پیشرفت شخصی

بهترین روش پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس 

آیا برای شما هم پیش آمده زمانی که شاتوت می خورید، لباس خود را کثیف کنید؟ نگران نباشید، ما در این مقاله بهترین روش پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس را آموزش می دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ شاید پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس کمی دشوار به نظر برسد، مخصوصا از روی لباس سفید که تا حدی امکان پذیر نیست. خوشبختانه ما برای شما روش های مختلفی را جمع آوری کرده ایم که می توانید به راحتی لکه های لباس خود را از بین ببرید.

بهترین روش پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس

شاتوت به دلیل رنگدانه های قوی که دارد، اگر روی لباس شما بریزد به آسانی پاک نمی شود و باید از روش های مختلفی برای پاک کردن لکه شاتوت به کار ببرید.

پاک کردن لکه شاتوت؛ با اسفنج و آبیمو

پاک کردن لکه شاتوت؛ با اسفنج و آبیمو

با کمک اسفنج می توانید لکه را از روی لباس پاک کنید. از مرکز لکه به سمت بیرون با یک پد مرطوب با حرکات آروم این کار را انجام دهید. سپس بر روی اسفنج آبلیمو بریزید و بر روی لکه بزنید تا لکه از بین برود، همچنین می توانید یک تکه لیمو را روی لکه قرار بدهید.

پاک کردن لکه شاتوت با شست و شو

برای پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس می توانید، لباس را با مایع بشویید و سپس اجازه دهید تا خشک شود، این روش برای لکه های کمرنگ پاسخگو است.

پاک کردن لکه شاتوت به وسیله پودر ماشین لباسشویی

پاک کردن لکه شاتوت؛ با شست و شو

اگر لکه شما کهنه باشد، به همین راحتی پاک نمی شود و شما باید از یک آنزیم قوی برای پاک کردن استفاده کنید، معمولا در این شرایط می توانید مقداری پودر ماشین لباسشویی (تایید) بر روی لکه بریزد و خوب ماساژ بدههید تا لکه از بین برود و بعد با آب بشورید.

پاک کردن لکه شاتوت با خیساندن لباس

اگر شما لکه ی مقاومی داشته باشید، لباس خود را در یک لگن که پر از آب است قرار داده و اجازه بدهید برای چند ساعت در آب بماند تا لکه کمرنگ شود و بعد با مایع بشورید و خشک کنید.

پاک کردن لکه شاتوت به وسیله آب جوش

اگر لباس شما جنس خوبی داشته باشد، می توانید بلافاصله آب جوش روی لباس ربخته و لکه را از بین ببرید.

 از بین بردن لکه شاتوت با سفید کننده اکسیژن دار

سفید کننده های اکسیژن دار نیز گزینه خوبی برای از بین بردن لکه شاتوت است. مثلاً می‌توانید از پراکسید هیدروژن 3 درصد یا سفیدکننده‌های کلر استفاده کنید.

سفیدکننده‌های پراکسید هیدروژن مانند OxiClean و Clorox 2 برای اکثر رنگ‌ها بی‌خطر هستند، اما سفیدکننده‌های کلر قدرت لکه‌بری قوی‌تری دارند، بنابراین برای لباس‌های سفید بهتر است. به دلیل اینکه هر دو نوع محصول ممکن است رنگ را تغییر دهند، قبل از استفاده بر روی یک قسمت کوچک از لباس تست کنید.

پاک کردن لکه شاتوت با سرکه سفید

شما به وسیله محلول سرکه و آب می توانید، پاک کردن لکه شاتوت را برای خود راحت تر کنید. تنها کافی است که مقداری سرکه را در آب بریزید و بعد لباس را درون این محلول برای چند دقیقه قرار بدهید و خوب قسمت لکه دار را چنگ بزنید تا لکه از بین برود.

آخرین روش برای پاک کردن لکه شاتوت مقاوم

اگر لکه شما زیاد است و برای مدت طولانی روی لباس شما مانده باشد، به ناچار می توانید از وایتکس استفاده کنید، حواستان باشد که در حد چند قطره از وایتکس را روی لکه بریزد و بعد آبکشی کنید.

سرکه و جوش شیرین

از سرکه و جوش شیرین می توان برای ایجاد یک خمیر لکه بر قوی استفاده کرد. مقدار مساوی سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و آن را روی لکه رنگ قرمز بمالید. خمیر را به آرامی روی پارچه بمالید و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند.

 ترکیب آب لیمو و نمک برای پاک کردن لکه شاتوت

آب لیمو و نمک می توانند ترکیب موثری برای از بین بردن لکه شاتوت از روی لباس باشند. لکه را با آب لیمو اشباع کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا رنگ آن تجزیه شود. سپس روی محل لکه دار نمک بپاشید و به آرامی آن را بمالید.

نمک را حدود 30 دقیقه روی لکه بگذارید تا رنگ را جذب کند. لباس را با آب سرد کاملاً بشویید تا آب لیمو و نمک آن گرفته شود و سپس طبق معمول بشویید.

از خشک شویی حرفه ای کمک بگیرید

در برخی موارد، به خصوص در مورد لباس های با ارزش یا ظریف، توصیه می شود از یک خشکشویی کمک حرفه ای بگیرید. آنها تخصص و تکنیک های تخصصی برای رسیدگی به لکه های دشوار از جمله لکه ی شاتوت را دارند. آنها می توانند پارچه را ارزیابی کنند و از روش های مناسب برای از بین بردن لکه بدون ایجاد آسیب استفاده کنند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x