سلامت

بهترین دمنوش برای چربی خون و کلسترول

استفاده از دمنوش برای چربی خون و کلسترول می تواند راهکار مقابله ای بسیار مناسبی باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ در این مطلب، درباره بهترین دمنوش برای چربی خون و فواید بسیار زیاد آن ها خواهیم گفت.

آیا دمنوش‌ها روی چربی خون تاثیر دارند؟

کنترل کلسترول بالا یا چربی خون با نوشیدن چای امکان پذیر است. بسیاری از ادعاها در مورد تأثیر دمنوش های گیاهی بر کلسترول از متون طب سنتی یا مطالعات اولیه ناشی می شود، اما برخی شواهد علمی نشان می دهد که برخی از دمنوش های گیاهی می توانند بر سطح کلسترول تأثیر بگذارند.

مطالعه ای روی 31 نفر در سال 2020 نشان داد که مصرف چای سبز به طور قابل توجهی کلسترول کل و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را کاهش می دهد. کلسترول LDL کلسترول بدی است که رگ های خونی را مسدود می کند. در واقع مهمترین خواص چای سبز کاهش کلسترول و بهبود فشار خون است. از طرف دیگر بیماری هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی به سرعت درمان می شوند. این ویژگی ها سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

چای هیبیسکوس یک چای گیاهی است که از گلبرگ های خشک شده گیاه هیبیسکوس تهیه می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که عصاره هیبیسکوس کلسترول تام و LDL را کاهش می دهد و همچنین ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

بسیاری از مردم چای مریم گلی را برای بهبود سلامت مغز می نوشند. تحقیقات نشان می دهد که مریم گلی می تواند به کاهش سطح کلسترول تام و LDL کمک کند و سطح قند خون را متعادل کند. با این حال، مردم باید با احتیاط با این ادعاها برخورد کنند و چای گیاهی را به عنوان یک مکمل در نظر بگیرند، نه جایگزینی برای درمان پزشکی کاهش دهنده کلسترول.

مزایای دمنوش‌ برای چربی خون بالا

چای های گیاهی حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است برای مدیریت کلسترول مفید باشند. به عنوان مثال، بسیاری از چای های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند اکسیداسیون کلسترول LDL را مهار کنند. کلسترول LDL اکسید شده نقش مهمی در بستن رگ های خونی دارد.

برخی از چای ها همچنین می توانند عملکرد اندوتلیوم، پوشش داخلی رگ های خونی را بهبود بخشند و بنابراین برای سلامت قلب مفید هستند.

بهترین دمنوش برای چربی خون

در ادامه چند دمنوش گیاهی را معرفی می‌کنیم که اگر به چربی خون یا کلسترول بالا مبتلا هستید، می‌توانید از آنها استفاده کنید:

بهترین دمنوش برای چربی خون

چای سبز

چای سبز از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود و در کاتچین‌ها فراوان است. تحقیقات نشان می‌دهند که این ترکیبات می‌توانند به کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول خوب کمک کنند.

چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس که از گلبرگ‌های خشک شده گیاه هیبیسکوس سابداریفا تهیه می شود می تواند یکی از بهترین انواع دمنوش برای چربی خون باشد. در مطالعات مشخص شده که پتانسیل لازم برای کاهش کلسترول LDL را دارد.

چای زنجبیل

زنجبیل که فواید بسیاری برای سلامت دارد و با وجود ترکیبات فعال مانند جینجرول، می‌تواند در به تعادل رساندن سطح کلسترول نیز نقش داشته باشد.

چای زردچوبه

کورکومین، ماده فعال اصلی زردچوبه است که دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند باعث کاهش کلسترول شود. بنابراین دمنوش زردچوبه می تواند به عنوان بهترین دمنوش برای چربی خون نیز به حساب می آید.

نکاتی در مدیریت چربی خون یا کلسترول

اگرچه دمنوش‌های گیاهی ممکن است بتوانند به مدیریت کلسترول کمک کنند، افراد غیر از دمنوش می‌تواند کارهای دیگری نیز برای مدیریت چربی خون انجام دهید که شامل موارد زیر می‌شود:

تنظیم رژیم غذایی

افراد دارای چربی خون بالا می‌توانند با مصرف غذاهای سرشار از فیبر مانند جو، لوبیا، عدس، میوه‌ها و سبزیجات، روند بیماری خود را به سمت بهبود پیش ببرند. این افراد باید مصرف چربی‌های اشباع شده در گوشت قرمز و محصولات لبنی پرچرب را کاهش دهند و چربی‌های ترانس موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده را حذف کنند.

ورزش منظم

افراد دارای چربی خون بالا  و کلسترولمی‌توانند حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی سبک یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته داشته باشند.

حفظ وزن ایده‌آل

دستیابی به وزن مناسب و حفظ آن می‌تواند به کاهش میزان کلسترول خون کمک بسیاری کند.

ترک سیگار

ترک سیگار مسئله بسیا مهمی است و می‌تواند باعث بهبود سطح کلسترول HDL شود و به سلامت کلی قلب کمک کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x