فناوری

بهترین نوع کابل اینترنت برای فضای باز چیست؟

در این مقاله به بررسی بهترین نوع کابل اینترنت یا شبکه ای که شما می توانید در فضای باز یا OUTDOOR از آن استفاده کنید خواهیم پرداخت و در مورد تفاوت آن با کابل های INDOOR صحبت خواهیم کرد.

کابل شبکه OUTDOOR

بسته به اندازه و ساختار فضای کاری شما، اجرای پچ کورد های شبکه داخلی ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن باشد. اما آیا به این فکر افتاده اید که کابل‌های شبکه یا فیبر نوری خود را به جای نصب در داخل، خارج از منزل نصب کنید؟

کابل‌های شبکه متعلق به دسته‌ای از فناوری‌های شبکه‌ کامپیوتری سیمی هستند که امروزه مورد استفاده عمومی قرار می گیرند. آنها ابتدا در دهه 1970 توسعه یافتند و از آن زمان تاکنون بسیار تکامل یافته اند. این به معنای افزایش سرعت، پهنای باند و قابلیت اطمینان است. زیرا بسیاری از کابل ها با یک لایه محافظ به نام شیلد ارائه می شوند.

امروزه رایج‌ ترین کابل‌ های شبکه نصب شده، کابل‌ شبکه Cat6 است که آنها را به استاندارد صنعتی تبدیل می‌کند. کابل های Cat6 و Cat6A قادر به انتقال داده با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه هستند. در حقیقت رسیدن به این سرعت یک جهش تکنولوژیکی بزرگ است.

برای دریافت قیمت کابل شبکه outdoor با برند کالوات بر روی لینک کلیک نمایید.

موارد استفاده از کابل شبکه OUTDOOR

بیشتر کابل‌های شبکه در داخل خانه کارگزاری می‌شوند، اما مواردی وجود دارد که شما نیاز دارید شبکه خود را در محیط خارجی اجرا کنید، مانند:

  • اتصال دو یا چند ساختمان خارجی
  • دسترسی به دوربین های مداربسته در فضای باز مجهز به اینترنت
  • اتصال نقاط دسترسی Wi-Fi در فضای باز

در بسیاری از موارد، کابل شبکه  به جای عبور در فضا آزاد، مدفون می شود، اما بستگی به کاربرد آن دارد. در هر دو مورد، انتخاب کابل شبکه برای اطمینان از اتصال ایمن که شرایط مختلف را تحمل کند، بسیار مهم است.

کابل‌های شبکه Cat6 ، استاندارد صنعتی برای نصب مراکز داده هستند. ما کابل‌های شبکه Cat6 فضای باز را به دلیل شیلد دار بودن و دفن در زمین مورد استفاده قرار می دهیم . شما می توانید مطمئن باشید که روکش کابل با کیفیت بالا در برابر آب و هوای نا مساعد سالها مقاومت می کند. چه در حیاط خلوت شما، چه در اطراف خانه یا در یک محیط کارخانه، این حرف صادق است.

کابل-outdoor-کالوات

این محصول از HDPE ناهموار و بادوام به جای PVC ساخته شده است که آن را بسیار محکم تر می کند. کابل‌های شبکه  Cat6 فضای باز یا به اصطلاح (Out Door) نیز با کانکتورهای RJ45 و سیم دارای فرکانس 300 مگاهرتز ساخته شده‌اند. آنها قادر به پشتیبانی از POE (Power Over Ethernet) در 802.3bt تا 100 وات هستند.

این کابل ها ضد آب، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند و به دلیل کیفیت سخت روکش هایشان در برابر آسیب های ناشی از حفاری،حشرات،آفات و جوندگان مقاوم هستند.

کابل فیبر نوری OUTDOOR

فناوری کابل فیبر نوری با انتقال داده‌ها از طریق پالس‌های نوری که از طریق رشته‌ های شیشه ‌ای با سرعت نور از طریق دستگاه شما رفت و آمد می کند، کار می‌کند. کلمه “فیبر” در اینجا به بسیاری از رشته های شیشه ای یا پلاستیکی بسیار ظریف محافظت شده در روکش کابل اشاره دارد، در حالی که سایر انواع کابل ها دارای هادی از جنس مس سنتی هستند.

این هسته‌های شیشه ‌ای یا پلاستیکی از یک فیبر شفاف و انعطاف‌پذیر تشکیل شده‌اند که به قطری ریزتر از یک تار موی انسان کشیده شده است.

کابل‌های فیبر نوری حاوی هسته‌ای هستند، که با یک پوشش محافظ ظریف که بیشتر در داخل لایه‌ای از “پوشش یا کلد” قرار گرفته است، که از ماده‌ای با ضریب شکست پایین‌تر ساخته شده است. این روکش است که شامل پالس های نور در حال حرکت است. محتویات کابل های فیبر نوری که بیشتر توسط مواد تقویت کننده محافظت می شود و در نهایت در یک روکش محکم پوشانده می شوند که (در بیشتر موارد) نوع و سرعت کابل را نشان می دهد.

موارد استفاده از کابل فیبر نوری OUTDOOR

اگر نیاز به استفاده از کابل فیبر نوری در فضای باز دارید، نیازی به فدا کردن سرعت یا اتصال نیست. کالوات دارای کابل های فیبر نوری سینگل و مالتی مد است که برای مقابله با شرایط بیرونی ساخته شده اند. کابل فیبر مالتی مد LC to LC OM3  ما برای نصب آسان در فضای باز و دفن مستقیم مناسب است و دارای اتصالات LC دوبلکس با کیفیت بالا در هر دو طرف است.

این کابل فیبر نوری 10 گیگابایتی OM3 برای عبور سیگنال در کارخانه تست شده است، اما توصیه می کنیم قبل از اجرای آن در خارج از خانه، آن را آزمایش کنید.

اگر به دلیل نیاز به پهنای باند بالاتر به کابل فیبر نوری سینگل مد نیاز دارید، کالوات شما را یاری می دهد. مانند کابل مالتی مد OM3 که در بالا به آن اشاره کردیم، این کابل فیبر دوبلکس سینگل مد OS2 برای دفن مستقیم درجه بندی شده است و شما می توانید برای قوی و پایدار نگه داشتن اتصال خود روی آن حساب کنید.

شما می توانید جهت خواندن مطالب بیشتر در مورد کابل شبکه اوت دور و تفاوت آن با کابل شبکه ایندور، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

نتیجه گیری:

در انتها به این مفهوم می رسیم که در برخی نیازها مجبور به استفاده از کابل مناسب فضای بیرونی یا OUTDOOR خواهیم بود. تفاوت این کابل ها استفاده از روکش HDPE به جای PVC یا LSZH است. این روکش ها به دلیل استفاده از مواد ضد اشعه ماورای بنفش در برابر تابش خورشید مقاوم است.

مجموعه رایا تدبیر کویر با برند کالوات اقدام به تولید و فروش این محصولات نموده است. شما می توانید از روش های زیر با تیم فروش این محصولات در ارتباط باشید.

نشانی: تهران – بلوار میرداماد – میدان محسنی – خیابان رودبار غربی – کوچه کاووسی – پلاک 20

تلفن تماس: 28123158-021

وب سایت: WWW.CALWATT.NET

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x