فناوری

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین زیر 20 میلیون تومان

بررسی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین برای کابرانی که می‌خواهند دستگاه تلفن هوشمند آنها همه چیز تمام باشد بسیار مهم است. ما دراین مقاله با معرفی بهترین دوربین گوشی های شیائومی یک خط ذهنی مرتب شده برای خرید گوشی شیائومی به شما خواهیم داد.

به گزارش پارت نیوز؛  در معرفی کلی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین باید بگوییم که در میان انواع سری‌ها و شاخه هیا مختلف از برند شیائومی، بهترین دوربین گوشی متعلق به سری اصلی و عددی شیائومی یا همان Mi سابق می‌باشد. در پله دوم این لیست شیائومی ردمی نوت‌ عهده دار بخش میان‌رده و پایین‌رده بهترین دوربین در سطح خودش است.

شیائومی در میدان شرکت های گوشی سازی غول پیکر به دنبال به چالش کشیدن دوربین های برند سامسونگ و اپل است که اگر بخواهیم صادق باشیم خوب هم عمل کرده است. شروع بحث برانگیز شرکت شیائومی با عرضه‌ی می ۱۰ اولترا در سال ۲۰۲۰ به بازار بود. این گوشی با ترکیب دوربین‌های بسیار خوب، کیفیت فوق‌العاده‌ای را در اختیار کابران قرار می‌داد و به نوعی بهترین هدیه‌ی ده‌سالگی این شرکت نوپا برای طرفدارانش محسوب می‌شد؛ البته این گوشی تنها به بازار چین محدود شد و چندان موفقیت بزرگی در عرصه‌ی جهانی کسب نکرد.

همچنین دیگر شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند در چین، یعنی هواوی که پس از تحریم‌ها روزهای خوشی را نمی‌گذارند، پایان همکاری خود را با لایکا در زمینه‌ی دوربین اعلام کرد و همین موضوع هم  فرصتی شد تا شیائومی امتیاز همکاری با لایکا را به خود اختصاص دهد وتا بتواند بلافاصله سری میان‌نسلی Xiaomi 12s را با برندینگ لایکا کنار ماژول دوربین‌ها روانه بازار کند.

اکنون شیائومی استفاده از لنز‌ها و دانش فنی آلمانی‌ها در زمینه رنگ و پردازش تصویر را علاوه‌بر پرچم‌دارانش، نصیب گوشی‌های بالارده‌ای مانند شیائومی 13T و شیائومی ۱۳ تی پرو نیز کرده و توانسته بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین را تولید و عرضه کند. این شرکت که با معرفی سیستم‌عامل جدیدش، Hyper OS روزهای پرچالشی را می‌گذارند، از دو گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو نیز رونمایی کرده که فعلاً محدود به بازار چین هستند.

پس فعلاً ملاک‌مان برای اطلاعاتی که این مقاله به شما منتقل می‌کنیم، گوشی‌های رجیسترشده موجود در بازار ایران است. در ادامه با معرفی بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در بازه‌های قیمتی مختلف همراه زومیت باشید. ترتیب فهرست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین بر اساس قیمت و از زیاد به کم چیده شده است.

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

برخی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند شیائومی  از گزینه های مقرون به صرفه گرفته تا موارد گران قیمت با تنظیمات دوربین شگفت‌انگیز عرضه می‌شوند. با وجود مجموعه ای از گزینه های بسیار زیاد برای انتخاب، ممکن است انتخاب دوربین موبایل مناسب برای تقویت اشتیاق عکاسی یا وبلاگ نویسی شما کار سختی باشد. ما در اینجا لیستی از بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین را بررسی کرده ایم تا جستجوی شما را آسان کرده و در تصمیم گیری به شما کمک کنیم.

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا

«شیائومی ۱۳ اولترا» با طراحی منحصربه‌فردش میزبان چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی است. دوربین اصلی از حسگر عظیم یکی اینچی سونی IMX989 با سطح مقطعی پوشیده شده از ۵۰ میلیون پیکسل ۱٫۶ میکرونی استفاده می‌کند که خروجی آن در حالت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲٫۵ مگاپیکسلی هستند.

