سلبریتی هافوتبال

بیوگرافی دیوید بکهام ستاره فوتبال منچستر یونایتد و رئال مادرید + زندگی خصوصی و همسر و فرزندانش

دیوید بکهام یکی از ستاره های فوتبال دنیا بود. بازیکنی که ضربات کاشته فوق العاده ای داشت و با دقت زیادی توپ را ارسال می کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ دیوید بکهام ستاره فوتبال در منچستریونایتد، انگلیس، رئال مادرید و لس آنجلس گلکسی امریکا بود. او با ویکتوریا بکهام با نام مستعار پوش از Spice Girls ازدواج کرده است.

دیوید بکهام کیست؟

عکس دیوید بکهام در مراسم خاک سپاری ملکه انگلیس

نام: دیوید بکهام

سال تولد: 1975

تاریخ تولد: 2 مه 1975

محل تولد: لیتون استون، لندن، انگلستان

کشور محل تولد: انگلستان

دیوید بکهام پدیده ای بود که از همان لحظه ای که برای اولین بار توپ فوتبال را زد فهمید که می خواهد فوتبالیست شود. در سن 18 سالگی برای تیم افسانه ای فوتبال انگلیس منچستر یونایتد بازی کرد و در سن 20 سالگی در ترکیب اصلی به میدان می رفت. در سال 2007 قراردادی 5 ساله به مبلغ 250 دلار امضا کرد. قرارداد میلیون دلاری با لس آنجلس گلکسی در می 2013 اعلام کرد که و بعد از پایان قراردادش با این تیم اعلام کرد که قصد بازنشستگی دارد.

سال های اول فوتبال دیوید بکهام

بکهام در 2 مه 1975 در لیتون استون، لندن، انگلستان در خانواده تد بکهام، یک برقکار، و همسرش ساندرا، یک آرایشگر متولد شد و تنها پسر خانواده بود. بکهام فرزند وسطی بین دو خواهر، با پدر و مادر و خواهر و برادرهایی که طرفداران فداکار منچستریونایتد، تیم افسانه ای فوتبال انگلیس بودند، بزرگ شد.

بکهام در سنین پایین به عنوان یک فوتبالیست امیدوار بود و در 11 سالگی برنده مسابقه ملی مهارت های فوتبال مدرسه بابی چارلتون شد.استعداد او خیلی زود توجه مسئولان منچستریونایتد را به خود جلب کرد و آنها از او خواستند برای لیگ جوانان این باشگاه تلاش کند. در سن 16 سالگی، بکهام خانه را ترک کرده بود و برای کمپ تمرینی یونایتد بازی می کرد. دو سال بعد او به باشگاه پیوست و تا سال 1995 به طور تمام وقت شروع به بازی کرد.

ستاره جهان منچستریونایتد

دیوید بکهام در منچستر یونایتد

بکهام زمان زیادی را تلف نکرد و در صحنه فوتبال انگلیس غوغا کرد. این گلزن با استعداد در سال 1376 از سوی انجمن فوتبالیست های حرفه ای به عنوان بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد. او یک سال بعد یکی از چهره های مطرح تیم ملی انگلیس در جام جهانی بود. در سال 1998، بکهام که قبلاً با آدیداس قرارداد بسته بود، 13 میلیون دلار از قراردادهای حمایتی به دست آورد.

او در سال 1999 منچستریونایتد را به عنوان قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد. به لطف یک ضربه ایستگاهی در آخرین لحظه مقابل یونان در سال 2001، انگلیس به جام جهانی 2002 راه یافت. در همان سال، بکهام قراردادی سه ساله به ارزش 22 میلیون دلار برای ماندن در منچستریونایتد امضا کرد.

حضور بکهام در رئال مادرید

دیوید بکهام در لباس رئال مادرید

در سال 2003، او توسط رئال مادرید در یک معامله خیره کننده خریداری شد که شکاف فزاینده بین دیوید بکهام و سرمربی منچستر سر الکس فرگوسن را آشکار کرد.

هواداران فوتبال اسپانیا از پیوستن رقیب سرسخت خود به تیمشان هیجان زده شدند. در این میان آمریکایی ها با اکران فیلم مثل بکهام (2002) با او آشنا شدند، فیلمی درباره دختر جوانی که برخلاف آداب و رسوم سنتی خانواده اش عمل می کند و عاشق فوتبال انگلیس می شود.

تیم دیوید بکام در امریکا

دیوید بکهام در تیم لس آنجلس گلکسی scaled بیوگرافی دیوید بکهام ستاره فوتبال منچستر یونایتد و رئال مادرید + زندگی خصوصی و همسر و فرزندانش

شیفتگی آمریکا به بکهام و دهه سلطه او در سال 2007 به اوج خود رسید، زمانی که این بازیکن بزرگ فوتبال از اقیانوس اطلس عبور کرد و قراردادی 250 میلیون دلاری با لس آنجلس گلکسی امضا کرد. این انتقال هم تقویتی برای حرفه ویکتوریا بکهام بود (او در تصمیم گیری برای مهاجرت به ایالات متحده کمک کرد) و هم ضربه ای به لیگ برتر فوتبال. ظرف 48 ساعت پس از امضای قرارداد، کهکشان بیش از 5000 بلیط فصل فروخت.

