتد.

به دلیل اهمیت این قطعه، خرید آن باید با دقت و باتوجه به خودرو انجام شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را در خرید لنت ترمز برای خودروهای رنو مانند ال 90، ساندرو وتالیسمان راهنمایی کنیم. اگر شما مالک این خودروها هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید لنت ترمز ال 90 را از برندهای معتبر انتخاب کنیم؟

اولین و مهم‌ترین دلیل خرید لنت ترمز ال 90 از یک برند معتبر، تضمین کیفیت آن است. به این صورت که شما با خرید لنت ترمز از یک منبع معتبر، خیالتان از کیفیت و ایمنی آن آسوده می‌شود. یکی دیگر از مزایای خرید لنت ترمز ال90 از برندهای معتبر این است که جلوی خرید لنت ترمز بی‌کیفیت و تقلبی را می‌گیرد. از این رو در قبال هزینه پرداختی، شما یک لنت ترمز اصل و با کیفیت که تضمین کننده سلامت خود، خانواده و خودرو شما هست دریافت می‌کنید. اگر از یک لنت ترمز رنو که بی‌کیفیت است، استفاده کنید مشکلاتی همچون نرم شدن بیش از حد یا چوب شدن پدال و ترمزگیری سخت یا عدم ترمزگیری خودرو به وجود میاید. همچنین بی‌کیفیت بودن لنت ترمز، به سیستم ترمز، دیسک‌ها و همچنین محیط زیست نیز آسیب می‌رساند.

بهترین برند لنت ترمز برای خودرو‌های رنو

بهترین مارک و برند لنت ترمز ساندرو

در این بخش به بررسی بهترین برند لنت ترمز ساندرو و ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک می‌پردازیم. نمونه‌های از بهترین برندهای لنت ترمز ساندرو عبارتند از برند لنت ترمز فریکسا، گلد، پارس و… که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

  • برند فریکسا: لنت ترمز ساندرو برند فریکسا ساخت شرکت هانکوک متعلق به کشور کره جنوبی می‌باشد که به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تولید لنت ترمزهای بدون آزبست معروف و محبوب می‌باشد.

  • برند گلد: این برند هم متعلق به کشور کره جنوبی است. از ویژگی‌های خاص لنت ترمز این برند می‌توان به نداشتن آزبست و گرد و غبار اشاره کرد. همچنین این لنت ترمز سر و صدا ندارد از این رو رانندگی را آسان‌تر و خوشایندتر می‌کند.

  • برند پارس: لنت ترمز پارس، یکی از برندهای محبوب لنت ترمز برای خودروی تالیسمان است که با جدیدترین فرمولاسیون روز دنیا این لنت ترمز را تولید و به بازار عرضه می‌کند. ماندگاری این لنت ترمزها بالا بوده و از طرفی باعث خوردگی دیسک چرخ نیز نمی‌شود.

بهترین مارک و برند لنت ترمز تالیسمان

تالیسمان یکی دیگر از خودروهای محبوب و متداول گروه رنو است. لنت ترمز تالیسمان توسط شرکت‌های مختلف و تحت برندهای متعدد و معروفی در جهان همچون برندهای ان‌اچ‌سی، میراژ، های‌کیو، های‌تک، ام‌بی‌کوریا و… تولید می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • برند ان اچ سی (NHC): ان اچ سی یکی از معروف‌ترین برندهای لنت ترمز سرامیکی خودرو بشمار می‌رود. این برند با تولید لنت ترمزهای سازگار با محیط زیست محبوبیت زیادی میان دارنگان خودرو دارد. لنت ترمز تالیسمان از این برند، دارای ترمزگیری بسیار قوی در تمام شرایط بوده و به هیچ وجه به دیسک ترمز آسیب نمی‌رساند. لنت ترمزهای سرامیکی مانند NHC، فاقد صدا و گرد و غبار بوده و دوستدار محیط زیست نیز محسوب می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث شده تا لنت ترمز ان اچ سی به یکی از بهترین لنت ترمزهای سرامیکی در ایران تبدیل شود!

  • برند میراژ: لنت ترمز تالیسمان برند میراژ به دلیل کیفیت بسیار بالا و ترمزگیری سریع و آسان در جاده‌های مختلف و لغزنده دارای محبوبیت فراوان است. جنس این برند از لنت ترمز، فیبرکربن هیبریدی است که جمیع مزایای لنت‌های سرامیکی و نیمه‌فلزی را پوشش می‌دهد.

  • برند های-کیو: لنت ترمز برند های‌کیو ساخت شرکت سان‌شین کره جنوبی است. لنت ترمزهای این برند بدون آزبست، با کیفیت، دارای قدرت ترمزگیری بالا، فاقد صدا و بدون آسیب به دیسک چرخ هستند.

