علم ورزش

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری شکم/ نکات مهم پیاده روی

بهترین روشی که برای چوبی سوزی وجود دارد، ورزش و پیاده روی می باشد. پیاده روی برای لاغری شکم بسیار تاثیر گذار است که در ادامه روش های چربی سوزی را به شما معرفی می کنیم. 

به گزارش پارت نیوز؛ پیاده روی برای لاغری شکم، از جمله روش های موثر است که شما می توانید چربی های شکم و پهلو خود را با یک پیاده روی منظم، از بین ببرید. نکته مهم اینجاست که در چه زمانی باید پیاده روی کنیم تا تاثیرگذار باشد، در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

اهمیت پیاده روی برای لاغری شکم

شما در زمان بندی پیاده روی برای لاغری شکم، باید به میزان کالری که در روز میسوزانید، توجه کنید. سرعت و زمان پیاده روی تاثیر زیادی بر چربی سوزی شکم می گذارد.

علاوه بر سرعت و میزان پیاده روی، وزن شما نیز تاثیرگذار است. افرادی که وزن بیشتری دارند، چربی بیشتری نیز می سوزانند چرا که بدن انرژی زیادی را مصرف می‌کند.

بدن در ۳۰ دقیقه اول پیاده روی برای تامین انرژی و سوخت مورد نیاز شروع به مصرف قند بدن می‌کند. بعد از ۳۰ دقیقه بدن به سراغ چربی‌های اضافه می‌رود، اینجا است که ما به هدف اصلی خود یعنی چربی سوزی دست پیدا می‌کنیم.

اگر در پیاده روی‌های خود استقامت بیشتری داشته باشید و بیشتر از ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید بدن برای تامین انرژی خود چربی‌ها را به عنوان سوخت مصرف می‌کند.

پیاده روی برای لاغری شکم در صبح

پیاده روی برای لاغری شکم در صبح

زمانی از روز که برای پیاده روی انتخاب می کنید معمولاً به ترجیحات، اهداف و برنامه شخصی شما بستگی دارد. در حالی که پیاده روی در هر زمانی از روز بهتر از پیاده روی نکردن است، پیاده روی صبح مزایا و معایب خود را دارد.

فواید پیاده روی برای لاغری شکم در صبح

  • پیاده روی برای لاغری شکم در صبح می‌تواند به شما انرژی ببخشد و روحیه شما را بالا ببرد و شروعی مثبت برای روزتان به شما بدهد.
  • کاهش وزن ممکن است با پیاده روی صبحگاهی بیشتر قابل دستیابی باشد، زیرا می تواند اشتها را کاهش دهد و در عین حال متابولیسم را برای روز آینده افزایش دهد.
  • خواب بهتر و ساعت بدنی تنظیم شده را می توان از طریق پیاده روی صبحگاهی انجام داد که به تنظیم مجدد ریتم شبانه روزی شما کمک می کند.
  • پیاده روی در صبح زود می تواند به شما کمک کند تا از ترافیک و آلودگی هوا که معمولاً در چند ساعت اول طلوع آفتاب کمتر است، عبور کنید.

معایب پیاده روی صبحگاهی

  • پیاده روی برای لاغری شکمدر صبح معایبی نیز دارد که آن هم انرژی کمتر است. دمای بدن شما معمولاً اول صبح پایین‌تر است، به این معنی که نسبت به ساعات بعدی روز احساس انرژی کمتری خواهید داشت.
  • اگر اهل صبح نیستید یا برنامه شلوغی دارید ممکن است انجام یک پیاده روی صبحگاهی سخت باشد. ممکن است لازم باشد زودتر از خواب بیدار شوید و زمان خواب را فدا کنید.
  • ممکن است به گرم کردن و کشش بیشتری نیاز باشد زیرا ماهیچه‌های شما معمولاً پس از استراحت شبانه سردتر و سفت‌تر می‌شوند.

پیاده روی برای لاغری شکم در عصر

پیاده روی برای لاغری شکم

زمان دومی که شما می توانید برای پیاده روی انتخاب کنید، عصر است. معمولا در این زمان افراد زیادی را در حال پیاده روی تماشا می کنید. پیاده روی در عصر، معایب و مزایایی دارد که شامل:

فواید پیاده روی برای لاغری شکم در عصر

  • استراحت و آرامش بعد از یک روز طولانی با پیاده روی عصرانه آسان تر است، که می تواند به مدیریت استرس و اضطراب و در نهایت بهبود سلامت روان کمک کند.
  • پیاده روی بعد از شام ممکن است به کنترل سطح قند خون و بهبود هضم کمک کند و در عین حال از رفلاکس اسید جلوگیری کند.
  • تا عصر، عضلات شما تمام روز را برای گرم کردن دارند. این کار می تواند راه رفتن عصرانه شما را کارآمدتر کند و به شما امکان می دهد قدرت بیشتری به گام خود اضافه کنید.
  • پیاده روی عصرگاهی می تواند با کمک به آرامش، کاهش استرس و تنظیم ریتم شبانه روزی به خواب شما کمک کند و در نهایت به استراحت شبانه بهتری منجر شود.

