فناوری

معرفی بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403

انتخاب و خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون برای همه آسان نیست، زیرا تنوع در بازار شیائومی زیاد است و شما باید معیارهایی را برای انتخاب قرار دهید که بر همین اساس ما در این مطلب بهترین های شیائومی را معرفی کرده ایم. 

به گزارش پارت نیوز؛ زمانی که به دنبال خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 هستید، قطعا کیفیت و کارایی برای شما مهم است، زیرا با این ارزش پولی شما می توانید بهترین ها را بخرید اما ممکن است که با نداشتن شناخت کافی از گوشی ها شیائومی دچار سردگرمی شوید. نگران نباشید ما در ادامه گوشی های شیائومی را از 30 میلیون تومان تا 80 میلیون را با تمام مشخصات فنی و دوربین شرح داده ایم تا انتخاب را برای شما ساده تر کنیم.

بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403

گوشی های شیائومی در چند سال اخیر توانسته خود را در میان گوشی های میان رده به خوبی جا دهد، گرچه در تولیدات اولیه خیلی خوب عمل نکرد و دوربین و عملکرد پایینی را ارائه می داد اما حالا توان رقابت دارد و می توانید با اطمینان از این برند خریداری کنید. بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 شامل موارد زیر است:

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا

«شیائومی ۱۳ اولترا» با طراحی منحصربه‌فردش میزبان چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی است. دوربین اصلی از حسگر عظیم یکی اینچی سونی IMX989 با سطح مقطعی پوشیده شده از ۵۰ میلیون پیکسل ۱٫۶ میکرونی استفاده می‌کند که خروجی آن در حالت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲٫۵ مگاپیکسلی هستند.

لنز هشت پارچه‌ی واید ۲۳ میلی‌متری روی این حسگر سوار است که به دیافراگم دوگانه‌ی f/1.9 و f/4.0 مجهز شده تا کاربر کنترل بهتری روی عمق‌میدان تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی داشته باشد، این مورد یکی از علت هایی است که شیائومی ۱۳ اولترا بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 است. همچنین ویژگی‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فازی چندجهته از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا محسوب می‌شوند.

سه دوربین دیگر همگی به حسگر IMX858 سونی مجهز شده ‌اند که اندازه‌ای 1/2.51 اینچی دارد. دو دوربین تله‌فوتو با فواصل کانونی ۷۵ و ۱۲۰ میلی‌متری که هر دو لنز از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فازی دوال پیکسل بهره می‌برند. دوربین دیگر نیز یک لنز سوپر واید ۱۲ میلی‌متری دارد که به فوکوس خودکاری تشخیص فازی دوال پیکسل نیز مجهز شده تا بتوان با آن عکس‌های ماکرو نیز ثبت کرد.

همچنین یک حسگر سه‌بعدی TOF به‌عنوان عمق‌سنج برای کمک به تشخیص و جداسازی بهتر سوژه از پس‌زمینه در عکس‌های پرتره و فلاش LED دوگانه نیز روی این ماژول بزرگ دوربین دیده می‌شوند.

برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی نیز از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید با فاصله‌ی کانونی ۲۲ میلی‌متری استفاده می‌شود؛ اما مشکل بزرگ دوربین سلفی ۱۳ اولترا، مانند سایر گوشی‌های شیائومی، محدود بودن ضبط ویدئو به رزولوشن 1080p و عدم توانایی ضبط تصاویر با کیفیت‌تر 4K است.

با این حال دوربین‌های پشتی توانایی ضبط تصاویر 8K@24fps را دارند و همچنین از عهده ضبط تصاویر ۱۰ بیتی دالبی ویژن HDR نیز برمی‌آیند؛ همچنین جزیره‌ی دایره‌ای شکل میزبان دوربین‌های پشتی، با ماژول جداگانه‌ای توانایی تبدیل شدن به حلقه‌ی نگهدارنده فیلتر با دهانه‌ی ۶۷ میلی‌متری را نیز دارد که با تهیه کردن آن، می‌توان از فیلترهای حرفه‌ای رایج دوربین‌های دیجیتال مانند پولاریزه، UV و ND بر روی این گوشی بهره‌ی لازم را برد.

نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ OLED با پنل LTPO و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، ۲۶۰۰ نیت روشنایی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ وات دیگر امکانات بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را شکل می‌دهند.

شیائومی 13T پرو

شیائومی 13T پرو

شیائومی ۱۳ تی پرو نیز از بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 است. این گوشی در مجموع از چهار دوربین استفاده می‌کند که سه‌تای آن‌ها در قاب پشتی و یکی هم به عنوان سلفی عمل می‌کنند. ماژول سه‌گانه دوربین‌های اصلی از سه دوربین واید، تله‌فوتو و اولتراواید در کنار یک فلاش LED‌ تشکیل شده است. دوربین اصلی به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX 707 با ابعاد 1/1.28 (حدود ۰٫۷۸ اینچ) با لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.9 هفت پارچه و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است.

دوربین تله‌فوتو از حسگر ۵۰ مگاپیکسل OV50D امنی ویژن با ابعاد کوچک‌تر 1/2.88 (حدود ۰٫۳۵ اینچ) و لنز پنج پارچه‌ی ۵۰ میلی‌متری f/1.9 بهره برده و دوربین اولتراواید نیز به حسگر ۱۳ مگاپیکسل OV13B امنی ویژن با ابعاد 1/3.6 (حدود ۰٫۲۷ اینچ) با لنز پنج پارچه‌ی ۱۵ میلی‌متری f/2.2 مجهز شده است. دوربین تله‌فوتو ۲ برابر زوم اپتیکال را با فوکوس خودکار تشخیص فازی را عرضه می‌کند و فوکوس دوربین فوق‌عریض نیز روی بی‌نهایت فکوس خواهد کرد.

