فیلم و سریال

بیوگرافی بازیگران سریال چاردیواری + خلاصه داستان، عکس و نقش ها

سریال چاردیواری در انتخاب مردمی به عنوان بهترین سریال نوروزی سال انتخاب شد.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال چاردیواری یک مجموعه ۱۵ قسمتی به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی محسن تنابنده و سعید آقاخانی می باشد. این مجموعه از پربیننده ترین مجموعه های دهه ۸۰ است.

خلاصه سریال چاردیواری

داستان سریال چاردیواری درباره جوانی بنام نادر است که در گذشته درخواست دختر جوان و متمول بنام مریم را برای ازدواج رسمی ولی ظاهری قبول کرده است. دختر که قصد داشته با این ازدواج از کشور خارج و به ادامه تحصیل بپردازد حالا بعد از چند سال بازگشته و قصد دارد به ازدواج با نادر خاتمه بدهد.

مریم در عین حال با همکاری نادری طوری در برابر پدرش صحنه سازی می کند که او و نادر پس از چند سال زندگی مشترک باهم اختلاف دارند و ادامه ماجرا … .

ساعت پخش سریال چاردیواری در سال 1402

این سریال طنزروز سه‌شنبه ۹ آبان ماه به روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود. این سریال هر شب ساعت 21:00 پخش می شود. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 05:00 و 13:00 روز بعد تکرار آن را می توانید مشاهده کنید.

بازیگران سریال چاردیواری

در ادامه به معرفی برخی بازیگران این سریال خواهیم پرداخت.

امیر جعفری در نقش نادر

امیر جعفری در سریال چاردیواری

امیر جعفری متولد۱۰ شهریور ۱۳۵۳ در تهران است و نقش نادر را در سریال چاردیواری ایفا می کند. وی در مقطع لیساس رشته مدیریت از دانشگاه آزاد به تحصیل پرداخت و از دوران دبیرستان وارد تئاتر شد و فعالیت حرفه ای اش را سال 1380 با با فیلم نان، عشق و موتور 100 شروع کرد. او با ریما رامین فر ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر می باشد.

سعید آقاخانی در نقش خیری

سعید آقاخانی در سریال چاردیواری

سعید آقاخانی در این سریال نقش خیری را ایفا می کند. وی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار است. این بازیگر و کارگردان توانمند فارغ التحصیل در مقطع لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران می باشد و در سال ۱۳۷۱ در ۲۱ سالگی با سریال محکه عدالت وارد عرصه هنر شد. او متاهل است و حاصل ازدواجش با گلرخ حقیقی دو دختر است.

بهنوش طباطبایی در نقش مریم

بهنوش طباطبایی در سریال چاردیواری

نقش مریم در سریال چاردیواری را بهنوش طباطبایی ایفا می کند. بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که متولد 27 اردیبهشت 1360 در محله یوسف آباد تهران است. بهنوش طباطبایی دکترای روانشناسی بالینی و همچنین لیسانس مهندسی کامپیوتر را دارد و مدتی استاد رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور بوده است.

او یک دوره بازیگری را نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است. خانم بازیگر جز بازیگری به هنر موسیقی نیز می پردازد و از نوازندگان پیانو است. جالب است بدانید که بهنوش طباطبایی در عرصه مدلینگ هم فعالیت دارد.

آتیلا پسیانی در نقش آقا تقی

آتیلا پسیانی در سریال چاردیواری

آتیلا پسیانی بازیگر متولد 10 اردیبهشت سال 1336 در تهران است و در 14 مهر 1402 بر اثر سرطان درگذشت مادرش جمیله شیخی یکی از بازیگران معروف ایرانی بوده است. آتیلا پسیانی با فاطمه نقوی بازیگر ازدواج کرده و یک به نام ستاره دارد که از بازیگران تئاتر و تلویزیون بوده و پسرش خسرو نیز از بازیگران تئاتر می باشد آتیلا پسیانی مدتی برای درمان سرطان به فرانسه رفته بود که روند درمانی او موفق امیز نبوده و در نهایت فوت کرد.