معایب پیاده روی عصرگاهی

  • پیاده روی نزدیک به زمان خواب ممکن است کیفیت خواب شما را مختل کند و در نتیجه احساس هوشیاری و تحریک بیش از حد داشته باشید که می تواند به خواب رفتن را سخت تر کند.
  • یک پیاده روی عصرگاهی ممکن است شما را در معرض ترافیک و آلودگی هوا بیشتر قرار دهد که معمولاً در اواخر روز بیشتر می شود.
  • پیاده روی در مناطقی با نور ضعیف یا میزان جرم و جنایت بالا ممکن است خطرات ایمنی را به همراه داشته باشد. مهم است که مسیری امن را برای پیاده روی خود انتخاب کنید، از محیط اطراف خود آگاه باشید و با یک همراه پیاده روی کنید.

 پیاده روی برای لاغری شکم در شب

افرادی که در شب وعده های زیادی غذا می خورند، برای آنها بهترین زمان پیاده روی در شب قبل از خواب است.

مزایا پیاده روی برای لاغری شکم در شب

یکی از مزایای پیاده روی در شب این است که شما می‌توانید کالری‌های اضافی که در طول روز دریافت کرده‌اید به راحتی بسوزانید. اکثر افراد به دلیل اینکه از صبح کارهای زیادی انجام داده‌اند، دیگر انرژی کافی برای ورزش ندارند به همین علت از پیاده روی‌های شبانه گریزان هستند.

معایب پیاده روی شبانه در شب

اگر در شب پیاده روی شما به صورت تند باشد، مضر است و باعث افزایش ضربان قلب می شود. پیاده روی تند قبل از خواب شبانه باعث می‌شود که شما خواب راحتی نداشته باشید. پس اگر می‌خواهید شب‌ها پیاده روی کنید این کار را بلافاصله قبل از خواب انجام ندهید.

چه زمانی برای پیاده روی بهتر است؟

زمان درست پیاده روی برای لاغری شکم بیشتر به خود شما بستگی دارد. در واقع هر زمان که شما حس خوبی برای ورزش کردن و پباده روی داشته باشید، بهترین زمان برای پساده روی محسوب می شود. پس با توجه به موقعیت زمانی، روحیه و توان جسمیتان می‌توانید بهترین زمان را خودتان انتخاب کنید.

ورزش و پیاده روری علاوه بر اینکه باعث چربی سوزی در شما می شود، تاثیر زیادی هم بر روح و روان شما می گذارد. سعی کنید روزانه چند دقیقه از وقت خود را به ورزش اختصاص دهید.

نکات مهم پیاده روی

توصیه های پزشکی و دپارتمان سلامت ایالت متحده آمریکا اعلام کرده است که افراد بزرگسال حدود، ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت‌های بدنی هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بالا را در برنامه‌ی خود داشته باشند.

همچنین افرادی که زود خسته می شوند، صبح‌ها حدود ۱۰ دقیقه ورزش‌های هوازی انجام دهند. علاوه بر این می توانند بعد از ظهرها حدود ۲۰ دقیقه ورزش‌های سنگین یا پیاده روی تند داشته باشند.

در هفته ۴ تا۶ جلسه رو با قدرت تمام پیاده روی کنید. افراد تازه‌کار در هرجلسه  می‌توانند ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشند. افراد با تجربه‌تراین زمان را به ۴۵ الی ۶۰ دقیقه افزایش دهند. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر هر هفته چند دقیقه به این زمان اضافه کنید.

پیاده روی صبحگاهی برای لاغری شکم بهتر است یا عصر؟

اگر انگیزه اصلی شما پیاده روی برای لاغری شکم کاهش وزن است، پیاده روی صبح و عصر می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. با این حال، ممکن است تفاوت هایی در نحوه تأثیرگذاری آنها بر روند کاهش وزن شما وجود داشته باشد.

پیاده‌روی صبحگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا چربی سوزی مؤثرتری داشته باشید، زیرا بدن شما از چربی به عنوان منبع اصلی انرژی خود در هنگام ورزش قبل از صبحانه استفاده می‌کند. همچنین می تواند به شما کمک کند گرسنگی خود را سرکوب کنید و وسوسه کمتری برای خوردن میان وعده در طول روز داشته باشید.

پیاده روی عصرگاهی می تواند به شما کمک کند به طور کلی کالری بیشتری بسوزانید، زیرا بدن شما انرژی بیشتری را هنگام ورزش بعد از خوردن غذا مصرف می کند. همچنین می تواند به شما در جلوگیری از پرخوری در شب و کاهش افزایش قند خون بعد از شام کمک کند.

بهترین زمان پیاده روی برای کاهش وزن ممکن است به ترجیحات شخصی و سبک زندگی شما بستگی داشته باشد. برخی از افراد ممکن است به راحتی به یک برنامه صبحگاهی پایبند باشند، در حالی که برخی دیگر پیاده روی عصرگاهی را بعد از وعده غذایی عصر خود ترجیح می دهند. مهمترین چیز این است که ثابت قدم باشید و از پیاده روی خود لذت ببرید.

آیا باید هر روز پیاده روی کنم؟

طبق توصیه NHS، روزانه 10 دقیقه پیاده روی سریع روزانه فواید متعددی برای سلامتی دارد و در 150 دقیقه ورزش هفتگی به حساب می آید. هنگامی که پیاده روی به طور محکم در برنامه روزانه شما گنجانده شد، می توانید شروع به افزایش سرعت و شدت پیاده روی خود در طول زمان کنید و سلامت و تندرستی خود را بیشتر افزایش دهید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x