با این حال، زندگی حرفه ای دیوید بکهام پس از نقل مکان به ایالات متحده دچار مشکل شد. در اولین فصل حضورش در لس آنجلس، او دچار رگ به رگ شدن رباط زانو شد و بعداً به دلیل آسیب دیدگی تاندون آشیل، مسابقات سری جهانی 2010 را از دست داد.در سال 2012، بکهام با راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید، راه‌اندازی خط تولید لباس زیر برای H&M، موفقیت خود را پایه‌گذاری کرد. به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی بکهام با H&M، شش مجسمه 10 فوتی ستاره فوتبال با لباس زیرش در نیویورک نصب شد. بقیه در لس آنجلس و سانفرانسیسکو نصب شده اند.

بازنشستگی

بکهام در کنار مجسمه اش در لس آنجلس گلکسی

در 16 مه 2013 – تنها چند روز پس از کسب عنوان قهرمانی با باشگاه پاریس سن ژرمن فرانسه – بکهام 38 ساله اعلام کرد که در پایان فصل 2013 بازنشسته خواهد شد و به دوران 21 ساله بازی خود پایان داد.

دیوید بکهام در بیانیه‌ای گفت: «بدون خانواده‌ام در جایی که امروز هستم نبودم. من همه چیز را مدیون ویکتوریا و پسران هستم که به من الهام دادند و از من حمایت کردند تا برای مدت طولانی در بالاترین سطح بازی کنم… اگر در جوانی به من می گفتید، برای او بازی می کردم و با او جام می بردم. باشگاه دوران کودکی من منچستریونایتد، که با افتخار کاپیتانش بودم و بیش از 100 بار برای کشورم بازی کردم و برای برخی از بزرگترین باشگاه های جهان بازی کردم، به شما می گویم که این یک فانتزی است.من خوش شانس هستم که به این رویاها دست یافته ام.”

از سال 2013، بکهام با درآمد بیش از 46 میلیون دلار در سال، ثروتمندترین ورزشکار انگلیس است. سال بعد، بکهام برنامه‌های خود را – همراه با سرمایه‌گذاران دیگر – برای گسترش امتیاز لیگ برتر فوتبال با یک تیم جدید در میامی اعلام کرد.

بشردوستی دیوید بکهام

بکهام به عنوان یک حامی درگیر کارهای خیریه است. راس در طول سال ها کارهای خیریه زیادی انجام داده است، به ویژه به عنوان سفیر یونیسف در بریتانیا برای رشد کودکان و ورزش.

اختلاف سنی دیوید بکهام و ویکتوریا

عکس دیوید بکهام در کنار خانواده اش

در سال 1997، بکهام با ویکتوریا آدامز، که به عنوان “جاسوس شیک” Spice Girls نیز شناخته می شود، ملاقات کرد. این دو به سرعت عاشق هم شدند و اولین فرزندشان را در 4 مارس 1999 به دنیا آوردند، پسری که نامشان را بروکلین جوزف گذاشتند. دو ماه بعد، بکهام و ویکتوریا در یک عروسی مجلل 800000 دلاری در قلعه ای خارج از شهر دوبلین ایرلند ازدواج کردند.

این زوج سه فرزند دیگر دارند: پسران رومئو و کروز و دختر هارپر.

اکنون به نظر می رسد که اختلاف دیوید بکهام با همسر 44 ساله اش بیش از آن چیزی است که تصور می شد. خود بکهام در مصاحبه ای برای یک برنامه تلویزیونی در یکی از کانال های استرالیا اعتراف کرد که زندگی او با ویکتوریا دارای مشکلات خاصی است.

نقل قول های معروف بکهام

  • اگر به عنوان یک پسر جوان به من می‌گفتید که برای باشگاه دوران کودکی‌ام منچستریونایتد بازی می‌کنم و جام‌ها را به دست می‌آورم، کاپیتانی مغرور بودم و بیش از 100 بار برای کشورم و برای برخی از بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی کردم. یک صف بود، باید به شما بگویم که این یک فانتزی بود. من خوش شانس هستم که آن رویاها را به واقعیت تبدیل کردم.
  • کانون توجه همیشه روی من خواهد بود، اما این چیزی است که در طول سال ها یاد گرفته ام با آن زندگی کنم.
  • من بدون خانواده ام اینجا نبودم. من به خاطر فداکاری هایی که پدر و مادرم برای تحقق رویاهایم انجام دادند سپاسگزارم.
  • من همه چیز را مدیون ویکتوریا و پسرانی هستم که به من الهام دادند و از من حمایت کردند تا برای مدت طولانی در بالاترین سطح بازی کنم.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x