مریم امیرجلالی  در نقش آهو خانم

مریم امیر جلالی در سریال چاردیواری

مریم امیرجلالی که نقش آهم خانم را در سریال چاردیواری ایفا می کند متولد 29 آذر 1326 در تهران، بازیگر است. وی دارای مدرک فوق دیپلم حسابداری بوده و چهار خواهر و برادر دارد، پدرش مرحومش بازنشسته ارتش بود.

آشنایی او با مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین پور (هر دو بازیگر) باعث شد وارد دنیای هنر شود. امیرجلالی سال ۱۳۷۳ وارد کارهای هنری شده و اولین بار در سریال زیرگنبد کبود به کارگردانی آقای بهمن زرین پور ایفای نقش نمود.

جواد عزتی در نقش ناصر

بیوگرافی جواد عزتی

جواد عزتی در سریال چار دیواری نقش ناصر را ایفا می کند. او متولد ۲۰ دی ۱۳۶۰ در تهران است و با تحصیل در هنرستان سوره در مقطع دیپلم وارد عرصه هنر شد. وی در سال 1385 با خانم مه لقا باقری بازیگر کشورمان ازدواج کرده است.

آشنایی آنها در دانشگاه سوره و بازی جواد عزتی در پایان نامه مه لقا باقری بوده است. جواد عزتی در تئاتری که مه لقا باقری کارگردانی آن را برعهده داشت حضور داشت و همین همکاری باعث آشنایی بیشتر آنها و ازدواج این زوج محبوب شد.

نعیمه نظام دوست در نقش اکرم

نعیمه نظام دوست در سریال چار دیواری

نعیمه نظام دوست در سریال چاردیواری نقش اکرم را بازی می کند. متولد 23 آبان ماه 1353 در تهران می باشد و در لیست بازیگران زن ایرانی دهه 50 قرار دارد. نعیمه نظام دوست در خانواده 7 نفره اهل رشت بدنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم علوم تجربی و فوق دیپلم تصویر برداری ادامه داده و بعد از آن بازیگری را جدی تر از تحصیلات ادامه داده است.

ناهید مسلمی در نقش مادر نادر و ناصر

ناهید مسلمی در سریال چاردیواری

ناهید مسلمی متولد ۲۵ آذر ۱۳۳۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل لیسانس زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیفی از دانشگاه دماوند در سال ۱۳۵۹ می باشد که از تئاتر شروع کرد و حالا دخترش هم بازیگر شده است

صدرالدین حجازی در نقش آقا محمود

صدر الدین حجازی در سریال چاردیواری

صدرالدین حجازی متولد ۹ دی ۱۳۲۷ در اصفهان، بازیگر است. فارغ التحصیل رشته هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر می باشد کار خود را با تئاتر شروع کرد و بعد از انقلاب فعالیت اش را در قاب تلویزیون و سینما ادامه داد.

سال ۱۳۴۸ در ۲۱ سالگی وارد دانشگاه شد و در طول دوران دانشجویی با نمایش هایی چون «تله» و «صیادان» خوش درخشید. در نهایت بعد از ۴ سال از سال ۱۳۵۲ وقتی ۲۵ ساله بود حرفه ای بروی صحنه رفت

سمیرا حسن پور در نقش مهتاب

سمیرا حسن پور در سریال چار دیواری

سمیرا حسن‌پور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان 16 آذرماه سال1363 در تهران متولد شد. او در یک خانواده 5 نفری بزرگ شده و 2 برادر دارد.سمیرا حسن‌پور در سال 1395 با سامان سالور، کارگردان سینما ازدواج کرد و این زوج هنوز فرزندی ندارند.

مهران رجبی در سریال چاردیواری

مهران رجبی در سریال چاردیواری

مهران رجبی که در این سریال نقش آقا محبت را ایفا می کند متولد ۱۲ دی ۱۳۴۰ در کرج می باشد. وی فارغ التحصیل  رشته گرافیک در مقطع فوق لیسانس می باشد.

این بازیگر فعالیت حرفه ای اش را سال ۱۳۷۵ با سریال بچه های مدرسه همت شروع کرد و در سال ۱۳۸۶ با ایفای نقش در سریال سریال روزگار قریب به شهرت رسید. مهران رجبی در سال   ۱۳۶۹ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج ۲ دختر و ۱ پسر می باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال چار دیواری پرداخیتم. آیا این سریال را تماشا کرده اید؟ می توانید نظرتان را درمورد این سریال خاطره انگیز در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x