بین الملل

بیش از 100 کشته در پی حمله بی رحمانه اسرائیل به رفح

مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه در کمتر از یک ساعت هدف دست کم ۵۰ حمله هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

به گزارش پارت نیوز؛ مناطق شمالی رفح در جنوب نوار غزه هدف حملات هوایی متعدد و بی سابقه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. در این حملات شماری شهید یا زخمی شدند.خودروهای غیرنظامی پیکر شهدا و مجروحان را که اغلب زنان و کودکان هستند، به بیمارستان الوکیتی منتقل کردند.

هدف قرار گرفتن ۱۴ خانه و سه مسجد در ۵۰ حمله هوایی به رفح

به گزارش شبکه تلویزوینی الجزیره، در ۵۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه حدود ۱۴ خانه مسکونی و سه مسجد که مملو از شهروندان و آوارگان فلسطینی بود، هدف قرار گرفت.

شهادت ۱۲ عضو یک خانواده از جمله یک نوزاد در رفح

به گزارش شبکه خبری قدس، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه مسکونی خانواده ابو جزر در شهرک النصر در شمال رفح ۱۲ نفر شهید شدند که پیکر آنها به بیمارستان اروپایی این شهر منتقل شد.

به گفته منابع محلی، یکی از شهدا نوزادی است که در دوران جنگ غزه متولد شده و در حملات هوایی بامداد امروز رژیم اشغالگر به شهادت رسید.

ادعای رژیم صهیونیستی درباره آزاد کردن دو اسیر در رفح

به گزارش خبرگزاری سما، رژیم صهیونیستی مدعی شد دو نفر از اسیران اسرائیلی را در رفح واقع در جنوب نوار غزه آزاد کرده است.

بخش تصویری خبرگزاری رویترز تصاویری از نخستین لحظات حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه پخش کرد.

در این حملات دست کم ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند که اغلب آنها زنان و کودکان بودند که برای در امان ماندن از حملات در خانه‌های مسکونی و مساجد پناه گرفته بودند.

نوزادی که در جنگ غزه متولد و در حمله به رفح شهید شد

به گزارش شبکه خبری قدس، یکی از بستگان نوزادی که پس از جنگ غزه به دنیا آمد و در حملات بامداد امروز به رفح از دنیا رفت، گفت: “این نوزاد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. او پس از جنگ غزه متولد شد و حدود یک و نیم تا دو ماه سن داشت. نتانیاهو بیاید و ببیند آیا بانک اهداف او و اسرائیل این نوزادان هستند؟

افزایش شمار شهدای رفح به ۱۰۰ نفر

به گزارش خبرگزاری سما، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیوینستی به رفح در جنوب نوار غزه به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

مدیر بیمارستان ابویوسف النجار شهر رفح گفت بیمارستان‌های رفح دیگر ظرفیت پذیرش زخمی‌های حملات هوایی رژیم اشغالگر را ندارد.

پیام یک زخمی در رفح: استوار هستیم و به یاری خدا آزاد خواهیم شد

به گزارش شبکه خبری قدس، یکی از زخمی‌های حملات هوایی رژیم صهیونیستی در مسیر انتقال به بیمارستان می‌گوید: با وجود حملات رژیم صهیونیستی ما استوار هستیم و به یاری خداوند آزاد خواهیم شد و بر همه آنها غلبه خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان از درگیری مسلحانه شدید در منطقه رحوفوت در جنوب تل آویو خبر دادند.

این منابع مدعی شدند این درگیری‌ها جنایی بوده است.

خبرگزاری سما تصاویری دردناک از یک کودک زخمی فلسطینی در یکی از بیمارستان‌های رفح در جنوب نوار غزه پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی پخش کرد.

خبرگزاری سما تصاویری وحشتناک از لحظه انتقال یک زخمی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان در رفح در جنوب نوار غزه پخش کرد.

ظرفیت بیمارستان‌های رفح تکمیل است

به گزارش خبرگزاری شهاب، “صهیب الهمص” مدیر بیمارستانی الکویتی در رفح گفت این بیمارستان مملو از مجروح است و دارو و سرم کافی برای پذیرش مجروحان بیشتر ندارد.

پناه بردن صد‌ها آواره فلسطینی به بیمارستان الکویتی رفح

شبکه تلویزیونی الجزیره از حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه و درگیری شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر نزدیک بیمارستان الکویتی این شهر خبر داد؛ این در حالی است که صد‌ها آواره فلسطینی از ترس حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان پناه برده اند.

به گفته خبرنگار الجزیره، مناطق مرزی رفح در مرز مصر هدف کمربند آتش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته و این حملات ممکن است زمینه سازی برای عملیات زمینی قریب الوقوع باشد.

۵۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در کمتر از یک ساعت

به گزارش خبرگزاری شهاب، مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه در کمتر از یک ساعت هدف دست کم ۵۰ حمله هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

در این حملات خانه‌های مسکونی و مساجد از جمله دو مسجد الهدی و الرحمه در شمال و مرکز رفح که شمار زیادی از آوارگان به آن پناه برده بودند، هدف قرار گرفت.

مقام آمریکایی: از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی‌کنیم

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: مکالمه بایدن و نتانیاهو ۴۵ دقیقه به طول انجامید و تمرکز اصلی این گفتگو بر آزادی اسیران اسرائیلی در نوار غزه بود.

وی افزود: دستیابی به چارچوب توافق برای آزادی اسیران تا حد زیادی تکمیل شده است، اما هنوز شکاف‌هایی وجود دارد که باید پر شود.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: ما در شرایط فعلی از عملیات نظامی در رفح حمایت نمی‌کنیم. یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در رفح راه فراری ندارند و در صورت آغاز عملیات نظامی اسرائیل به حمایت نیاز دارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: با وجود اظهار نظر‌های علنی در مورد حمله قریب الوقوع اسرائیل به رفح، هنوز برنامه‌ای برای آغاز این عملیات وجود ندارد.

این منبع افزود: اسرائیلی‌ها نمی‌دانند چه کاری می‌خواهند انجام دهند و سردرگمی زیادی پیرامون رفح وجود دارد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x