  • برند های-تک: این برند لنت ترمز ساخت شرکت دانگ‌وو در کره جنوبی است. لنت ترمزهای این برند دارای کیفیت بسیار بالا، با ویژگی دوستدار محیط زیست، بدون گرد و غبار، ایمن و… هستند.

  • برند ام‌بی کوریا: این برند ساخت شرکت موبیز کره جنوبی است. لنت ترمزهای این برند کره‌ای دارای کیفیت و قدرت ترمزگیری بالا در شرایط ‌مختلف است. این برند لنت ترمز هر دو نوع لنت ترمز سرامیکی و نیمه‌فلزی را تولید و عرضه می‌کند.

بهترین برند لنت ترمز برای خودرو‌های رنو

تفاوت لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی خودروهای رنو

تفاوت‌ لنت ترمزهای سرامیکی و فلزی ( نیمه فلزی ) بسیار است اما در این بخش سعی داریم مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع لنت ترمز را بیان کنیم.

لنت ترمزهای سرامیکی سر و صدای کمتری نسبت به لنت ترمزهای نیمه فلزی دارند همچنین تحمل دمای بالایی دارند که این موضوع باعث می‌شود کارایی آن‌ها حتی در دمای بالا مطلوب باشد. برخلاف لنت ترمزهای سرامیکی، لنت ترمز فلزی در اثر اصطکاک سریع‌تر داغ شده و دمای آن بالا می‌رود. اما به میزان کیفیت لنت ترمز نیمه‌فلزی در برندهای مختلف؛ کارایی آن‌ها در دماهای بالا متفاوت خواهد بود. لنت‌های نیمه فلزی بی‌کیفیت، در اثر افزایش دما، به سرعت کارایی خود را از دست داده و این موضوع بسیار خطرآفرین است. اما لنت‌های نیمه‌فلزی باکیفیت از برندهای معتبر، حتی در دمای بالا هم می‌توانند کارایی خود را حفظ کنند.

از طرفی دیگر مقاوت لنت ترمزهای سرامیکی در برابر ایجاد صدا نسبت به لنت ترمزهای نیمه‌فلزی بسیار بهتر عمل می‌کنند. از این رو لنت‌های سرامیکی در شرایط مطلوب و شرایطی که دیسک چرخ سالم باشد، کاملا بی‌صدا هستند.

از منظری دیگر طول عمر لنت ترمز سرامیکی نسبتا بیشتر از لنت ترمز نیمه‌فلزی می‌باشد. لنت ترمزهای نیمه‌فلزی که از برندهای نامعتبر هستند و مواد بی‌کیفیتی در آ‌ن‌ها استفاده شده، به دلیل اصطکاک زیاد باعث ایجاد گرد و غبار می‌شوند و می‌توانند در درازمدت به دیسک ترمز آسیب وارد ‌کنند. اما لنت ترمزهای سرامیکی بدون گرده و غبار هستند.

لنت ترمز خودروی رنو را از کجا خریداری کنیم؟

بر اساس نوع خودرو و قیمت مدنظرتان می‌توانید از میان برندهای متفاوت، لنت ترمز خریداری کنید. اما نکته حائز اهمیت این است که در خرید لنت ترمز خودروی خود باید ویژگی‌هایی مختلفی را مد نظر قرار دهید. از مهم‌ترین ویژگی‌های لنت ترمز که پیشتر نیز به آنها اشاره شد؛ نه صدا و گرد و غبار؛ که قدرت بالای ترمزگیری در شرایط نامساعد است. توجه داشته باشید که حتی چند سانتی‌متر سریع‌تر متوقف شدن خودرو می‌تواند از بروز حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیر جلوگیری کند. اما در کنار آن باید مواردی همچون بی‌صدا بودن، عدم وجود گرده و غبار و عدم آسیب به دیسک ترمز را مد نظر قرار داد.

از این رو بهتر است لنت ترمز خودروی خود را از فروشگاهی خریداری کنید که علاوه بر عرضه برندهای معتبر و باکیفیت، امکان مشاوره رایگان برای خرید لنت ترمز رنو را داشته باشد تا شما را در خرید محصول مناسب و با کیفیت راهنمایی کند. برای خرید لنت ترمز باکیفیت رنو می‌توانید به فروشگاه Lent.ir مراجعه کنید. این فروشگاه از اولین عرضه‌کنندگان آنلاین لنت ترمز در ایران و یکی از بهترین فروشگاه‌های تخصصی آنلاین در این زمینه است. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید لنت ترمز مناسب خود را بعد از مشاوره رایگان، انتخاب و خریداری کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x