آشپزی

بهترین و اصیل ترین طرز تهیه خاگینه خرما تبریزی

خاگینه خرما یکی از دسرهای شیرین و پرطرفداری است که در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش پارت نیوز؛ خاگینه خرما یکی از دسرهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، طعمی فوق العاده ایجاد می‌کند.

این دسر که از دو ماده خرما و زعفران است را می‌تواند در مهمانی‌ها، مناسبت‌های خاص و یا به عنوان یک شیرینی لذت‌بخش بعد از وعده‌های غذایی یا در وعدهصبحانه مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم خاگینه خرما تبریزی

مواد لازم مقدار
آرد ۴ قاشق غذاخوری
خرما ۱۸ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
زعفران ۲ قاشق غذاخوری
ماست ۴ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
گردو و خلال پسته به مقدار لازم
مواد شربت مقدار
شکر ۱/۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خاگینه خرما

در ادامه به صورت قدم به قدم به طرز تهیه خاگینه خرما خواهیم پرداخت.

طرز تهیه خاگینه خرما

مرحله اول

ابتدا، مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش آید. سپس، خرماها را داخل آب جوش بریزید و برای حدود ۳ دقیقه بجوشانید. پس از آن، با استفاده از آب سرد، پوست خرماها را راحت‌تر جدا کنید و هسته‌های آنها را خارج نمایید.

مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ شکسته و همراه با وانیل اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی، مخلوط را بزنید تا کاملاً کرمی و یکدست شود.

مرحله سوم

پس از آن ماست را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملاً یکدست شوند. افزودن ماست باعث می‌شود که خاگینه خرما بافتی نرم‌تر و طعمی دلپذیرتر داشته باشد.

مرحله چهارم

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید .این مخلوط را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تمامی مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله، کمی زعفران دم کرده به مخلوط اضافه کنید . تابه‌ای را چرب کرده و نیمی از مواد را در تابه بریزید. سپس، تابه را با درب دمکنی بپوشانید تا مواد به خوبی پخته شوند. پس از چند دقیقه، درب را برداشته و خرماها و گردوها را روی مواد بچینید.

مرحله ششم

برای تهیه شربت، آب، شکر، و زعفران دم کرده را در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود. پس از پخت کامل خاگینه و خنک شدن شربت، شربت را به آرامی روی خاگینه داغ بریزید و اجازه دهید تا جذب شود. در نهایت، می‌توانید کمی خلال پسته برای زیبایی بیشتر روی خاگینه بپاشید.

انتهای مطلب/م.ع

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x