لنز هشت پارچه‌ی واید ۲۳ میلی‌متری روی این حسگر سوار است که به دیافراگم دوگانه‌ی f/1.9 و f/4.0 مجهز شده تا کاربر کنترل بهتری روی عمق‌میدان تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی داشته باشد، این مورد یکی از علت هایی است که شیائومی ۱۳ اولترا بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین است. همچنین ویژگی‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فازی چندجهته از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا محسوب می‌شوند.

سه دوربین دیگر همگی به حسگر IMX858 سونی مجهز شده ‌اند که اندازه‌ای 1/2.51 اینچی دارد. دو دوربین تله‌فوتو با فواصل کانونی ۷۵ و ۱۲۰ میلی‌متری که هر دو لنز از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فازی دوال پیکسل بهره می‌برند. دوربین دیگر نیز یک لنز سوپر واید ۱۲ میلی‌متری دارد که به فوکوس خودکاری تشخیص فازی دوال پیکسل نیز مجهز شده تا بتوان با آن عکس‌های ماکرو نیز ثبت کرد.

همچنین یک حسگر سه‌بعدی TOF به‌عنوان عمق‌سنج برای کمک به تشخیص و جداسازی بهتر سوژه از پس‌زمینه در عکس‌های پرتره و فلاش LED دوگانه نیز روی این ماژول بزرگ دوربین دیده می‌شوند.

برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی نیز از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید با فاصله‌ی کانونی ۲۲ میلی‌متری استفاده می‌شود؛ اما مشکل بزرگ دوربین سلفی ۱۳ اولترا، مانند سایر گوشی‌های شیائومی، محدود بودن ضبط ویدئو به رزولوشن 1080p و عدم توانایی ضبط تصاویر با کیفیت‌تر 4K است.

با این حال دوربین‌های پشتی توانایی ضبط تصاویر 8K@24fps را دارند و همچنین از عهده ضبط تصاویر ۱۰ بیتی دالبی ویژن HDR نیز برمی‌آیند؛ همچنین جزیره‌ی دایره‌ای شکل میزبان دوربین‌های پشتی، با ماژول جداگانه‌ای توانایی تبدیل شدن به حلقه‌ی نگهدارنده فیلتر با دهانه‌ی ۶۷ میلی‌متری را نیز دارد که با تهیه کردن آن، می‌توان از فیلترهای حرفه‌ای رایج دوربین‌های دیجیتال مانند پولاریزه، UV و ND بر روی این گوشی بهره‌ی لازم را برد.

نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ OLED با پنل LTPO و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، ۲۶۰۰ نیت روشنایی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ وات دیگر امکانات بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را شکل می‌دهند.

شیائومی 13T پرو

شیائومی 13T پرو

شیائومی ۱۳ تی پرو نیز از بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین است. این گوشی در مجموع از چهار دوربین استفاده می‌کند که سه‌تای آن‌ها در قاب پشتی و یکی هم به عنوان سلفی عمل می‌کنند. ماژول سه‌گانه دوربین‌های اصلی از سه دوربین واید، تله‌فوتو و اولتراواید در کنار یک فلاش LED‌ تشکیل شده است. دوربین اصلی به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX 707 با ابعاد 1/1.28 (حدود ۰٫۷۸ اینچ) با لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.9 هفت پارچه و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است.

دوربین تله‌فوتو از حسگر ۵۰ مگاپیکسل OV50D امنی ویژن با ابعاد کوچک‌تر 1/2.88 (حدود ۰٫۳۵ اینچ) و لنز پنج پارچه‌ی ۵۰ میلی‌متری f/1.9 بهره برده و دوربین اولتراواید نیز به حسگر ۱۳ مگاپیکسل OV13B امنی ویژن با ابعاد 1/3.6 (حدود ۰٫۲۷ اینچ) با لنز پنج پارچه‌ی ۱۵ میلی‌متری f/2.2 مجهز شده است. دوربین تله‌فوتو ۲ برابر زوم اپتیکال را با فوکوس خودکار تشخیص فازی را عرضه می‌کند و فوکوس دوربین فوق‌عریض نیز روی بی‌نهایت فکوس خواهد کرد.