اما عنوان ضعیف‌ترین دوربین ۱۳ تی پرو را به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن می‌توان داد. حسگر IMX596 سونی با لنز ۲۶ میلی‌متری f/2.2 همراه شده است که خروجی‌هایی ۵ مگاپیکسلی ارائه می‌دهد و بازهم خبری از ضبط ویدئو 4K توسط دوربین سلفی نیست.

این گوشی که گواهی IP68 دارد و شیائومی وعده‌ی به‌روزرسانی تا ۴ نسخه‌ی اندروید و پنج سال آپدیت امنیتی را در مورد آن داده، از ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED با پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ و استانداردهای HDR مانند دالبی ویژن و HDR10+، تراشه قدرتمند Dimensity 9200 پلاس، حداقل ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر فوق سریع ۱۲۰ وات بهره‌مند است، با تمام این‌ها در لیست بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 نیز قرار دارد.

 13T جز بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403

شیائومی-13T

شیائومی ۱۳ تی از هر نظر بسیار شبیه برادر بزرگ‌تر خود، یعنی شیائومی ۱۳ تی پرو است و تنها چند تقاوت باهم دارند؛ پس با زیاده گویی وقت را تلف نمی‌کنیم و تفاوت های این دو گوشی را هرچه سریعتر آشکار می‌کنیم.

ابتدا از سیستم دوربین که موضوع این مقاله است شروع می‌کنیم؛ باید گفت که هیچ تفاوتی در ساختار سخت‌افزاری دوربین بین این دو گوشی وجود ندارد و تنها به دلیل تراشه‌های متفاوت این دو گوشی، پشتیبانی از ضبط ویدئو 8K در نسخه‌ی غیر پرو در دسترس کاربران نخواهد بود؛ همچنین چون قدرت پردازشی و ISP این دو تراشه تفاوت دارند، ممکن است در خروجی عکس‌ها و پردازش آن‌ها به تفاوت‌هایی بین این دو گوشی بر بخورید.

پس نقاط اختلاف این دو گوشی تراشه Dimensity 8200 Ultra مدیاتک، فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1، وای‌فای ۶ ( در نسخه‌ی پرو وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌شود) و حداکثر توان شارژ ۶۷ وات است؛ همچنین وزن گوشی در نسخه‌ی استاندارد حدود ۷ تا ۹ گرم سبک‌تر از نسخه‌ی پرو خواهد بود.

شیائومی ۱۴ اولترا

شیائومی ۱۴ اولترا

در واقع، شیائومی ۱۴ اولترا خیلی از مدل قبلی خود فاصله نمی گیرد و در لیست بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 قرار می گیرد. دوربین اصلی دارای سنسور 1 اینچی و لنز با دیافراگم دوگانه در مدل 2023 بود، دوربین 2024 از سنسور 1 اینچی جدیدتر استفاده می کند و آن را به یک دیافراگم واقعاً متغیر (با مراحل متوسط) تبدیل می کند.

بهبود در بخش نمایشگر به سختی قابل تشخیص است، اما وعده ای برای روشنایی کمی بیشتر وجود دارد، در حالی که اسنپدراگون جدید بهتر از نسخه قدیمی است که کمابیش در تمام مدل های 2024 یکسان است.

نمایشگر بزرگ شیائومی ۱۴ اولترا به پنل LTPO AMOLED مجهز شده است که می‌تواند نرخ‌نوسازی را تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. همچنین وضوح این پنل ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل قابل مشاهده است که محتوا را با وضوح بسیار بالایی می بینید. همچنین این پنل می‌تواند تا ۳۰۰۰ روشنایی تولید کند که محتوای به نمایش آمده زیر نور خورشید با شفافیت و وضوح بالایی به نمایش می‌آید.

پوکو ایکس 6 پرو

پوکو ایکس 6 پرو

پوکو ایکس 6 پرو یک گزینه با ارزش عالی که در دسته بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 قرار گرفته است. پوکو ایکس 6 پرو یک تلفن مخصوص بازی که برای گیمرهای حرفه ای موبایل هدف قرار می گیرد، از چیپست Dimensity 8300 Ultra استفاده می کند که منجر به بارگذاری بسیار سریع و عملکرد نرم و روان، حتی در سخت ترین بازی ها می شود.

مشخصات فنی پوکو ایکس 6 پرو

باتری 5000 میلی آمپر ساعت
چیپست   8300 media tek dimensity
رم 8 گیگابایت/ 12 گیگابایت
ذخیره سازی 256/215 گیگابایت

صفحه نمایش پوکو ایکس 6 پرو با وضوح فوق العاده (1220 x 2712 پیکسل) و اضافه شدن غیرمنتظره اما خوشایند Dolby Vision، 6.67 اینچی آن بسیار روشن و واضح است.

این بدان معناست که می‌توانید از تمام فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های مورد علاقه‌تان با جزئیات بالا لذت ببرید، صرف نظر از اینکه روی مبل خود هستید یا زیر نور خورشید.

حرف آخر

در این مطلب از پارت نیوز با بهترین گوشی های شیائومی تا 80 میلیون در 1403 آشنا شدید. تا الان چند مدل گوشی با قیمت بالا در این و کیفیت خوب در بازار وجود دارد که می توانید با خیال راحت از این برند خرید کنید. همچنین از شما کاربران خواهشمندیم اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x