اما عنوان ضعیف‌ترین دوربین ۱۳ تی پرو را به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن می‌توان داد. حسگر IMX596 سونی با لنز ۲۶ میلی‌متری f/2.2 همراه شده است که خروجی‌هایی ۵ مگاپیکسلی ارائه می‌دهد و بازهم خبری از ضبط ویدئو 4K توسط دوربین سلفی نیست.

این گوشی که گواهی IP68 دارد و شیائومی وعده‌ی به‌روزرسانی تا ۴ نسخه‌ی اندروید و پنج سال آپدیت امنیتی را در مورد آن داده، از ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED با پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ و استانداردهای HDR مانند دالبی ویژن و HDR10+، تراشه قدرتمند Dimensity 9200 پلاس، حداقل ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر فوق سریع ۱۲۰ وات بهره‌مند است، با تمام این‌ها در لیست بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین نیز قرار دارد.

شیائومی 13T

شیائومی 13T

شیائومی ۱۳ تی از هر نظر بسیار شبیه برادر بزرگ‌تر خود، یعنی شیائومی ۱۳ تی پرو است و تنها چند تقاوت باهم دارند؛ پس با زیاده گویی وقت را تلف نمی‌کنیم و تفاوت های این دو گوشی را هرچه سریعتر آشکار می‌کنیم.

ابتدا از سیستم دوربین که موضوع این مقاله است شروع می‌کنیم؛ باید گفت که هیچ تفاوتی در ساختار سخت‌افزاری دوربین بین این دو گوشی وجود ندارد و تنها به دلیل تراشه‌های متفاوت این دو گوشی، پشتیبانی از ضبط ویدئو 8K در نسخه‌ی غیر پرو در دسترس کاربران نخواهد بود؛ همچنین چون قدرت پردازشی و ISP این دو تراشه تفاوت دارند، ممکن است در خروجی عکس‌ها و پردازش آن‌ها به تفاوت‌هایی بین این دو گوشی بر بخورید.

پس نقاط اختلاف این دو گوشی تراشه Dimensity 8200 Ultra مدیاتک، فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1، وای‌فای ۶ ( در نسخه‌ی پرو وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌شود) و حداکثر توان شارژ ۶۷ وات است؛ همچنین وزن گوشی در نسخه‌ی استاندارد حدود ۷ تا ۹ گرم سبک‌تر از نسخه‌ی پرو خواهد بود.

انتخاب جایگزین: شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲

با اینکه ساختار دوربین‌های پشتی شیائومی ۱۲ سه‌گانه است، اما خبری از دوربین تله‌فوتو برای دسترسی به زوم اپتیکال نیست، با این حال در زمره بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین قرار می‌گیرد. دوربین‌های تشکیل‌دهنده‌ی ماژول اصلی دوربین، واید، اولتراواید و تله‌ماکرو هستند و طبق انتظار یک دوربین عریض نیز وظیفه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری سلفی را عهده‌دار است.

دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسل سونی IMX766 با ابعاد 1/1.56 (حدود ۰٫۶۴ اینچ) و لنز شش‌پارچه‌ی ۲۶ میلی‌متری f/1.9 با همراهی لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد.

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین جلو از نوع فوق‌عریض و از حسگر ۱۳ مگاپیکسل OV13B10 امنی ویژن با ابعاد 1/3.06 (حدود ۰٫۳۲ اینچ) به‌همراه لنز ۱۲ میلی‌متری f/2.4 بهره می‌برد. دیگر دوربین ماژول سه‌گانه را یک حسگر ۵ مگاپیکسلی S5K5E9 سامسونگ با لنز تله‌ماکروی ۵۰ میلی‌متری f/2.4 با قابلیت فوکوس خودکار شکل می‌دهد.

دوربین سلفی نیز حسگری ۳۲ مگاپیکسل ساخت امنی‌ویژن به‌نام OV32B40 دارد که با یک لنز ۲۶ میلی‌متری f/2.5 همراه شده است. همچنان دوربین سلفی امکان ضبط ویدئو 4K را ندارد و حداثکر به رزولوشن 1080 و نرخ فریم ۶۰ محدود می‌شود.

از دیگر مشخصات شیائومی 12 می‌توان به نمایشگر ۶٫۲ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED با پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ و استانداردهای HDR مانند دالبی ویژن و HDR10+، تراشه Snapdragon 8 Gen 1 و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع ۶۷ وات اشاره کرد.

شیائومی 12x

شیائومی 12x

شیائومی 12x  از نظر سخت‌افزار دوربین کاملا مشابه گوشی شیائومی ۱۲ است و درکل این دو گوشی حتی از نظر ظاهری نیز بسیار شبیه هم هستند؛ پس اینجا هم از ذکر دوباره‌ی مشخصات دوربین خودداری می‌کنیم. اما به تفاوت‌های این دو گوشی مفصل می‌پردازیم.

اصلی‌ترین تفاوت این دو گوشی شیائومی در بخش تراشه است؛ شیائومی 12X قدرت پردازشی خود را از Snapdragon 870 می‌گیرد و از نظر عملکردی کمی پایین‌تر از شیائومی ۱۲ می‌ایستد. تفاوت بزرگ دیگری بین این دو گوشی دیده نمی‌شود؛ مگراینکه تفاوت قدرت پردازش و ISP دو گوشی تأثیر خود را در پردازش عکس‌ها و ویدئوهای ضبط‌شده با دو گوشی بگذارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

ارزان‌ترین گوشی مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، «ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی» است. در قاب پشتی میان‌رده شیائومی سه دوربین دیده می‌شود و طبیعتاً یک دوربین هم در قاب جلویی به عنوان سلفی عمل می‌کند.

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در رده بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین پشت واجد حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل HPX سامسونگ با ابعاد 1/1.4 (حدود ۰٫۷۱ اینچ) همراه لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.6 بهره می‌برد. در این حسگر هر ۱۶ پیکسل مجاور به یک پیکسل بزرگ تبدیل می‌شوند و نهایتاً یک عکس ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ البته HPX درواقع کوچک‌ترین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ است و با چیزی که در گلکسی اس ۲۳ اولترا به کاررفته، کاملاً متفاوت خواهد بود.

دوربین بعدی از حسگر کوچک ۸ مگاپیکسل S5K4H7 ایزوسل سامسونگ به‌همراه لنز ۱۶ میلی‌متری f/2.2 با فوکوس ثابت‌شده روی بی‌نهایت استفاده می‌کند و در دوربین بعدی نیز حسگر ۲ مگاپیکسل OV02B1 امنی‌ویژن همراه لنز ۲۴ میلی‌متری f/2.4 ماکرو با فوکوس ثابت روی فاصله‌ی ۴ سانتی‌متری دیده می‌شود.

شیائومی برای دوربین سلفی حسگر ۱۶ مگاپیکسل IMX 471 سونی همراه یک لنز واید به کار برده که از HDR پشتیبانی کرده و توانایی ضبط ویدوهایی با حداکثر کیفیت 1080p@60fps را دارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو 4G شیائومی

ردمی نوت ۱۲ پرو 4G شیائومی

ماژول دوربین‌های پشتی ردمی نوت ۱۲ پرو 4G چهارگانه است که از ترکیب دوربین‌های واید، اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج تشکیل می‌شود. طبق انتظار یک دوربین هم در قاب جلویی وظیفه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری سلفی را عهده‌دار است.

ردمی نوت ۱۲ پرو 4G شیائومی  بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین پشت به حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت ایزوسل سامسونگ با نام HM2 با ابعاد 1/1.52 (حدود ۰٫۶۵ اینچ) همراه لنز واید شش پارچه‌ی ۲۶ میلی‌متری f/1.9 با فوکوس خودکار تشخیص فازی مجهز شده است.

دوربین بعدی ۸ مگایپکسلی از نوع اولتراواید است که از لنز سوپرواید با f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای بهره می‌برد و حسگری که در پس لنز قرار گرفته IMX355 سونی نام دارد. تکمیل‌کننده‌ی جزیره‌ی دوربین‌ها دو ماژول دو مگاپیکسل است که یکی به‌عنوان دوربین ماکرو دیگری به عنوان حسگر عمق‌سنج عمل خواهند کرد.

حسگر ۱۶ مگاپیکسل سونی IMX471 با ابعاد یک‌سوم اینچ همراه لنز ۲۰ میلی‌متری f/2.4 نیز به عنوان دوربین سلفی انجام وظیفه می‌کند؛ همچنین نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه Snapdragon 732G و باتری ۵۰۰۰ میل‌آمپرساعت با شارژر ۶۷ وات از دیگر امکانات ردمی نوت ۱۲ پرو 4G شیائومی محسوب می‎‌شوند.

ردمی نوت ۱۲ اس

ردمی نوت ۱۲ اس

«ردمی نوت ۱۲ اس» از همان حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل HM2 سامسونگ در دوربین اصلی خود بهره می‌برد و به همراه یک دوربین اولتراواید و یک ماکرو ماژول دوربین‌های سه‌گانه پشتی را تکمیل می‌کنند.

ردمی نوت ۱۲ اس در لیست بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین از لنز واید ۲۶ میلی‌متری f/1.9 با فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد. دوربین اولتراواید یک حسگر کوچک ۸ مگاپیکسل با ابعاد یک‌چهارم اینچ همراه لنز سوپرواید با زاویه دید ۱۱۸ درجه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیگر دوربین این گوشی در قاب پشتی، یک ماکروی ۲ مگاپیکسلی است. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل مجهزبه لنز واید نیز وظیفه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری سلفی را برعهده دارد. نمایشگر OLED و ۹۰ هرتزی ۱۲ اس اندازه‌ای ۶٫۴۳ اینچی دارد تا از همین‌جا خوش‌دست بودن گوشی مشخص باشد.

تراشه Helio G96 مدیاتک و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر داخل‌جعبه‌ای ۳۳ وات نیز از دیگر ویژگی‌های میان‌رده دوربین‌محور شیائومی محسوب می‌شوند.

گوشی ردمی نوت 10S شیائومی  xiaomi redmi note 10s

گوشی ردمی نوت 10S

عنوان آخرین و ارزان‌ترین محصول فهرست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین به «ردمی نوت ۱۰ اس» می‌رسد. این گوشی مجموعاً پنج دوربین دارد که چهارتای آن‌ها در پشت و یکی در جلوی گوشی به‌عنوان سلفی عمل می‌کند.

ردمی نوت 10S در رده بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین با حسگر ۶۴ مگاپیکسل OV64B امنی ویژن با ابعاد 1/1.97 (حدوداً یک‌دوم اینچ) در این جدول خودش را جا داده است. لنز واید ۲۶ میلیل‌متری f/1.8 با فوکوس خودکار تشخیص فازی آن‌ را همراهی می‌کند. دوربین اولتراواید از حسگر ۸ مگاپیکسل IMX355 سونی به همراه لنز سوپرواید با زاویه‌دید ۱۱۸ درجه‌ای استفاده می‌کند.

دو دوربین دیگر که بیشتر حکم دکور و القای استفاده از دوربین‌های بیشتر را دارند، یک ماکرو و یک عمق‌سنج دو مگاپیکسلی هستند. دوربین سلفی نیز از نوع واید و ۱۳ مگاپیکسلی است. در مجموع دوربین‌ها خبری از لرزشگیری سخت‌افزاری نیست و گوشی به‌طور نرم‌افزاری آن‌ را روی ویدئوها اعمال می‌کند.

نمایشگر گوشی متأسفانه ۶۰ هرتزی است، اما از پنل OLED با اندازه‌ی ۶٫۴۳ اینچ بهره می‌برد؛ همچنین تراشه ردمی نوت ۱۰ اس Helio G95 مدیاتک و ظرفیت باتری نیز طبق معمول ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و برای شارژ مجدد از حداکثر توان ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x